וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המדינה בוגדת במורשת רבין"

עמית יולזרי

7.11.2009 / 23:51

מאחורי הקלעים של העצרת לזכרו של יצחק רבין התנהל מאבק אמנים שהחל עם התבטאויותיה של אחינועם ניני נגד אופי המאורע. ניני: "זו עצרת נטולת עוקץ". צביקה פיק: "שתלך לדבר עם האפיפיור"

בין שלל האמנים שהופיעו בעצרת הזיכרון ליצחק רבין בתל אביב בלטה הזמרת אחינועם ניני בביקורת נוקבת שהפנתה כלפי אופיו המנומס והממלכתי של הטקס. "שירים יפים אפשר לשיר מהיום עד מחר אבל אם לא מגבים את זה במעשים אז לא עשינו כלום", אמרה ניני לוואלה! תרבות. "בעצרת רבין צריך להרים קול זעקה לשלום ואת זה לצערי אין כאן. זו עצרת נטולת עוקץ, במיוחד בתקופה בה המדינה בוגדת יותר מתמיד במורשת רבין, ואני באופן אישי חרדה יותר מתמיד לעתיד. הקול הזה כלל לא בא הערב לידי ביטוי. אני מאמינה שהקהל הרב שבכל זאת הגיע לא בא רק בגלל ההופעות וחלק גדול ממנו רוצה לראות שינוי".

הדברים קוממו חלק ניכר מהאמנים שהשתתפו באירוע וצביקה פיק, שביצע את "מת אב ומת אלול", אמר לוואלה! תרבות כי אחינועם יכולה לעשות יותר אם היא רוצה. "שתלך לדבר עם האפיפיור", עקץ המאסטרו את הזמרת שהופיעה בעבר בוותיקן. "לחפש מינוסים זה תחביב ישראלי טיפוסי", המשיך פיק. "אני חושב שמשרד החוץ צריך למנות אמנים בכירים כמוני לשגרירים של תרבות וזה יכול לעזור ולסייע למדינה ולצורה בה אנחנו נתפסים בעולם".

גיא מר מהדג נחש, שהופיעו אף הם בעצרת, הדף את טענותיה של ניני ואמר כי הדג נחש מעולם לא היססו להביע את עמדותיהם בסוגיות שונות. "אנחנו תמיד מדברים בקול ברור ומנסים להשתמש בכוח שלנו כדי להחדיר מסרים בין השורות ולפעמים מעליהן", אמר מר. "זה כוח שרק מי שיכול ומתאים לו לנצל אותו, צריך לעשות זאת ולהגיד את מה שיש לו להגיד. חלק מהאמנים מתחבר ללשיר רק על אהבה וזה לגיטימי, אבל הדגל שלנו הוא סוציאלי ואנחנו לא מהססים להניף אותו", סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully