וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמרו מעכשיו: קלינט איסטווד, אביר

עינב שיף

14.11.2009 / 18:42

נשיא צרפת ניקולא סרקוזי העניק תואר אבירות לבמאי האמריקאי אותו כינה "מיתוס" ו"אגדה". הנשיא אף ניצל את הזדמנות כדי להסביר את מקומו של הקולנוע ביחסי צרפת-ארצות הברית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

כבר שנים שהבמאי והשחקן קלינט איסטווד נחשב לאחת הדמויות הנערצות בצרפת ואמש (שישי) נרשם שיא חדש ביחסים החמים האלו, כשנשיא צרפת ניקולא סרקוזי העניק לאיסטווד תואר אבירות בלגיון הצרפתי. הנשיא הצרפתי הרעיף שבחים על איסטווד בטקס החגיגי שנערך בארמון האליזה וכינה אותו "מיתוס" ו"אגדה". "מעולם לא אכזבת אותנו", אמר סרקוזי ליוצר בן ה-79, שכינה את צרפת ביתו השני.

בהזדמנות זו, חשף סרקוזי את השקפתו על הקשר שבין הקולנוע לקשרים הדיפלומטיים בין צרפת לארצות הברית. לדבריו, ההערצה הצרפתית לקולנוע האמריקאי עזרה לשתי המדינות להתעלות מעל בעיות שצצו ביחסיהן בעבר. "כשמישהו אוהב את הקולנוע של האנשים, הוא אוהב את האנשים עצמם", אמר הנשיא, שהשתמש בשמו של איסטווד כדוגמה להערצת הצרפתים את התרבות האמריקאית.

"הבעיות בינינו לבין ארצות הברית התעוררו רק כשאמריקה לא היתה גדולה כמו בחלומות שלנו", הוסיף סרקוזי. איסטווד מצידו התרגש וכינה בצחוק את סרקוזי "הנשיא שלי". הבמאי אף הודיע כי כעת ייצא לרחובות וישוויץ בסרט האדום שהנשיא העניק לו.

איסטווד סיים באחרונה להסריט את הפרויקט החדש שלו, "Hereafter" שחלקו צולם בצרפת. בשנה שעברה הוענק לאיסטווד בפסטיבל קאן, הנחשב לפסטיבל הקולנוע היוקרתי בעולם, תואר כבוד על מפעל חיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully