וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת גרמניה נגד אלבומה החדש של רמשטיין

עינב שיף

10.11.2009 / 9:39

המשרד לבחינת נזק תקשורתי לצעירים אסר על הצגה פומבית של אלבומה החדש של להקת המטאל המצליחה, בשל שיר שלכאורה מעודד סאדו-מזוכיזם

שערוריית צנזורה בגרמניה עלולה להשפיע משמעותית על מכירת האלבום החדש של להקת המטאל הנערצת רמשטיין (Rammstein). הממשלה אסרה אמש (שלישי) להציג בפומבי את "Liebe ist Fuer Alle Da" (יש אהבה לכולם") בחנויות ברחבי גרמניה. הסיבה לאיסור היא השיר "Ich Tue Dir Weh" ("אני רוצה לפגוע בך"), שכלול באלבום ומכיל, לטענת המשרד הפדרלי לבחינת נזק תקשורתי לאנשים צעירים, רמזים סאדו-מזוכיסטים. בין השאר, מופיעות בשיר שורות כגון "נשיכות, בעיטות, נשיפות כבדות, ציפורניים, צבתות, מסורים – תגידי לי מה את רוצה".

המשרד יצא גם נגד העטיפה של האלבום, בה מוצגת תמונה של הגיטריסט ריצ'רד קרוספ כשהוא חובש מסיכה ואישה ערומה יושבת על ברכיו. גם השיר "Pussy" זכה לביקורת משום שלטענת המשרד הוא מעודד קיום יחסי מין לא מוגנים, שעלולים להגביר את הסיכון ללקות באיידס, אך, כפי שמדווחת סוכנות הידיעות רויטרס, השיר לא נכלל ברשימת הנימוקים לאיסור שהוציא הממשל .

ראמשטיין. רויטרס
סאדו מזוכיזם? ראמשטיין/רויטרס

סוכנויות הידיעות מדווחות כי ההחלטה, שתיכנס לתוקף מחר, מפצלת את המוכרים בחנויות המוזיקה בגרמניה. מוכר בחנות "Medimex" סיפר לרויטרס כי הוא מסכים עם החלטת המשרד והוא יפסיק למכור את האלבום במועד שנקבע וללא שיהוי. מוכר אחר היה ריאלי יותר ואמר: "עכשיו האלבום יימכר טוב מאי פעם. אנחנו לא נוציא את האלבום מהמדפים, החל מיום רביעי נמכור אותו מתחת לדלפק ונדרוש מהלקוחות להמציא תעודה המוכיחה את גילם. כל מה שזה אומר הוא שילדים בני 18 יקנו את האלבום לאחותם הקטנה". הלהקה, מצדה, טרם הגיבה רשמית להחלטה.

רמשטיין הוקמה ב-1995 בברלין. מאז, ככל שהצלחתה גברה, כך גם עלה סף השערוריות הקשורות בה. הלהקה התפרסמה בזכות הלהיט "Du-Hast" ולאחר מכן בזכות שירים שעסקו באלימות, נקרופיליה, פירומניה, וגם בגזענות נגד שחורים. הנושאים הללו הם שהפכו אותה ללהיט ענק בקרב בני נוער ברחבי העולם.

אלבומה החדש של הלהקה הגיע למקום הראשון בגרמניה, שווייץ, אוסטריה, דנמרק וצ'כיה, למקום השני בצרפת ולשלישי בשוודיה ובבלגיה. בארצות הברית האלבום נחת במקום ה-13 במצעד הבילבורד, המקום הגבוה ביותר שאליו הגיעה הלהקה. גם בישראל יש ללהקה בסיס מעריצים איתן.

  • עוד באותו נושא:
  • רמשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully