וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: להקת מברוק מארחת את דיקלה

עינב שיף

6.11.2009 / 18:43

להקת מברוק, שתוציא את אלבומה בלייבל גרמני, ניסתה לשתף פעולה עם מוחמד בכרי, אבל רק רוצה להתרחק מהפוליטיקה. ראיון היכרות

יח"צ - חד פעמי

(בתמונה, מימין: צ'רלי סבח, רן בגנו ורקדנית אורחת. צילום: באדיבות הלהקה. שם השיר: "אינתא חייתי")

מברוק הוא שם כל כך בולט ללהקה, שחבריה לא באמת האמינו שאף הרכב בעבר לא השתמש בו. אבל הקלידן רן בגנו, מנהיג ההרכב, פשוט מצא שלא: "חיפשנו שם", הוא מספר לוואלה!תרבות, "ואחרי שנסעתי ברכבת הבנתי שהביטוי שהכי חוזר על עצמו הוא 'מברוק אחי', בעיקר אצל חיילים. אז הורדנו את המילה 'אחי', כי זה יותר מדי והלכתי לאינטרנט לחפש להקות עם השם הזה. בעל העולם, כולל העולם הערבי, לא מצאתי להקה עם השם הזה. כנראה שהוא חיכה לנו, בכל זאת – מדובר בברכה".

אבל שם ההרכב הוא מאפיין בולט של ההרכב, שמנגן מוזיקה מערבית ומזרחית כאילו היתה אותו דבר. ההרכב מונה את בגנו, צ'רלי סבח, קובי קלאר, יניב טייכמן, נועה וקס, יעקב לב שמח וגם את המתופף דני מקוב, שניגן בעבר עם נקמת הטרקטור, ברי סחרוף, בית הבובות והרכבים נוספים. יחד הם עומדים להוציא במהלך 2010 את אלבום הבכורה שלהם, שכולל מוזיקה אינסטרומנטלית וכן אירוחים של מעניינים של דיקלה, כפי שאתם שומעים כאן לראשונה, סאז, ועוד.

"הדברים שהתחברנו אליהם באופן כללי הם דברים שפחות שומעים במוזיקת עולם", מספר בגנו על השפעות ההרכב. "אנחנו שואבים הרבה יותר מהפריסטייל או הגרוב. אנחנו בעניין של מוזיקה שחודרת לאט לאט וממכרת. המוזיקה שלנו היא מלאת אווירה, אבל לא באופן כללי ורוחני".

וגם ישנו המימד הפוליטי. השילוב בין ערבי למערבי תמיד יכיל גם את זה.

"אנחנו מרחיקים את עצמנו מפוליטיקה באופן חד משמעי, אבל בצד של שיתופי הפעולה אנחנו מנסים להיות הומניים. אנחנו רוצים להראות כאב או שמחה, כי להראות אותם זה שונה מלומר 'אני שונא'. וזה למרות שאנחנו עובדים עם סאז, שהוא זמר פוליטי, כי אנחנו יודעים שהוא מספיק חכם בשביל להכניס את זה כסאבטקסט. הוא לא יצעק 'פלסטין פלסטין אותך אני אוהב'".

לצד סאז, המעודן יחסית, הלהקה ניסתה לשתף פעולה גם עם מוחמד בכרי, שידוע קצת פחות בזכות הסאב טקסט שלו. הלהקה ניסתה לגייס אותו לשיר בו יבצע בכרי קטע ספוקן וורד, אולם הדברים לא הבשילו. "זה היה ניסיון", אומר בגנו. "היו לנו עוד ניסיונות כמו עם סלים דאוד, היו עוד דברים שאפילו לא הגיעו אפילו להקלטה כי אתה לא יודע מה יהיה".

עם מי עוד ניסיתם למשל?

"עם ארקדי דוכין כבר הופענו והכל היה מוכן להקלטה, אבל היה לו דימום במיתרי הקול. גם עם מירה עוואד ניסינו, אבל היא עסוקה מאד. אנחנו עדיין מנסים לשתף פעולה עם כמה שיותר אמנים שיש להם אמירה, אבל אנחנו לא כותבים בשביל אף אחד. אנחנו לא מקום שמחפש מוזיקאים בהזמנה".

עם שיתופי הפעולה והסגנון הייחודי, מברוק יודעים שבסופו של דבר הם יצטרכו לכוון החוצה, לשוק המוזיקה העולמית. הלהקה תוציא את אלבום הבכורה שלה ב- Essay Recordings הגרמנית, אלא שבינתיים, בגנו מעדיף לשמור את הרגליים על הקרקע. "אנחנו קצת אנשים של פעם מבחינה מוזיקלית", הוא אומר. "הציפייה שלי היא שהקהל שלנו יהיה קהל שבא לראות מופע מוזיקלי. בפעמיים שהופענו זה היה מול קהל שלא הכיר את החומר וההישג הוא שלמרות הכל, הקהל עבר חוויה רגשית".

"בעיני, לכוון גבוה זה משהו שהוא לא טוב", הוא מוסיף. "ניסינו לעשות משהו מיוחד ויש לנו קשר טוב עם חוץ לארץ, התקבלנו לפסטיבל באנגליה ורוצים אותנו לחוזה הוצאה לאור בארצות הברית אבל זה לא עושה עלינו רושם. אני לא אתחיל לשיר פה באנגלית למשל, אני לא מתכחש למקום ממנו אנחנו באים".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מברוק יופיעו ביום א' בערב "עבודה לא עברית" יחד עם הג'ואיש מאנקיז, אוי דיוויז'ן ו-Jew Rhytmics.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully