וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטריה של אלימות

דפנה לוסטיג

23.11.2009 / 7:09

באלבום החדש "Ratet R" ריהאנה עושה בדמותה שימוש ציני ואף מזעזע. למזלה שלה ושל דפנה לוסטיג, האלבום נשמע טוב יותר מאיך שהיא נראית

"הלכתי לישון ריהאנה והתעוררתי בריטני ספירס", אמרה לאחרונה ריהאנה למגזין גלאמור, כשענתה לשאלה איך שינתה אותה השנה האחרונה בחייה. זו תשובה משועשעת לשאלה פולשנית, שנשאלה באופן דיפלומטי עד גיחוך. לא נדרשת כאן קריאה אקדמית כדי להבין למה באמת התכוון המראיין: רוצים לדעת איך היא הרגישה אחרי שכריס בראון עשה ממנה זירת איגרוף? אז הנה התשובה המפתיעה של השנה: היא הרגישה חרא.

"Rated R" משתמש במה שקרה לריהאנה. הוא מציג אותה כעוסה וקודרת. מצד שני, ריהאנה היא כוכבת פופ, כך שהכעס חייב להיות פוטוגני. לכן על עטיפת האלבום היא מצולמת כשהיא באופן בוטה מסתירה עין אחת, כנראה את עינה החבולה, ולכן בחוברת הפנימית של האלבום תמצאו, להנאתכם, צילומים של ריהאנה בדרגות שונות של עירום. הכל פה מעורבב, ולא בעידון רב - ריהאנה הזועמת היא גם ריהאנה הנועזת. אתם חייבים לזכור מה קרה לה, אבל אתם גם חייבים לרצות לזיין אותה. ריהאנה של "Rated R" עושה בדמותה המוכה, שימוש ציני ומרתיע. ביחד, הופך כל הסיפור מעניין עגום ורציני למלודרמה מייגעת. בייחוד בגלל שכמו רוב כוכבות הפופ, ריהאנה היא שחקנית ממש גרועה ולא מצליחה לסחוב את כל העומס הזה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימוש ציני באלימות. עטיפת האלבום/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם לפני שהצטלמה עם ביריות לחוברת הפנימית, ריהאנה לא היתה כוכבת מתקתקה. את השירים החדשים שלה - שירים איטיים על אקדחים וזיונים – היא מגישה היטב. הם מתאימים לה. גם מפיקים חדשניים יחסית שהוצמדו לה, כמו צ'ייס וסטטוס למשל, הולמים אותה - הם מטפלים בחוכמה בתדמית המלכה האורבנית שהוצמדה לה. לא מפתיע אם כך, ש"Mad House" בהפקתם פותח את האלבום. בכלל, באלקטרוני ריהאנה נשמעת יותר טוב.

"Photographs" החולמני עם וויל.איי.אם, מעין גרסת מצעדים לשיר של זירו 7, הוא אולי השיר הטוב באלבום. לעומתו, הרפתקאות שגרתיות יותר כמו "Rockstar 101" שבו משתתף סלאש המאוס, ושלושת השירים הסוגרים - בלדות פרווה שביניהן גם אחת שכתב לה ג'סטין טימברלייק - מיותרים ממש.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

נבחרת מרשימה של מפיקים וכותבים עבדה קשה על מנת לתמצת את תדמיתה החדשה של ריהאנה ל-13 שירים חדשים. בעוד שהסטייליסטים קצת פישלו (חזה חשוף, חוטי עור, גרביוני רשת, מחוכים, סיגריות ופרוות - לא הגזמנו?) המפיקים, ברובם, דייקו. ברגעיו הטובים, "Rated R" נשמע חדש ואחר ועדיין פופי במידה מדויקת. יש פה את ריהאנה של "אמברלה" - כלומר את ריהאנה במיטבה - וזה קורה בעיקר כשהיא מנסה סאונד חדש. בסופו של דבר, קצת מוזר לכתוב את זה על בחורה לוהטת כמו ריהאנה, אבל "Rated R" נשמע הרבה יותר טוב מאיך שהוא נראה. זאת מחמאה.

ריהאנה, "Rated R", הליקון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully