וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבי זה אחי

הילית וולברג

16.11.2009 / 7:09

"האח הגדול" לא השאיר פינה אחת נטולת קונפליקט פוטנציאלי, אבל אם יש קונצנזוס כלשהו בקרב המתמודדים, הרי הוא שצה"ל זורם בעורקנו. הילית וולברג פטריוטית

אחרי עונה ראשונה בסימן בובליל-שפרה ועונת VIP בסימן חירפון, לא קל בבית "האח הגדול". גרוזינית ופולניה, רוחניק ועורך דין, נימפה, זוג נשוי, חרש, טרנסקסואלית, מוסלמית וכו' ינסו להיות הכי לא תקינים פוליטית שיש, בשביל להנעים (או להחריב, תלוי מה הז'אנר שלכם) את מאה (וקצת) הימים הבאים שלנו. בטקס הפתיחה (גם בפעם הקודמת הוא היה כל כך ארוך ומייגע?) של "האח הגדול" שנערך אמש (ראשון), נחשפנו למפגן ביזאר שובר שיאי ריאליטי, כזה שנתקשה לנוס על נפשנו ממנו, גם אם ממש נתאמץ.

לכן, הדבר הטבעי היחיד שנותר לעשות, כשהסיכויים הם כל כך נגדנו, הוא להכיר את הנפשות הפועלות: אביב, על פניו טיפוס מעצבן, הוא יגאל שילון פוגש את דודו ארז (איזה צוות, אה?) פוגשים את ג'ים קארי, מינוס הסטייל, מינוס הקסם ובעיקר מינוס. יוסף תופס בזכות השרוואל והסטלה את משבצת הרוחני שהוא בעצם חומרני ("מיליון שקל זה נכס אנרגטי"), ואת משבצת הנימפות הקשקשניות של הבית ימלאו בחן ג'י, דלית, איילה, אלין ואולי גם סתיו, טרנסקסואלית חיננית עם פוטנציאל לשהייה ממושכת בבית האח.

בתפקיד הסטראוטיפ המזרחי - שרה הפולניה, בתפקיד האמא הפולניה - פותנה המוסלמית, לבנצי יש תסמונת טורט, ארז הוא חרש, אלירז הוא מהמר, סער הוא רב שגל וגואל הוא מזרחי, חרדי (לשעבר), הומו, תל אביבי ועיתונאי - מה שבטח אומר שהוא גם שמאלן, אבל אין סיבה לרוץ קדימה. ובסוף הפריק שואו המעט קרקסי הזה, הזוג הנשוי והפטריוטי – מעין, הריונית בחודש רביעי (חודש טוב לשמלת נצנצנים שקופה ובכלל, יופי של דרך להביא תינוק בריא לעולם) ומוטי, שלמרות שנדמה שנגרר לנישואים הללו בכפייה, נראה די מבסוט מעצמו.

מעיין בוזגלו חודדה עם אסי עזר וארז טל. אביב חופי
איזה צחוקים, היא לא יודעת שבעלה מתחזה לבעל של מישהי אחרת. איפה אביב עם הסיגר? מעין ואסי וארז/אביב חופי

אבל אל תתנו למעגל של דן שילון, גרסת "האח הגדול", לתעתע בכם. מזרחים ואשכנזים זה הרי הכי העונה שעברה, כמו גם עיתונאים מיזנטרופים ודתיים לשעבר. מטרנס ג'נדרית אמנם עשויה לבוא הבשורה, אבל כמו השד העדתי היחסית מפתיע של העונה הראשונה, חסר כאן לכאורה רובד נסתר (שהוא לא ממש נסתר) של מחלוקת, או ליתר דיוק הסכמה לאומית. הכירו את צה"ל. תנו לו לנצח, תנו לו להיות קרבי, רק אל תתנו לו להשתמט.

מעין ומוטי כבר הניפו את דגל הפטריוטיזם בגאווה, סילקו מראש (ומאיימים גם לסקול באבנים) כל ניסיון לאי-אהבת המולדת. דלית העולה מארצות הברית כבר מאוהבת בקונספט החייל הקרבי, סער הוא מילואימניק גאה שנושא את מגן הדוד קרוב ללבו, גואל נפצע בשירות, בנצי התנדב על אף הטורט, אלין פיתחה תיאורית קונספירציה על חוק שירות חובה, ופותנה? פותנה מוסלמית פלסטינית. ברור לכולנו באיזה צד של התותח היא נמצאת.

אם יעלה נושא הלאומנות והפטריוטיזם לדיון, יוכל "האח הגדול" להתהדר שוב בהעלאת נושאים חשובים לסדר היום, אבל - בהתחשב בכך שרק לפני שנה, מנחה התכנית, ארז טל בכבודו ובעצמו, נזף בשידור בזמר אריק ברמן כשזה האחרון ניסה לחזק את ידי תושבי עזה במהלך מבצע "עופרת יצוקה" - נדמה שהמהלך הפטריוטי הזה הוא שום דבר מעבר לאקט של חנופה קונפורמיסטית. לא נורא, לשמאלנים יש את סדר היום המגדרי להתנחם בו.

  • עוד באותו נושא:
  • האח הגדול

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully