וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי עלו לגמר הישראלי של תחרות הלהקות העולמית?

עינב שיף

11.11.2009 / 9:20

תחרות ה-GBOB תגיע הערב לסיומה במועדון הבארבי בתל אביב כש-16 להקות יתמודדו על מקום בגמר שייערך באנגליה בחודש הבא. וואלה! תרבות עושה לכם היכרות איתן

תחרות ה-Global Battle of The Bands תגיע הערב (רביעי) לסיומה במועדון הבארבי בתל אביב. על הבמה יעלו 16 להקות שניצחו כל אחת במקצה שלה ויתמודדו על הזכות לייצג את ישראל בתחרות ה-GBOB העולמית שתיערך באנגליה בחודש הבא. הלהקה המנצחת בתחרות כולה יכולה לזכות בתמיכה בגובה 100,000 דולר וביחסי ציבור עולמיים.

זוהי הפעם הראשונה שהתחרות נערכת בישראל, ולדדברי המפיק כרמי ווטרמן, שרכש את הזיכיון להפעלתה, בשנה הבאה היא צפויה לגדול מעבר לכ-200 הלהקות שנרשמו אליה השנה.

קרוסלה

אחת הלהקות היותר מוכרות מבין העולות לגמר. הצמד של תמר אפק וגיא שכטר הספיק לנסר את האינדי הישראלי עם אלבום בכורה חזק, במקביל לפעילות הענפה של אפק בסצנה עצמה, בתור אחת המארגנים של פסטיבל חוצמזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרוסלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

The Shakes

את השייקס, עוד להקת אינדי ישראלית שמחפשת קצת מרחב לנשימה, הכרנו עם הסינגל "Neverland" שהושמע בבכורה בוואלה! תרבות לפני כמספר חודשים. הלהקה ממשיכה להתכונן לאלבומה החדש ובינתיים היא תנסה לכבוש גם את ה-GBOB.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
The Shakes/מערכת וואלה!, צילום מסך

פנטגון

אחת הלהקות הטובות ביותר שיצא לנו לשמוע במהלך התחרות ואולי אחת הסיבות הטובות לקיומה. חמישייה תל אביבית בראשות מתי גרז'י והקול שלו, שנע בדיוק על המסלול שבין אינטרפול לאדיטורז. אפשר לומר שבאנגליה הם ירגישו בבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פנטגון/מערכת וואלה!, צילום מסך

HighBreed

הרבה גראנג' היה השנה ב-GBOB, כנראה עדות לכך שעדיין מדובר בסגנון משפיע בהרבה מהפוסט-פאנק למשל על המוזיקאי הישראלי הממוצע. כאן מדובר בהרכב שמגיע מאריאל, לא פחות, כך שנסיעה לאנגליה תהיה עבורו גם כיף וגם הזדמנות לאיזו הפגנה או שתיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
High Breed/מערכת וואלה!, צילום מסך

Got No Shame

הרכב המטאל המצוין חגג אלבום בכורה לא מזמן וה-GBOB הוא הזדמנות עולמית מצוינת בשבילם להתפתח בכיוון שממילא מתאים להם - חוץ לארץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Got No Shame/מערכת וואלה!, צילום מסך

Spitfire 07

באופן מפתיע, להקות ששרו בעברית לא פחדו להגיע לתחרות ה-GBOB ולהראות שהרוקנרול קיים גם אצלן. הלהקה הזו, עם סולנית כמובן, מגיעה ממודיעין ועושה מוזיקה שקרובה ברוחה לסטריט-Pאנק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Spitfire 07/מערכת וואלה!, צילום מסך

קוליטיס

גם את קוליטיס הכרנו בוואלה! תרבות דרך אחד הקליפים שהוציאה הלהקה בדרכה הארוכה במשעולי הרוק הישראלי, דרך שכוללת הופעה בכל חור אפשרי ובעיקר אמונה גדולה בחלום להוציא עוד הצלחה כמו סינרגיה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כח ראסטה

הרוקנרול שלט בין העולים לגמר ה-GBOB, אבל משב הרוח המרענן של הרגאיי מגיע מכיוון ההרכב הוותיק הזה, שגם חוגג בימים אלו אלבום בכורה אחרי שנים של ציפייה. בראשות ההרכב נמצא, אגב, גדי אלטמן, סולן להקת בוטן מתוק בקרקס לשעבר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כח ראסטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ענת בן חמו

ענת בן חמו עומדת מאחורי הקול של "מי נהר", אחד השירים היפים באלבום השלישי והסופר מצליח של הפרויקט של עידן רייכל. ל-GBOB היא מגיעה עם חומרי סולו שהספיקו לה כדי להגיע לגמר הישראלי ומי יודע - אולי רייכל ילמד אותה הצלחה בינלאומית מהי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ענת בן חמו ולהקתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אופיר שרר

גילוי נאות: החתום מעלה שפט באחד המקצים המוקדמים של התחרות והצביע עבור אופיר שרר, שניגן נפלא עם עופר קורן, שיקו פלדמן ואספיס רייז (החברים לבית שייגעצ ונגנים מעולים בפני עצמם). שרר הוא למעשה ההרכב Random Urban Acquaintance שהוציא אלבום מצוין ונעים היה להיזכר בו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופיר סהר/מערכת וואלה!, צילום מסך

החברים של פרג'

הלהקה של שגיא אוסי מ"כוכב נולד 7" מקווה שלפחות בתחרות הזו הוא יצליח לא רק להעפיל ל-6, אלא גם לנצח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוסי והלהקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צנזורה

"רוק כוחני מבאר שבע" - כך מגדירה עצמה הלהקה שכבר קיימת משנת 2002.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צנזורה/מערכת וואלה!, צילום מסך

Umlala

שם משעשע וקטע חמוד ביותר בשם "You're a Fashion Addict" הופכים את Umlala לאחת הלהקות היותר מקוריות בגמר ה-GBOB.נקווה שיהיו להם מספיק חברים כדי שזה יתבטא גם בהצבעות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חברי Umlala/מערכת וואלה!, צילום מסך

קרסיטרס

עוד להקה שחוגגת במקביל ל-GBOB אלבום בכורה מדובר. הרכב פאוור-פופ חזק עם הופעה מצוינת על הבמה וגישה יצירתית לצריכת מוזיקה, כפי שהראתה במשחק מחשב שהכינה לקראת סינגל חדש ובקליפ שבוסס על טכניקה של הסימפסונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקרסיטרס/מערכת וואלה!, צילום מסך

Flor'e

להקת Flor'e לא שלחה לנו תמונה וגם אין לנו יותר מדי פרטים עליה, אבל מסתבר שזהו ההרכב של לירון משולם, יוצרת אינדי מעניינת שמנסה כבר כמה שנים לפרוץ קדימה ולפי איך שהיא נשמעת, יתכן מאוד שהגיעה ההזדמנות שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • GBOB

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully