וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנות השירה חוזרות - הפעם נגד חוק המאגר הביומטרי

עינב שיף

5.11.2009 / 11:01

קבוצת "גרילה תרבות" תחזור לפורמט המחאה החביב עליה ותפגין נגד אבדן הפרטיות הצפוי מהחוק שיעלה להצבעה בכנסת בשבוע הבא. "ג'ורג' אורוול לא כתב את מה שמדינת ישראל כותבת"

קבוצת "גרילה תרבות" תשוב לפעול במרחב שבין האמנותי לציבורי עם הפגנת שירה נגד חוק המאגר הביומטרי שאמור לעלות בכנסת להצבעה בקריאה שנייה ושלישית ביום שני הקרוב. ההפגנה תיערך ברחבה שמול משרדי הממשלה בתל אביב (צומת מגדלי עזריאלי) ביום ראשון בשעה 18:00. בין המשתתפים יהיו העיתונאי והמשורר רועי צ'יקי ארד, האוצר והעורך יהושע סימון, הציירת והמשוררת רוני הירש, העורך ופעיל השמאל מתי שמואלוף ועוד.

החוק, שנועד ליצור מאגר נתונים ביומטרי שיכלול את תווי הפנים, טביעות האצבעות ופרטים מזהים נוספים של כלל אזרחי המדינה, עבר בכנסת בקריאה ראשונה וצפוי, כאמור, להגיע לקריאה שנייה ושלישית ביום שני הקרוב. לדברי מארגני ההפגנה, החוק "הוא מנגנון תמנוני חקיקתי נוסף ביצירתה של מדינת המעקב הישראלית. ג'ורג' אורוול לא כתב את מה שמדינת ישראל כותבת".

המארגנים הוסיפו כי "החוק החל ביוזמה ליצירת תעודת זהות חכמה, ובה שבב שיכיל מידע שמקשה על זיופה. אך בהמשך, נוספה לאותה הצעת חוק יוזמה ליצירת מאגר של נתונים ביומטריים שיופיעו הן על השבב והן במסד נתונים מרכזי, כגון טביעות אצבעות, סריקה ממוחשבת של הפנים וכו'. את כל אלו ניתן לזייף, למכור, להעתיק ולהעניק לגורמי פשע, או בעלי הון מושחתים". עוד מסרו כי קיום מאגר ביומטרי מרכזי "יפגע בפרטיות ובכבוד האדם, ועלול אף לסכן את ביטחון המדינה ותושביה".

בעבר ארגנה קבוצת "גרילה תרבות" הפגנות שירה דומות מול ביתו שר הביטחון אהוד ברק ונגד תנאי ההעסקה בבתי קפה. מהמארגנים נמסר כי כל אזרח המעונין להציג יצירה הנוגעת לנושאים של חופש הפרט ו"כוחה הגובר של המדינה", מוזמן להגיע להפגנה ולעשות כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully