וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התרבות מגדיל את תקציב קבוצות התיאטרון

עינב שיף

19.11.2009 / 13:51

במשרד הצליחו למצוא חצי מיליון שקלים שיצילו את חלק מהקבוצות מקריסה. "ההחלטה החזירה את הקבוצות לחיים"

משרד התרבות החליט לפני מספר ימים להגדיל את תקציב התמיכה לקבוצות התיאטרון לשנת 2009 מ-6.6 ל-7.1 מיליון שקלים, כך נודע לוואלה! תרבות. משמעות הדבר היא הצלת חלק מקבוצות התיאטרון העצמאיות מקריסה, כפי שעלה מפניית פורום הקבוצות לשרת התרבות לימור לבנת בחודש ספטמבר האחרון.

"פורום קבוצות התיאטרון מודה למשרד התרבות , ובמיוחד לצח גרניט, ראש מינהל התרבות, לעירית פוגל, ראש מדור תיאטרון, ולצוות המנהל כולו, על ההכרה בחשיבותן של קבוצות התיאטרון ועל הפעולות שנקטו לתיקון המצב", מסרו קבוצות התיאטרון העצמאיות בהודעה משותפת שהוציאו. "הקבוצות מעריכות את ההבנות שאליהן הגיע מינהל התרבות ועל עבודתו ללא לאות למציאת הפתרון הראוי שלמעשה הסיר את האיום הממשי שרבץ על שכמן של הקבוצות הוותיקות והצלתן מקריסה".

ממשרד התרבות נמסר בתגובה: "תמיכת משרד התרבות והספורט עלתה השנה בחצי מיליון שקלים. הכסף יחולק בין הקבוצות על פי כללי מינהל תקין". בנובף, הדגישו במשרד כי תקציבן של חלק מהקבוצות יקוצץ על פי הקריטריונים לפעילותן של קבוצות תיאטרון, קריטריונים התלויים בעיקר בהיקפי פעילות.

"בוא נגיד שזה לפחות פתר כנראה את הבעייה של 2009", אמר מנכ"ל אנסמבל עתים ארז חסון לוואלה! תרבות. "גם אם נשארנו עם קיצוץ סביר, ההחלטה החזירה את הקבוצות לחיים, כי היינו על סף מצב באמת לא קל".

"זה הזמן להתחיל לחשוב לכיוון השנתיים הקרובות", הוסיף חסון. "בעיני, תקציב הקבוצות צריך להיות דו-שנתי, כיוון שההפקות עצמן הן תהליך ארוך טווח ותקציב לשנתיים יאפשר תכנון מסודר יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully