וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפוקליפסה – עכשיו וכמה שיותר מהר

אריאל קריל

16.11.2009 / 7:40

"2012" השאיר את כל יתר סרטי סוף השבוע הרחק מאחור, אבל הסיפור האמיתי הוא של "Precious" שכבר שבוע שני ברציפות ממלא עד אפס מקום את מעט הקולנועים שבהם הוא מוקרן

imdb

במהלך סוף השבוע האחרון, צופי הקולנוע על פני הגלובוס כולו לא רק שקיבלו את סוף העולם בברכה אלא עטו עליו כאילו אין מחר. "2012", סרט האסונות של הבמאי רולנד אמריך, רק עלה לאקרנים וכבר גרף, על פי הערכות, 225 מיליון דולר בלמעלה ממאה מדינות, 65 מיליון מתוכם בארצות הברית ובקנדה. אם ההערכות יתאמתו, מדובר ככל הנראה באחת מעשר הבכורות החזקות בכל הזמנים ובבכורה הטובה ביותר לסרט מקורי שאינו מבוסס על מותג או רומן קיימים.

עד כמה שמדובר בצפון אמריקה, הכניס "2012" יותר מפי שתיים מהסכום שהשיג "רוחות חג המולד" בבכורה שלו בסוף השבוע שעבר. העיבוד של דיסני לקלסיקה של דיקנס, בבימויו של רוברט זמקיס ובכיכובו של ג'ים קארי, שנכנס גם הוא הישר אל המקום הראשון, נדחק השבוע למקום השני בטבלה אך עדיין הצליח לשמור על רמת הכנסות סבירה עם 22.3 מיליון דולר בקופות.

הרחק מאחור, עם 6.2 מיליון דולר, שמרה קומדיית המלחמה עטורת הכוכבים, "The Men Who Stare At Goats", על מקומה מהשבוע שעבר. אבל הסיפור הגדול הוא דווקא של הסרט שנמצא צמוד אחריה, במקום הרביעי, עם 6.1 מיליון בקופות: "Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire". שכן שני הסרטים, שניהם בשבוע השני להקרנתם, השיגו כמעט את אותו סכום בקופות, אלא שהראשון עשה זאת ב-2,453 קולנועים ואילו השני – ב-174 בלבד.

מדובר בממוצע של 35 אלף דולר לכל קולנוע שבו הוקרן הסרט, כמעט פי שתיים מהממוצע שהשיג "2012" שממוקם כאמור במקום הראשון בטבלה. הסרט, שמגולל את סיפורה של נערה בת 16 שנדמה שאין אסון שלא פסח עליה, אומץ על ידי הקהילה האפרו אמריקאית – ולא רק – של הוליווד, ואין ספק שההייפ סביבו עושה – וימשיך לעשות – את שלו.

במקום החמישי נמצא "This Is It", הסרט שמתעד את ימיו האחרונים של מייקל ג'קסון, עם 5.1 מיליון דולר בקופות וירידה של שלושה מקומות בטבלה. אחריו, עם 4.7 מיליון וירידה של שני מקומות, ממוקם "הסוג הרביעי", מותחן האימה בכיכובה של מילה יובוביץ'. ואילו במקום השביעי ניצב "טיפול זוגי", הקומדיה בכיכובו של וינס ווהן, ששמר על מקומו מהשבוע שעבר לאחר שהניב מעט יותר מ-4.2 מיליון דולר בקופות.

"Paranormal Activity", סרט האימה דל התקציב של אורן פלי, ירד שלושה מקומות והתמקם במקום השמיני בטבלה עם 4.2 מיליון דולר בקופות. בכך עבר סך כל ההכנסות של הסרט את רף 100 מיליון הדולר – תמורה לא רעה ל-15 אלף שהושקעו בו. "אזרח שומר חוק", המותחן בכיכובם של ג'יימי פוקס וג'רארד באטלר, הכניס במהלך סוף השבוע 3.9 מיליון דולר שהציבו אותו במקום התשיעי – ירידה של מקום אחד. ואילו "הקופסה", המותחן של ריצ'רד קלי בכיכובה של קמרון דיאז, סוגר את העשירייה הפותחת של הטבלה עם 3.2 מיליון דולר בקופות וירידה של ארבעה מקומות.

***



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully