וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: לא ימונה מפרק זמני לאמנות לעם

עינב שיף

22.11.2009 / 13:33

השופטת ורדה אלשייך דחתה את בקשתם של תשעה גופי תרבות ושל עובדי העמותה לשעבר ואף כינתה את הצעד "ניסיון למחטף". יו"ר אמנות לעם: "מקווים שהשרה לבנת תתעשת"

בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה היום (ראשון) את הבקשה למנות מפרק זמני לעמותת אמנות לעם. את הבקשה הגישו עובדים לשעבר של העמותה ותשעה גופי תרבות, ובראשם תיאטרון הבימה. בהחלטה שפרסמה סגנית נשיא בית המשפט השופטת ורדה אלשייך נכתב כי לא הוצגה תשתית ראייתית המספיקה למינויו של מפרק וכי הראיות שכן הוצגו – שנויות במחלוקת. השופטת אף גינתה את עצם הגשת הבקשה בזמן שמתנהל דיון בבג"צ בעניינה של "אמנות לעם" וכינתה אותה ניסיון ל"מחטף" שאין בית המשפט מתכוון להיענות לו.

לבקשת הפירוק הזמני היו שותפים, כאמור, גם עובדי העמותה לשעבר שפוטרו על ידי הנהלת העמותה לאור הקפאת הכספים של משרד התרבות - הקפאה שבה החלה כל הפרשה. "אני משערת שהדברים יימשכו עכשיו יותר זמן כי הדיון בפירוק הקבוע הוא רק בפברואר", אמרה עובדת עמותה לשעבר בתגובה להחלטת בית המשפט. "לפני ההחלטה בעניין המפרק הקבוע, יהיה בג"צ ונראה איך זה ישפיע. העובדים כולם מנסים לשמור על אופטימיות ומאמינים שבסוף יהיה בסדר ושנצליח לחזור לאיזושהי מסגרת. אנחנו סומכים על משרד התרבות שימצא פתרון חלופי ונקווה שאכן זה מה שיהיה. להשאיר את הפריפריה בלי פתרון זו בעיה".

יושב ראש העמותה, ישראל גל, שמח על ההחלטה ואמר לוואלה! תרבות כי הוא "מברך על החלטת בית המשפט ומקווה למען הציבור בפריפריה ולמען האמנים הזקוקים לכל טיפת עבודה כי השרה לימור לבנת תתעשת ותשב עמנו על מנת להפעיל מחדש את האמנות לפריפריה".

במשרד התרבות העדיפו שלא להגיב להחלטת בית המשפט ואמרו כי יעדי המשרד ביחס לעמותה נותרו כשהיו: חשיבות הפעילות בפריפריה, חשיבות סגירת החוב לאמנים ודאגה לעובדי העמותה שפוטרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully