וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו המועמדים לאוסקר האירופאי

עינב שיף

7.11.2009 / 18:10

"A Prophet" ו"The White Ribbon", שניים מהמתחרים הבולטים של "עג'מי" לאוסקר, מובילים במספר המועמדויות בטקס האירופאי. "עג'מי", "השמצה" ו"חוטא" נותרו המועמדים הישראלים היחידים לפרס

"A Prophett" הוא הסרט המוביל במספר המועמדויות לטקס הפרסים של האקדמיה האירופאית לקולנוע, המכונה גם "האוסקר האירופאי". סרטו של ז'אק אודריאר, שזכה בפרס "דקל הכסף" בפסטיבל קאן זכה ב-5 מועמדויות, ביניהן "הסרט הטוב ביותר", "הבמאי הטוב ביותר", "השחקן הטוב ביותר" (לשחקן טאהר רחים), "הצילום הטוב ביותר" ופרס על מצוינות בעיצוב הסאונד. הסרט שגבר עליו בפסטיבל קאן וזכה בפרס "דקל הזהב", "The White Ribbon" של מיכאל האנקה, זכה ב-4 מועמדויות, כמו גם "נער החידות ממומביי" של דני בויל שזכה כבר ב-8 אוסקרים.

הסרטים המתמודדים על פרס הסרט הטוב ביותר בטקס לצד "A Prophet" ו"The White Ribbon" הם "נער החידות ממומביי" של בויל, "נער קריאה" של סטיבן דלדרי, "Fish Tank" של אנדריאה ארנולד ו"Let The Right One In" השוודי של תומס אפלרדסון.

קייט ווינסלט, שזכתה בפרס "השחקנית הטוב ביותר" באוסקר האחרון על תפקידה ב"נער קריאה" תתמודד כעת גם על הפרס האירופאי עבור אותו תפקיד. פנלופה קרוז, שזכתה באוסקר בתפקיד משנה על "ויקי כריסטינה ברצלונה" תתמודד הפעם על הפרס הראשי באקדמיה האירופאית על "חיבוקים שבורים" של פדרו אלמודובר.

בגזרת השחקנים, דייב פתאל מ"נער החידות ממומביי" יתמודד מול דיוויד קרוס מ"נער הקריאה" ולצידם מוריץ בלייבטרו מ"כנופיית באדר-מיינהוף", שהתמודד מול "ואלס עם באשיר" על פרס הסרט הזר הטוב ביותר באוסקר, טאהר ראחים מ"A Prophet", סטיב איווט מ"מחפשים את אריק" של קן לואץ' ופיליפו טימי מ"Vincere" של מרקו בלוצ'יו.

פרס האקדמיה האירופאית לסרטים באורך מלא לא האיר פנים השנה לסרטים הישראלים. "כלת הים" של קרן ידעיה ו"הכל מתחיל בים" של איתן גרין הגיעו לרשימת 48 הסרטים שהיו מועמדים להיכנס לתחרות, אולם סוננו בשלב המועמדים הסופי. גם "הזמן שנשאר" של אליה סולימן הפלסטיני ו"אחים" של יגאל נידם בהפקה שוויצרית לא העפילו לשלב הסופי.

ובכל זאת, הקולנוע הישראלי יכול להתנחם במועמדות החזקה של "עג'מי" בפרס ל"תגלית האירופאית", של "השמצה" בקטגוריית הסרטים הדוקומנטריים, שם הוא נחשב מועמד רציני לניצחון ושל "חוטא" של מני פיליפ, שנשלח על ידי פסטיבל ונציה להתמודד בתחרות על פרס "הסרט הקצר הטוב ביותר".

האוסקר האירופאי, המוענק מטעם האקדמיה האירופאית לקולנוע יחגוג השנה את שנתו ה-22. התחרות עוברת כעת להכרעת 2,000 החברים באקדמיה, שיצביעו על הזוכים בקטגוריות השונות. השנה ייערך טקס הגמר בעיר בוכום שבגרמניה ב-12 בדצמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully