וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ציטר - זוכת פרס אבסולוט לאמנות לשנת 2009

אריאל קריל

5.11.2009 / 16:08

יצרנית הוודקה השוודית החליטה להעניק את הפרס לאמנית הישראלית עבור עבודותיה ש"הולכות מעבר לצורות האמנות המסורתיות". שווי הפרס - 15 אלף יורו

האמנית קרן ציטר זכתה בפרס אבסולוט לאמנות לשנת 2009. ציטר היא האמנית הראשונה שזוכה בפרס שנוסד על ידי יצרנית הוודקה השוודית ויוענק מדי שנה לאמן בינלאומי צעיר שעבודתו מתמקדת במיזוג של צורות אמנות שונות. שווי הפרס - 15 אלף יורו. בנוסף, אבסולוט תשתף פעולה עם האמנית ביצירה חדשה שתועבר אל אוסף אמנות של החברה.

"עבודותיה של ציטר לוקחות אותה מעבר לצורות האמנות המסורתיות", נימק חבר השופטים את החלטתו להעניק לאמנית הישראלית את הפרס, "בעודן חוקרות את הצמתים שבין תיאטרון, מיצג, קולנוע ומיצב. אמנותה מערבת נרטיבים שחוקרים הן את התת-מודע שלנו והן את החיפוש שלנו אחר סיפורים טובים".

ציטר, ילידת 1977, חיה כיום בברלין וזוכה להצלחה רבה בשנים האחרונות. בחודש שעבר היא נבחרה למקום השני ברשימת מאה האמנים המבטיחים ביותר שפרסם מגזין האמנות הבינלאומי פלאש ארט. עבודתה החדשה "History in the Making or the Secret Diaries of Linda Schultz", שנוצרה בשיתוף עם קבוצת התיאטרון D.I.E. Now, הוצגה שלשום במוזיאון הטייט מודרן שבלונדון. כמו כן, ציטר משתתפת בימים אלה בפסטיבל פרפורמה, הביאנלה למיצג של ניו יורק, ותערוכה של עבודותיה מוצגת בגלריה נגא בתל אביב עד 4 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully