וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכסחי הקופות

עינב שיף

22.11.2009 / 14:11

בהוליווד אולי יודעים להעריך איכות, אבל אוהבים הרבה יותר כסף. רגע לפני ש"דמדומים 2" שוברים כל שיא, עינב שיף מתרגם לדולרים את הסרטים שעשו את העשור בקופות

"שר הטבעות: שיבת המלך" (2007) - 1.111 מיליארד דולר

הסרט השלישי בסדרת "שר הטבעות" בבימויו של פיטר ג'קסון היה גם לרווחי מכולם ולאחד משלושת הסרטים בעשור הזה שחצו את מיליארד הדולר בהכנסות כלל עולמיות עם 1.111 מיליארד דולר מכל העולם.

הסרט מדורג גם שני בכל הזמנים בהכנסות אחרי ההצלחה האימתנית של "טיטאניק" שנחשב לשובר הקופות הגדול בכל הזמנים, אולם בהפרשי אינפלציה ניתן לומר שמדובר בסרט המכניס ביותר בכל הזמנים, שגם הביא אוסקר בסוף. לשם השוואה להיסטרית דמדומים, כדי לדעת שהסכום אותו הכניס הסרט בסוף השבוע הראשון לצאתו היה מה שהכניס דמדומים ביומו הראשון בלבד – 72 מיליון דולר

"שודדי הקאריביים: תיבה של איש מת" (2006) - 1.066 מיליארד דולר

המוטיב החזק ברשימת עשרת שוברי הקופות הגדולים של העשור הוא עוצמתם של הסיקוולים והריבוטים, סרטי ההמשך והסרטים המוקדמים לסרטים מקוריים. הסרט השני בטרילוגיית "שודדי הקאריביים" בבימויו של גור ורבינסקי הצליח להיות לסרט השני בעשור שחצה את קו המיליארד עם הכנסות בגובה 1.066 מיליארד דולר, כשבארצות הפתיחה הוא נכנס עם 135 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון לצאתו, הפתיחה השלישית בטיבה בהיסטוריה, אחרי "ספיידרמן 3" והסרט הבא ברשימה.

שודדי הקאריביים 2 תיבה של איש מת  - היילייטס ספטמבר 2007. yes
שודדי הקאריביים 2 תיבה של איש מת - היילייטס ספטמבר 2007/yes

"האביר האפל" (2008) - 1.001 מיליארד דולר

העלילה המבריקה, הכריזמה של כריסטיאן בייל וכמובן המשחק המדהים והטרגי של הית' לדג'ר הפכו את "האביר האפל" של כריסטופר נולאן לסיפור הצלחה ידוע מראש, רק לא ידעו עד כמה. הסרט היה אחראי עד סוף השבוע האחרון לפתיחה החזקה ביותר של סרט אי פעם בארצות הברית, עם הכנסות בגובה 158 מיליון דולר ולא עצר בזכות באז האוסקר של הית' לדג'ר, שהשתלם למדי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הארי פוטר ואבן החכמים" (2001) - 974 מיליון דולר

הסרט שפתח עשור שבו שלט מותג הקוסם הצעיר גם בעולם הספרות וגם בסופו של דבר בעולם הקולנוע העולמי, שכן הסרט הנ"ל הוא המצליח מבין ארבעת סרטי הסדרה שנכנסו לטבלת עשרי שוברי הקופות הגדולים בעולם בין השנים 2000-2009. הבמאי כריס קולומבוס, סיפק את הסחורה והפך את דניאל רדקליף לגיבור נעורים של מאות מיליונים בעולם. הסרט הניב בסופו של דבר 974 מיליון דולר מהכנסותיו בעולם, עם סכום כפול במדינות מחוץ לארצות הברית מאשר בארצות הברית עצמה.

מתוך הסרט "הארי פוטר ואבן החכמים". imdb
מתוך הסרט "הארי פוטר ואבן החכמים"/imdb

"שודדי הקאריביים: סוף העולם" (2007) - 961 מיליון דולר

הסרט השלישי בסדרה בכיכובו של ג'וני דפ לא הצליחה לגבור על הצלחת הסרט השני, לאכזבת גורמים בהוליווד דאז. למרות זאת, קשה להצטער על הכנסות כלליות בגובה של 961 מיליון דולר עם פתיחה מפוצצת של 114 מיליון דולר בסך הכל. כמו כן, הצלחת הסרט הפכה את שאלת החלק הרביעי בסדרה לאחד הנושאים הקבועים על סדר היום בהוליווד, כמעט כמו "פגוש את ההורים 3" וכמובן – ההמשך ל"האביר האפל".

מתוך הסרט שודדי הקאריביים 3.
מתוך הסרט שודדי הקאריביים 3

הארי פוטר ומסדר הפניקס" (2007) - 938 מיליון דולר, "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" (2009) - 929 מיליון דולר

שני המקומות הבאים בטבלה הם שני סרטים נוספים בסדרת הארי פוטר, הראשון בבימויו של דיוויד ייטס שהניב 938 מיליון דולר מסביב לעולם ואילו "נסיך חצוי הדם" שבר את שיאו של "ספיידרמן 3" לפתיחה בסוף השבוע הראשון בכל העולם, עם 396.7 מיליון בסופ"ש הראשון שלו. "נסיך חוצי הדם" הוא גם הסרט היחידי ברשימה משנת 2009, כשהשאלה הגדולה כרגע היא האם "דמדומים 2: ירח חדש" יצליח להידחק אליה עוד לפני שיצלצל השעון שיחליף עשור.

"שר הטבעות: שני צריחים" (2002) - 925 מיליון דולר

אין הרבה מה לומר על הסרט השני בסדרת שר הטבעות בבימויו של פיטר ג'קסון מלבד נתונים כללים: 925 מיליון דולר מסביב לעולם, פתיחה של 62 מיליון דולר בארצות הברית ובקיצור – עוד שובר קופות לאוסף.

"שרק 2" (2004) - 919 מיליון דולר

הסרט שמציל את המחצית הראשונה של העשור מהפסד לעשור השני בטבלת שוברי הקופות הוא הפנטזיה המצוינת של אנדרו אדמסון והקולות של מייק מאיירס, אדי מרפי ואפילו ג'ולי אנדרוז. 919 מיליון דולר הניב הסרט בכל העולם עם פתיחה אמריקאית של 108 מיליון דולר, מספרים שבעשור הבא ייראו, כנראה, כמו משהו לצחוק עליו.

"הארי פוטר וגביע האש" (2005) - 895.9 מיליון דולר

895.5 מיליון דולר הכניס סרטו של מייק ניואל, הסרט היחיד בסדרה שלא חצה את קו 900 מיליון הדולר, אולם הסכום הזה הספיק לו למקום התשיעי ברשימה וגם להיות הסרט הפחות רווחי מבין סרטי הארי פוטר לא אומר שאין לך סיבה לחגוג.

הארי פוטר וגביע האש (מדובב).
מתוך "הארי פוטר וגביע האש"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully