וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני עומד מאחורי המדינה שלי"

עינב שיף

22.11.2009 / 8:00

דוד ד'אור מתכונן לאלבום ישראלי חדש עם סינגל ראשון מתוכו. בראיון לוואלה! תרבות הוא מספר על ההפגנות נגדו בשוויץ והביטחון במדינה ובאמת המוזיקלית שלו

יח"צ - חד פעמי

בחודש יולי האחרון הגיע דוד ד'אור לשוויץ. לכאורה, הוא בסך הכל עמד בפני עוד הופעה בחו"ל, לא משהו שהוא לא רגיל אליו בשנים שבהן הוא אפילו מכר פלטינה בטייוואן. אלא שבאותו היום, קבלת הפנים לד'אור הייתה חמה, מכיוון אחר לחלוטין. "זו הייתה הפגנה ממש מפחידה", הוא מספר לוואלה! תרבות לכבוד צאת הסינגל החדש שלו, "העולם שאני מצייר". "הם עמדו מתחת לחלון של המלון שלי עם בובות בעלות ראש כרות וכל מי שהגיע להופעה במכונית - הם רדפו אחריו עם מגאפון, כך שזה היה מאד לא נעים".

המצב במזרח, שם אתה מופיע לרוב דומה למה שאתה מתאר כאן?

"אני יכול לומר לך שלפני שנה וחצי הייתה המון סימפטיה אלינו שם, מה גם שרבים לא הכירו את ישראל ,אפילו שאנחנו חושבים שאנחנו מרכז העולם. עם דו"ח גולדסטון אפשר לומר שקורה משהו לא נעים. אני מרגיש שהם שואלים את עצמם שאלות, אפילו שהם עדיין מחבקים".

זה משפיע עליך?

"זה משפיע עליי כל הזמן. למרות שאני מגיע כיחיד, אני לא מתחזה - אני דוד ד'אור מישראל, אני עומד מאחורי המדינה שלי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דוד ד'אור. אלעד גוטמן,
עטיפת הסינגל החדש של ד'אור/אלעד גוטמן

ביטחון, בין אם בישראליות שלו ובין אם ביצירה שלו, היא מילת המפתח ביצירה הנוכחית של ד'אור, העומד בפני הוצאת אלבום עשירי.

בשיר "העולם שאני מצייר" שד'אור כתב לו את מילותיו ואף הלחינו יחד עם המפיק המוזיקלי שלו, טל ירדני, סוגר למעשה מעגל עם "תשמור על העולם ילד". בשניהם הוא מביע תקווה לבואו של אותו שקט שהבטיחו לו הוריו כשהוא היה ילד. "אני מקווה מאד שזה לא ייאוש", הוא אומר על השיר. "לדעתי יש בו סוג של תקווה. השיר מדבר על החלום שאנחנו מייחלים לו הרבה כבר זמן. הדור שלי אמר לנו שיהיה בסדר והנה אני מוצא את עצמי שר לילדה שלי שיר תקווה ושום דבר לא באמת קורה".

האם זו דרכך למחות?

"השיר הזה לא בא מתוך התרסה, אלא ממש תפילה של אדם שחי כאן וכבר מייחל לימים האלו שיבואו, שתבוא אותה יונה".

אני מרגיש גם שהשירה שלך, שמוכרת יותר בגלל הגוון הגבוה שלה, אפלה בהרבה מהרגיל.

"המילה אפלה רחוקה מהמחוזות שלי, המקום הוא שקט מכוון. זה משהו הרבה יותר קרוב והיא כמעט מלטפת אותך".

אתה חוזר ליצור לקהל ישראלי בתעשייה מאד שונה מהשנים בהן התפרסמת. איך אתה מקבל את השינויים האלו?

"אני אף פעם לא הייתי כמו כולם. אני חושב שבאמנות ובמוזיקה אסור לפחד, אסור להתאים את עצמך למצב, כי אם אתה בא מתוך אמת ובשיר הזה יש באמת משהו מהלב, האמת הזו תדבר לעוד אנשים והיא תנצח ומצד שני, כל דבר שישי בו חיקוי או התאמה לאופנה מסוימת הוא בסופו של דבר נסוג. הרי 'שמור על העולם ילד' הוא שיר שלא נכתב היום והוא נצחי בגלל האמת הזו. אני לא מנסה להתחרות עם מה שיש בשוק, אני לא רוקד על במות אפילו שזה מודרני – אני שר את האמת המוזיקלית שלי. אני לא מצפה להגיע להיסטרית המונים, אבל הרבה יותר חשוב לי לומר את דברי.

"אני חושב שיש באלבום הזה משהו אמיץ", הוא מסכם בגאווה. "אני לא מתחשב בשום דבר שקורה עכשיו ואני פשוט עושה מה שנכון לי עכשיו. אני בהחלט יכול לומר שלא הייתי עושה את זה לפני 10 שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully