וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס בהט

עינב שיף

4.11.2009 / 12:11

רופסור עלי יסיף, ד"ר דנה אולמרט וד"ר יהודה גודמן הם הזוכים בפרס היוקרתי ביותר לספר עיון בישראל, מטעם הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה

פרופסור עלי יסיף, ד"ר דנה אולמרט וד"ר יהודה גודמן הם הזוכים בפרס בהט לספר עיון. לאחר השדרוג שעבר הפרס ועלייה בשווי הפרס הראשי (100 אלף שקלים למרצה בכיר ו-40 אלף שקלים למרצה צעיר), הפך פרס בהט לפרס השני ביוקרתו בישראל אחרי פרס ספיר.

פרופסור יסיף מאוניברסיטת תל אביב זכה בפרס למרצה בכיר, על חיבורו "אגדות צפת: פנטסיה בעיר המקובלים", מחקר מקיף של התרבות הצפתית, המבוסס על סיפורי אגדות על העיר הצפונית במאה ה-16. ד"ר אולמרט זכתה במשותף עם ד"ר גודמן בפרס לחוקרים צעירים וכל אחד מהם יזכה ב-20 אלף שקלים.

אולמרט מהאוניברסיטה העברית, זכתה בפרס על כתב היד "המשוררות העבריות הראשונות: הדרמה של הכתיבה והאהבה" העוסק בשירת רחל, אסתר ראב יוכבד בת-מרים ואלישבע. ד"ר גודמן, גם הוא מהאוניברסיטה העברית, זכה בפרס על חיבורו "גלות הכלים השבורים: 'חרדיות' בצילו של השיגעון", ספר מסע אל עולם החרדים הסובלים בהפרעות נפשיות ומטופלים על ידי חרדים אחרים".

פרס בהט מוענק מטעם הוצאת הספרים של אוניברסיטת חיפה החל משנת 1998. הפרס הוא על שמו של פרופסור יעקב בהט, ממקימי החוג לספרות השוואתית באוניברסיטה הכרמלית. השנה נחתם הסכם שיתוף פעולה בין האוניברסיטה להוצאת ידיעות ספרים, שתוציא במשותף עם הוצאת האוניברסיטה את כתבי היד הזוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully