וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סיפור גדול" יפתח את פסטיבל הקולנוע הישראלי ברומא

עינב שיף

4.11.2009 / 14:51

סרטם של שרון מימון וארז תדמור יפתח חמישה ימי קולנוע ישראלי בבירת איטליה, עם הקרנות של "ואלס עם באשיר", "לבנון" וגם סרטים העוסקים בקהילות יהודיות ברחבי העולם

הקולנוע הישראלי ממשיך להוות מוקד משיכה לאירועים ייחודיים ברחבי העולם. אחרי המסגרות המיוחדות בפסטיבל טורונטו וההמפטונס בניו יורק, רומא תשוב לארח את פסטיבל הקולנוע הישראלי בבירת איטליה בין ה-15 ל-19 בנובמבר.

הפסטיבל ייפתח בבכורה איטלקית ל"סיפור גדול" של שרון מימון וארז תדמור, בנוכחות מימון והשחקן הראשי, איציק כהן. מודי בר-און וענת זלצר יציגו בפסטיבל את גרסת הפסטיבלים שלהם למיני-סדרה "תל אביב-יפו", איתן גרין יציג את "הכל מתחיל בים" ואילו אלברט אילוז ייצג את הסרט "שבעה" של רונית ושלומי אלקבץ.

סרטים נוספים בפסטיבל הוא "לבנון" של שמוליק מעוז, "כלת הים" של קרן ידעיה, "סוף שבוע בתל אביב" של דרור זהבי, "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן, "האגדה על ניקולאי וחוק השבות" של דוד אופק, "התעלומה במכולה הירוקה" של טל חיים יפה, "החיפושית" של ישי אוריין", "ואהבת" של חיים אלבום ו"גאי" של אילן ג'רז'ינה.

הפסטיבל יקדיש כבכל שנה מסגרת לבית ספר לקולנוע בישראל, והפעם למחלקה לקולנוע במכללת בית ברל. את בית הספר ייצגו "רגילה" ו"מודדים" של אסף סבן, "דנה" של אמיר פישמן, "במשרד" של מאיה חן, "מבחן קבלה" של נמרוד רינות ו"עשן לבן" של עופר מתן.

גם הקהילות היהודיות בתפוצות זכו למסגרת משלהן, עם הסרטים "גוד שאבס וייטנאם" של עידו ויעל זאנד, "האחיות ולדרמה" של נועם דמסקי ומורדי קשנר, "האש שבפנים: יהודי האמזונס" של לורי סלצ'דו מיטראני, "המשפחה שלנו" של יורם מילוא ו"שירת הכלות" של קארין אלבו.

פסטיבל הקולנוע נערך הודות ל- IL PITIGLIANI, מרכז לתרבות יהודית ברומא והוא מנוהל אמנותית על ידי דני מוג'ה, מאנשי הקולנוע הבכירים בישראל, בשיתוף עם העיתונאית האיטלקיה אריאלה פיאטלי. כל הסרטים בפסטיבל מוקרנים עם תרגום לאיטלקית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully