וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמוליק והאפיפיור

עינב שיף

24.11.2009 / 8:00

שמוליק מעוז, במאי "לבנון", הגיע למפגש המיוחל עם האפיפיור ועל הדרך גרף עוד שני פרסים. בשיחה עם וואלה! תרבות הוא מספר מה לבש בנדיקטוס ומה בכל זאת צרם לו בכל המסע

סוף שבוע מיוחד במינו עבר על שמוליק מעוז. במאי "לבנון" היה חלק מקבוצה בת למעלה מ-200 אמנים אשר פגשה את האפיפיור בקפלה הסיסטינית בוותיקן, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות. לאחר מכן, קיבל מעוז, הישראלי היחיד במפגש, את פרס Taddei Padre Nazareno, המוענק מטעם הוותיקן לאמן אחד בשנה, על יצירה המבטאת אנושיות ושביכולתה לשנות את המין האנושי, כפי שנרשם על התעודה שקיבל מעוז.

"בשבילי זה היה מאד מיוחד, סיפר מעוז לוואלה! תרבות בשיחה משדה התעופה ברומא. "זה קצת נראה כמו קרקס עם כל התלבושות של הארכיבושופים האלו שהביאו לי את הפרס. ניסיתי לפצח מי יותר בכיר ממי לפי התלבושות. האפיפיור עצמו אגב לבוש בלבן, אבל האבנט שלו מזהב והנעליים שלו הם פראדה בצבע אדום. אני צריך לקבל הרבה מאד פרסים בשביל ללבוש פראדה כאלו".

ואיך היתה ההרגשה לקבל פרס מדת שלמה למעשה?

"זה היה מוזר, כי אני לא אדם דתי. אבל זה גם מרגש, כי בתעודה שלי כתוב שקיבלתי פרס ליצירת אמנות שבכוחה לשפר את המין האנושי, שזה חתיכת תואר להתמודד איתו".

במפגש עצמו ישב מעוז ליד הבמאי פיטר גרינווי. גם המלחין אניו מוריקונה והזמר אנדריאה בוצ'לי נכחו במפגש. לאחר מכן נקרא, כמו כל יתר האמנים, אל הכס הקדוש והוצג כזוכה פסטיבל ונציה וכבמאי הסרט "לבנון". מעוז סיפר כי האפיפיור ניסה לומר לכל אמן משהו בשפתו ובעברית ניסה האפיפיור לומר "כל האמנים הם מלאכים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האפיפיור במפגש עם האמנים בשבת האחרונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, היה דבר אחד שצרם למעוז במהלך כל האירוע. "אחרי הטקס היתה קבלת פנים שבה הקוויאר נשפך ומחוץ לחומות הוותיקן היו קטועי גפיים שמחפשים חצי יורו", הוא סיפר. "זה היה צורם, כי אפשר לעשות את זה יותר צנוע. מצד שני, אמרתי לעצמי – אתה רואה את הדברים האלו, מה לא תאכל אותם? עקרונות עקרונות, אבל הגענו עד כאן, לא?"

לאחר מכן נודע למעוז כי קיבל פרס מטעם הפרלמנט היווני, עם נעילת פסטיבל סלוניקי. הפרס מוענק בכל שנה לסרט בעל מסר הומני עולמי. "אפילו שזה פרס מגוף פוליטי, אני חושב שזה טוב. כשאתה זוכה בפסטיבל, אומרים לך שהכסף בדרך והוא מגיע אחרי חצי שנה. כאן זה צ'ק מהממשלה ביד", אומר מעוז בחיוך.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully