וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל אחד יכול לקנות מצלמה ולהכין סרט"

עינב שיף

17.11.2009 / 10:39

אורן פלאי, במאי "פעילות על טבעית", הגיע לביקור מולדת לרגל עליית הסרט לאקרנים וסיפר על שיטת העבודה שלו ועל התוכניות לעתיד: "אני לא מפחד להתקבע כגימיק"

לא בכל יום מגיע לישראל במאי שובר קופות, ועוד כזה שסך ההכנסות של סרטו הראשון גדול פי 6,000 (!) מהסכום שהושקע בו. כזה הוא אורן פלאי, הישראלי לשעבר שביים את "פעילות על טבעית" ושמבקר בימים אלה בישראל לקראת עליית סרטו לאקרנים בסוף השבוע הקרוב. במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר (שלישי) במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב, סיפר פלאי על ההשראה לסרטו, שהגיע לראש טבלת שוברי הקופות בארצות הברית, ועל תכניותיו לעתיד ולא שכח לפרגן לקולנוע המקומי.

"'פרויקט המכשפה מבלייר' גרם לי לחשוב שכל אחד יכול לקנות מצלמה ולהכין סרט", תיאר פלאי, בעברית מצוינת, את מקור ההשראה העיקרי שלו. "המסר שלו הוא שגם אם הטכנולוגיה לצדך, זה לא פותר הכל". באשר לתהליך העבודה על הסרט, שצולם בביתו, אמר: "כל החיים שלי גיליתי שהדרך הכי טובה ללמוד היא בעצמי. אף פעם לא הסתדרתי עם מסגרות. אני לא אומר שלא צריך ללמוד קולנוע, אבל הכי אפקטיבי עבורי זה לבד".

פלאי סיפר שצפה את הצלחת סרטו אחרי שראה כיצד הוא מתקבל בפסטיבלים לקולנוע. באשר למהומה הקטנה שעורר הסרט בתקשורת הישראלית בשניה שהגיע למקום הראשון בטבלת שוברי הקופות בארצות הברית, הצטנע הבמאי: "הופתעתי מהתגובות בארץ. אני חושב שהן קצת מוגזמות".

כמה זה שווה לו?

"פעילות על טבעית" ("Paranormal Activity") צולם בתקציב של 15 אלף דולר ובסוף השבוע האחרון חצו הכנסותיו את רף מאה מיליון הדולר בארצות הברית בלבד. לשבוע אחד אף שהה הסרט, כאמור, במקום הראשון בטבלת שוברי הקופות, כשהוא עוקף את "המסור 6" בסוף השבוע הראשון להקרנתו. "אני לא נכנס לפרטים פיננסיים על הסרט", אמר פלאי במסיבת העיתונאים.

לעניין הגימיק החד פעמי של סרט אימה דל תקציב, הגיב פלאי: "אני לא מפחד להתקבע כגימיק, כי אני לא מפחד משום דבר. אני גם לא מגביל את עצמי לז'אנרים. כל דבר בא בחשבון".
בין השאר, סיפר הבמאי כי ישמח לעבוד בעתיד עם אדוארד נורטון ונטלי פורטמן.

"אני לא בדיוק בחוג המסיבות של הוליווד", הוסיף, "אבל כיף לי לפגוש מפיקים ובמאים של סרטים שאהבתי ולדבר איתם על הסרט מתוך אהבת הקולנוע. הסוכן שלי אמר שחצי מהוליווד רוצים לפגוש אותי, אז אני מעריך שכשאחזור לארצות הברית אצטרך לערוך כמה פגישות".

פלאי גם לא שכח לפרגן לקולנוע המקומי ואמר: "אהבתי את 'ביקור התזמורת' ו'נודל' אבל לצערי פספסתי את 'ואלס עם באשיר' שנראה מדהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully