וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רק אור הירח

עינב שיף

20.11.2009 / 10:46

הוותיקן אולי מתעב אותו, אבל המעריצים של "דמדומים 2: ירח חדש" שעלה אמש לאקרנים בעולם, עתידים להפוך אותו לאחד הסרטים הרווחיים בהיסטוריה של הקולנוע

מעריצי "ירח חדש" בתור לקבלת חתימות. Andy Kropa, GettyImages
מעריצי "ירח חדש" מחכים לחתימות מקלאן לוץ וניקי ריד/GettyImages, Andy Kropa

התמונה הזו כנראה אומרת הכל. ניו יורק, שעת ערב קרה, חנות טויז אר' אס ומאות מעריצים מגיעים לקבל חתימה משני שחקני "דמדומים 2: ירח חדש". לא מדובר בכוכבים הראשיים, רוברט פטינסון, קריסטן סטיוארט או טיילור לונדנר, אלא דווקא בקלאן לוץ וניקי ריד, שחקני משנה שזוכים לשלטי להערצה מצד בני נוער שמוכנים למכור את הוריהם בעבור חתימה על הפוסטר.

ההאירוע הזה מתקיים שעות ספורות לפני חצות בלילה שבין חמישי לשישי, רגע לפני עליית הסרט לאקרנים בכ-3,000 בתי קולנוע בארצות הברית ובעשרות מדינות באסיה ובאירופה והמעריצים בהיסטריה. זהו רק חלק קטן מקמפיין השקה מאסיבי של סרט שהוא מותג, שכלל פרימיירות ענק במהלך השבוע האחרון ולפני כן חשיפות קצרות של קטעים מהסרט בטקסים יעודיים לצעירים של MTV ובפסטיבלי סרטים, כמו פסטיבל רומא.

רוברט פטינסון חותם למעריצים בהקרנת "ירח חדש". Kevin Winter, GettyImages
מעריצי "ירח חדש" מתנפלים על כוכב הסרט, רוברט פטינסון/GettyImages, Kevin Winter

התוצאה של הקמפיין הזה היא ככל הנראה אחת הפתיחות הגדולות בהיסטוריה של הקולנוע, כולל ספקולציות לא מופרכות הגורסות ש"ירח חדש" יעקוף את "האביר האפל" כבר היום ויניב לקופתו מעל 67 מיליון דולר בארצות הברית בלבד, הסכום אותו הכניס "האביר האפל" ביום עלייתו לאקרנים. לשם השוואה, החלק הראשון בסדרה, "דמדומים" הניב 36 מיליון דולר ביום הפתיחה שלו.

מנתונים ראשונים שהגיעו מצרפת, שם הסרט פתח ביום רביעי, "ירח חדש" הכניס 4.4 מיליון דולר ביומו הראשון בלבד, פי ארבעה מהסכום שהניב "דמדומים" ביומו הראשון במדינה. תקציב הסרט, על פי הערכות, נע בין 50 ל-70 מיליון דולר.

מעריצי "ירח חדש" עם פוסטר הסרט. Andy Kropa, GettyImages
מעריצים אוחזים בפוסטר של "ירח חדש", אמש עם עליית הסרט לאקרנית/GettyImages, Andy Kropa

ל"ירח חדש" אפקט חיובי על כל הוליווד. על פי הערכות של מגזינים כמו וראייטי והוליווד ריפורטר, סוף השבוע הקרוב עומד להיות אחד הרווחיים אי פעם ברשימת שוברי הקופות, צירוף קטלני של "ירח חדש" וסרטים כמו "The Blind Side" בכיכובה של סנדרה בולוק, "Precious" שיתרחב ל-674 תיאטרות וכנראה יכניס סכום גבוה פי כמה מהשבוע שעבר וכמובן "2012" האסוני של רולנד אמריך. "'ירח חדש' יהיה מפלצת", מצטט וראייטי גורמים בעולם הקולנוע, שיודעים שלרכבת הזו יש קטר וניבים חדים.

רוברט פטינסון, קריסטן סטיוארט. GettyImages
והנה, בתקריב עבור המעריצים - רוברט פטינסון וקריסטן סטיוארט/GettyImages

מעבר לכל הנתונים, יש גם סרט. "דמדומים 2: ירח חדש" עורר הרבה חששות בקרב מעריצי הסדרה, המבוססת על ספריה של סטפני מאייר. הבמאית האהובה קתרין הארדוויק הוחלפה בכריס וויץ,

שעות ספורות לאחר הקרנת הבכורה, רשת טוויטר הוצפה כצפוי במאות אלפי תגובות על הסרט, חלקן מביעות אכזבה קשה מהסרט.

הביקורות בעולם עד כה מתחלקות לשתיים: אלו שרואים בסרט "בידור מהנה" ושיפור לעומת הסרט הראשון, לעומת מבקרים קשוחים שפשוט לא מבינים כיצד מיליוני בני נוער התמכרו בצורה כה קשה לסיפור כה תלוש. באתר הביקורות "Rotten Tomotos" רשם הסרט ציון ממוצע של 4.7 מתוך 10 ב-92 ביקורות שנאספו עד כה.

אבל המגנה הגדול מכולם של הסרט הצטרף רק אתמול לחגיגה. המונסיניור פרנקו פרזולו מהמועצה התרבותית של הוותיקן טען כי "ירח חדש" מייצג "חלל מוסרי שהוא יותר מסוכן מכל מסר סוטה". למכירות, זה בטח לא יזיק.

דקוטה פנינג חותמת למעריצים בהקרנת הבכורה של "ירח חדש". Matt Sayles, AP
דקוטה פנינג חותמת למעריצים הסובלים מ"חלל מוסרי"/AP, Matt Sayles

המשמעות של "דמדומים 2: ירח חדש" חורגת מעבר לקולנועי. מאחורי הקלעים למשל, התנהל המאבק המוזיקלי שהתנהל בין הרכבים שונים כדי להיכנס לפס הקול הנמכר של הסרט, שהגיע למקום הראשון בטבלת הבילבורד. בסופו של דבר שילוב של אייקוני אינדי כמו דת' קאב פור קיוטי התנחלו שם לצד טום יורק, הקילרז, האדיטורז וגם הרכבים פחות מוכרים כמו גריזלי בר.

תעשיית המרצ'נדייז של הסרט תחגוג בימים הקרובים פריחה שלא ידעה כדוגמתה ועונת פרסי הסרטים לנוער כמו "Teen Choice Awards", המבוססים על הצבעה של הקהל הרחב, מבינים שלא תהיה השנה ממש תחרות בקטגורית הסרטים.

קלאן לוץ חותם למעריצי "ירח חדש". Matt Sayles, AP
קלאן לוץ חותם למעריצים/AP, Matt Sayles

"דמדומים 2: ירח חדש" יעלה בישראל ב-10 בדצמבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully