וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקו"ם: קרובים להסדר להשבת תמיכת ההכנסה לאמנים ותיקים

עינב שיף

8.11.2009 / 7:00

לדברי המנכ"ל, האגודה ככל הנראה תשוב לתמוך ביוצרים הוותיקים כבר בתחילת 2010. כמו כן, בית הדין להגבלים עסקיים קרוב להחלטה על עתיד האגודה, לאחר שהוכרזה בעבר כמונופול

אקו"ם, האגודה לשמירת זכויות היוצרים בישראל, והממונה על הגבלים העסקיים קרובים להסדר בנושא תמיכת הכנסה לחברי האגודה שהגיעו לגיל פרישה. מדובר בתמיכה כספית חודשית שהוענקה לחברי האגודה לפחות 15 שנים בטרם הגיעו לגיל הפרישה, תמיכה שהופסקה לפני ארבע שנים עת הוכרזה אקו"ם כהסדר כובל וכמונופול על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים דאז.

אקו"ם הגישה ערעור בנושא לבית הדין להגבלים עסקיים, ערעור שעדיין נדון, ובמקביל פעלה בהתאם לרישיון שנתי מהמדינה. יחד עם זאת, תמיכת ההכנסה לא שבה מהקפאתה.

כעת, מגלה מנכ"ל אקו"ם יוריק בן דוד כי הצדדים קרובים להסדר שיחדש את התמיכה, לרווחת האמנים הוותיקים. "קיבלתי משוב מעודד ויותר חיובי", מספר בן דוד לוואלה! תרבות, "ולאחר שיחות ופגישות שהתקיימו עם הגורמים האחראים במשרד הממונה מסתמן פתרון לסוגיה הזאת, בצורת מודל שונה מעט ממה שהיה בעבר. כרגע אנחנו בעבודה על הפרטים הקטנים כאשר יש הסכמה עקרונית של הממונה על ההגבלים".

בן דוד מבהיר עם זאת, שלא מדובר בפנסיה. "אנחנו לא גובים מהחברים סכום חודשי שנצבר להם לזמן הפרישה", הוא אומר. "אסור לנו לעשות זאת וגם אין לנו יכולת לנהל מנגנון כזה".

משרד הממונה: "טרם הוגשה בקשה מסודרת"

במשרד הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, מצננים מעט את התלהבותו של בן דוד ואומרים כי לא מדובר בפריצת דרך. "זה לא שבעבר החלטנו שאי אפשר", אומר גורם במשרד שלא לייחוס. "אמרנו שהנושא דורש אישור ועד עתה לא הוגשה בקשה מסודרת. לפני מספר חודשים הגישו בקשה פרטנית בנושא הזה וגם הודענו על כך לבית הדין להגבלים עסקיים, שם מתנהל עדיין הדיון בעניין אקו"ם".

במשרד הממונה ציינו שני תנאים להשבת התמיכה המיועדת והם אישור הממונה ושקיפות מלאה של מנגנון חלוקת הכספים, הקריטריונים וכל היוצא בזה, וכן הכפפת המנגנון להסדר שיקבע בית הדין להגבלים עסקיים בנושא הפעילות הכוללת של אקו"ם.

בן דוד התייחס לנושא הפעילות הכוללת של אקו"ם וגילה כי בית הדין להגבלים עסקיים קרוב להחלטה בנושא. "קיבלנו זימון לדיון בשבועות הקרובים בבית הדין בירושלים, לאחר שבין הדין הודיע כי אין לו צורך במסמכים נוספים מהצדדים. המשמעות היא קיום דיון בעל פה שלאחריו יגיע בין הדין להחלטה". לדברי בן דוד הצדדים קרובים להסדר גם בנושא הזה, שבו ייקבעו התנאים הקבועים לפעילות אקו"ם, תנאים שייבחנו אחת ל-5 שנים וישתנו בהתאם לדרישות ותקנות של הרשות להגבלים עסקיים.

מהרשות להגבלים עסקיים נמסר בתגובה לדברים: "במסגרת ההליך המתנהל בעניינה של אקו"ם בבית הדין להגבלים עסקיים, הבהירה הרשות כי אין התנגדות עקרונית לתכנית התמיכה ובתנאי שפרטי התכנית יובאו לאישור הממונה ובכפוף לנוסח התנאים לאקו"ם שיאושר על-ידי בית הדין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully