וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמקול 71

אמיר אגוזי

5.11.2009 / 19:42

עם קאסט שמורכב כמעט כולו מקטעים חדשים, אמיר אגוזי מראה לכם איך שמים את ה-F בFאנק ואת ה-P בPאנק

כל המלל שיגיע בהמשך לא יעשה צדק עם גודל ההתלהבות שמעוררים בי הקטעים שכלולים השבוע בפודקאסט. בעצם, מלבד שניים, מדובר ברצף שמורכב כולו מקטעים חדשים, ובראשם הסינגל החדש של פור טט, "Love Cry" (מתחיל בדקה 34-35).

כמו שני התקליטים האחרים שהוציא המפיק המחונן הזה בשנתיים האחרונות – "Ringer" (אי.פי) ו-"Moth/Wolf Cub" (שיתוף פעולה עם מפיק ה-2-סטפ האפלולי, בו?ריאל) – גם הסינגל החדש נטוע עמוק בתרבות המועדונים העכשווית ויחד עם זאת נשמע באותה מידה קלאסי ועל-זמני. בנוסף, פודקאסט שהכין פור-טט עבור האתר רזידנט אדווייזור במאי 2008 היה אחד הסטים האהובים עליי בשנה שעברה (לצערי אין לי לינק פעיל, אבל הוא ללא ספק שווה חיפוש).

במילים אחרות, הסינגל החדש, הפודקאסט הישן ושני התקליטים שביניהם חוברים ביחד ויוצרים אצלי ציפייה שרק הולכת וגוברת לקראת האלבום המלא שלו שייצא בשנה הבאה.

MB w/ Sharon Jones & the Dap-Kings – Baby (You’ve Got What it Takes) // MB

Gonja Sufi – Candylane // Warp // 3:10

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

Ted Pilsner – Hello My Love // 7 Inches of Love // 5:00

אבל נחזור רגע להתחלה של הקאסט. אנחנו פותחים עם שלישייה של Fאנק בניחוחות מגוונים. ראשון הוא שיר רטרו-קלאסי של שרון ג'ונס והדאפ-קינגז (ביחד עם MB) שמתאים בול לשבוע ראשון של חורף כמו זה שעבר עלינו.

אחריו, סינגל הבכורה הרשמי של גונג'ה סופי, כנראה הטיון השני הכי מרגש של השבוע (אחרי פור טט, כמובן) – לפחות, מבחינתי. גונג'ה סופי הוא חברם הקרוב והעוד יותר פסיכדלי של פליינג לוטוס והגאסלאמפ קילר. השיר המושמע לקוח מתוך תקליטון קטן ומהפנט שמקדים אלבום שלם שייצא בקרוב.

ואחרון בשלישיית הFאנק הוא עוד רי-אדיט דיסקו איטי בסדרת ה-"שבעה אינצ'ים של אהבה" שמופיעה אצלנו הרבה בשבועות האחרונים. הפעם זהו תורו של "Strawberry Letter 23", הקטע המוכר ביותר של אגדת הFאנק שוגי אוטיס (בעיקר בגרסתם של האחים ג'ונסון), שזוכה לטיפול עדין (פחות או יותר) עם לופים וחיתוכים.

Patra – Pull Up to My Bumper // Shang //8:18

Liquid Liquid – Scraper // 99 // 12:00

Danton Eeprom – Give Me Pain // Fondation // 15:30

Matias Aguayo – Ritmo Juarez // Kompakt // 19:35

בהמשך המיקס תמצאו קטעים נבחרים מתוך שלושה אלבומים חדשים של שלושה מפיקי טכנו – לוציאנו, דנטון איפרום ומאטיאס אגואיו. המפורסם שבהם, לוציאנו, הוא אחד מתקליטני הטכנו המבוקשים בעולם ורק לאחרונה ביקר בארץ עם הפרויקט המסקרן "אתר" ועל הדרך גם חשף את האישיות הכובשת שעשתה אותו לכזה סופרסטאר בתחום. לוציאנו הוציא לאחרונה את אלבום האמן השני שלו, "Tribute to the Sun", ובקטע שמושמע בקאסט מתארחת מרטינה טופלי-בירד, שרק לפני שבועיים הופיעה אצלנו בקטע החדש של מאסיב אטאק.

יחד עם זאת, מה שמרתק אותי יותר מהחדש של לוציאנו זה המעבר של דנטון איפרום ומאטיאס אגואיו לפורמט של אלבום שלם. באלבומו "Yes is More" מערבב איפרום כמה מקטעי הטכנו המצליחים ביותר שלו (כמו "Confessions of an English Opium Eater") עם קטעים במגוון של מקצבים, כשחלקם אף כוללים נגינה חיה ומבוססים על שירים. כזה בדיוק הוא סינגל הבכורה שמושמע כאן.

את אגואיו, לעומת זאת, אתם כבר מכירים. הוא הפך השנה לדמות מרכזית ברשמקול, בעיקר בגלל הלייבל שלו, Comeme, וחבריו למסיבות ה-BumBumBox בדרום אמריקה. עכשיו הוא חוזר אל הלייבל בו גדל, קומפאקט, ומוציא אלבום אמן שני, "Ay Ay Ay". האלבום בנוי מעשרות שכבות קול שרצות אחת מעל השנייה, מלווים במקצבים הלטיניים האקזוטיים ביותר שנשמעו באלבום שיצא בקומפאקט - לייבל שמזוהה עם צלילים קרירים ומינימליסטים. התוצאה מהפנטת, סוחפת ועדינה, עם אסוציאציות ל-"Bodily Functions" המופלא של הרברט מתחילת העשור.

Ilija Rudman – Night People (Garage mix) // Instruments of Rapture // 24:05

Roberto Rodriguez ft Max C – About This Love (Crazy P remix) // Compost Black // 27:30

Four Tet – Love Cry // Domino // 34:20

Luciano ft Martina Topley-Bird – Sun, Day & Night // Cadenza // 40:00

ממש לפני דאנטון איפרום ואגואיו, ולא בלי סיבה, תמצאו את אחד הקטעים הישנים שבקאסט, "Scraper" של ליקוויד ליקוויד. משהו בצליל ובעיקר באטיטוד של דאנטון ואגואיו החזיר את המחשבות שלי אל להקת הPאנק הזו – ולא בפעם הראשונה בתקופה האחרונה (גם לגאנג גאנג דאנס, שהופיעו אצלנו הרבה בתחילת השנה, היה את אותו אפקט).

ליקוויד ליקוויד פעלו בניו-יורק בשנות השמונים המוקדמות ובמהרה תפסו כיוון עתיר פרקשנס שמיקם אותם בשטח לא מוכר אז – משהו בין Pאנק לדיסקו. הקטע המוכר ביותר שלהם, "Cavern", נוגן מחדש על ידי גרנדמאסטר פלאש והפוריוס פייב בלהיט הראפ-דיסקו שלהם, "White Lines" (ליקוויד ליקוויד, מסתבר, מעולם לא קיבלו את התמלוגים על כך). בעוד שבזמן אמת הלהקה הופיעה בעיקר במועדונים קטנטנים ברחבי ניו-יורק מול קהל של ידע דבר, לשיריה היתה השפעה עמוקה ומהותית על מגוון רחב של מוזיקאים שפועלים כיום. יעידו על כך חברי הלייבל DFA שעובדים איתם כעת על חומרים חדשים.

Culoe de Song – Inspiration // Mule // 45:30

Roska – The Sheppard // Kicks & Snares // 49:20

Instra:Mental – Leave It All Behind // Apple Pips // 53:50

James Pants – ID Chip // Stones Throw // 58:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully