וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיילור סוויפט כבשה את טקס פרסי המוזיקה האמריקאית

עינב שיף

23.11.2009 / 6:59

נראה ששום דבר לא יעצור את כוכבת הקאנטרי בת ה-19 שגרפה חמישה פרסים, ביניהם פרס אמן השנה. מייקל ג'קסון זכה בארבעה פרסים לאחר מותו. ליידי גאגא ואמינם נותרו בידיים ריקות

רויטרס

(עריכה: גדי וינסטוק, צילום: רויטרס)

טיילור סוויפט ממשיכה לככב בטקסי הפרסים של עולם המוזיקה. יוצרת הקאנטרי בת ה-19 זכתה בחמישה פרסים בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית (AMA) שהתקיים הלילה (שני) בתיאטרון נוקיה בלוס אנג'לס, ביניהם הפרס היוקרתי מכולם, פרס אמן השנה. הפרסים הנוספים בהם זכתה סוויפט, שהיתה מועמדת בסך הכל לשישה, הם פרס יוצרת השנה בפופ/רוק, בקאנטרי ובתחום האדולט קונטמפוררי, ובפרס אלבום השנה בקאנטרי עבור "Fearless", שממשיך להימכר במספרים מרשימים למדי.

סוויפט עצמה לא נכחה בטקס והודתה לקהל שהצביע עבורה באמצעות שידור וידאו מאנגליה, שם היא עתידה להופיע הערב. "מוזיקה אף פעם לא היתה עבורי עניין של פרסים בלבד", אמרה סוויפט הנרגשת, שלא האמינה שגברה על מייקל ג'קסון בקטגוריית אמן השנה. "זהו כבוד שלא ניתן לדמיין", אמרה על הזכות להיות מועמדת לצדו ואף הודתה למשפחת ג'קסון ובמיוחד לג'נט, שהופעתה פתחה את הטקס.

ג'קסון המנוח זכה בארבעה פרסים מתוך החמישה שאליהם היה מועמד. הוא נבחר לאמן הפופ/רוק ולאמן הסול/אר אנ' בי של השנה ואלבום האוסף שלו "Number Ones" זכה בפרס האלבום הטוב ביותר בשני התחומים. מי שקיבל את הפרסים בשמו של מלך הפופ היה אחיו, ג'רמיין, שהודה לאללה על שבירך את כל משפחתו.

זוכים בולטים נוספים בטקס היו ג'יי זי והבלק אייד פיז, שגרפו שני פרסים כל אחד - אמן השנה ואלבום השנה לג'יי זי בקטגוריית הראפ/היפ הופ והרכב השנה לבלק אייד פיז בקטגוריות הראפ/היפ הופ והסול/אר אנ' בי. גרין דיי זכו בפרס להרכב האלטרנטיבי של השנה, וביונסה, כרגיל, זכתה בפרס אמנית הסול/אר אנ' בי של השנה. פרס מיוחד הוענק לוויטני יוסטון, שהוכתרה כאמנית הבינלאומית של השנה.

אמינם וליידי גאגא בידיים ריקות

הערב עצמו נפתח בהופעה של ג'נט ג'קסון, שלאט לאט חוזרת למרכז העניינים בעולם הפופ לאחר ההלם שהותיר מותו של אחיה. ג'קסון ביצעה מחרוזת בת 8 דקות משיריה ולאחר מכן הופיעו ג'יי זי ואלישיה קיז (עם להיט הענק שלהם, "Empire State of Mind"), שאקירה, ג'ניפר לופז, ריהאנה (שהיום יוצא אלבומה החדש ברחבי עולם), אדם למברט (שחגג גם הוא את צאת אלבום הבכורה שלו עם נשיקה סוערת לאחד הרקדנים בלהקתו וקטעים בוטים נוספים שנחתכו בחלקם בשידור), קארי אנדרווד, הבלק אייד פיז ועוד.

אבל ההופעה של הערב היתה ללא ספק שייכת, כמעט כרגיל בזמן האחרון, לליידי גאגא ששרה את "Bad Romance" וזכתה לתשואות, ככל הנראה גם בשל הסיבה שלא זכתה ולו בפרס אחד בכל הערב. גם אמינם, שנכח בטקס, נותר בידיים ריקות למרות שהיה מועמד בארבע קטגוריות.

טקס פרסי המוזיקה האמריקאית, שהתקיים השנה זו הפעם ה-36, הוא הסמן של פתיחת עונת הפרסים בעולם המוזיקה, ששיאו הוא טקס הגראמי שיתקיים השנה בחודש ינואר. הטקס, שהוקם כמתחרה לפרס הגראמי, מודד בעיקר פופולאריות של אמנים בז'אנרים שונים, שכן המועמדים בו נקבעים על ידי נתוני השמעות ומכירות והזוכים נקבעים על ידי הצבעת הקהל. זאת, בניגוד לגראמי בו נבחרים המועמדים והזוכים על ידי גורמים בתעשייה עצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully