וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל כך רע שהוא טוב: מייקל רוקר - נו, ההוא מהזה

גיא שמי

24.11.2009 / 12:40

אם אתם מחפשים את האיש הרע, יש לסוכנות המשנה של גיא שמי הצעה: מייקל רוקר. אבל אולי כדאי שתשקלו אותו גם בתור האיש הטוב

מייקל רוקר נולד בג'ספר אלבמה, אך בעקבות גירושי הוריו עבר עם אימו לשיקגו כשהיה בן 13, שם גילה בעצמו את חיידק הבמה. שנת 86, היא השנה בה ביסס רוקר את מעמדו כאשר קיבל את התפקיד הראשי בסרט "הנרי – פורטרט של רוצח" שעקב תכניו הקשים לא יצא לקולנוע עד שנת 1990. אולם רוקר הספיק להשתתף בינתיים ב"מיסיסיפי בוערת" (88), "רחובות ללא חוק" (89) ו"ים של אהבה" (89) עד בכורת הסרט. לרוקר פרצוף מחוספס משהו והבעת "אל תתעסק איתי" תמידית על פניו, אי לכך, לרוב ילוהק בתור הרע, הקשוח, הגזען וכו', אך במאים שיעזו ללהק אותו לתפקיד הטוב, לא יצטערו. נוכל למצוא אותו בסרטים כמו: "ג'י. אפ. קיי", "אספן העצמות", "מחיר האובדן", "סחרור מסוכן", "רוצחים בהמתנה", "שולחן לאחד", "היום השישי" ו"שקרן". הוא הופיע בפרק אחד בסדרה "ג'אג" והוא מיומן באמנות הלחימה היפנית, אייקידו.

"עכברי הקניון" – האבא של החברה של הגיבור

טי. אס (ג'רמי לונדון) וברודי (ג'ייסון לי) נזנחו שניהם על ידי בנות זוגם והתרופה היחידה המוכרת (לפחות לאמריקאים) היא ללכת ולהסתובב בקניון. הרבה דברים קורים היום בקניון: ג'יי (ג'ייסון מיוז) ובוב השקט (קווין סמית') מלווים את טרישיה (רנה האמפרי) בתחקירה אודות האורגזמה הגברית, שאנון (בן אפלק), עובד בקניון, מנסה להתחיל עם חברתו לשעבר של ברודי, רנה (שאנון דוהרוטי) וברנדי (קלייר פורלאני), חברתו לשעבר של טי. אס, מסכימה בלית ברירה להשתתף בשעשועון ההכרויות הטפשי שאביה סוונינג (רוקר) מפיק בקניון עצמו. סוונינג מאוד לא מרוצה מבחירת בן הזוג של בתו, אפילו שהם נפרדו, ונראה שמוכן לעשות הכל בכדי שברנדי וטי.אס לא יחזרו לעולם. סוונינג הוא מפיק טלויזיה אופייני, הוא מתחנף לממונים עליו ומזלזל בכל מי שלא קשור למקצוע שלו. קונץ מחוכם של ברודי הכולל בייגלה מצופה שוקולד ומה שנשאר בחריץ התחת שלו מצליחים לקלקל לסוונינג את היום וגם את הקיבה.

"אלוף ללא עוררין" – הריאליסט

ג'ורג' – "איש הקרח" – צ'יימברס (וינג ריימס), אלוף העולם באיגרוף במשקל כבד, נאסר. מה רבה שמחתו של מנדי ריפשטיין (פיטר פאלק), בוס מאפיה מבוגר השולט בכלא ביד רמה, שמחליט לארגן קרב בינו לבין מונרו האצ'ן (ווסלי סנייפס), אלוף הכלא, שלא משוכנע שהוא מוכן לקרב. זה כמובן לא משנה, מאחר שריפשטיין אמר, ומה שהוא אומר, עדיף שיקרה. את העובדה הזו, לא מצליח הסוהר הראשי ליפסקומב (דניס ארנדט) להפנים עד השיחה הפרטית עם ריפשטיין ואיי ג'יי מרקר (רוקר), סוהר זוטר שמסביר לבוס שלו בסצנה בלתי נשכחת, מי באמת מחלק את ההוראות בבית הכלא. מרקר הוא בחור ציני ואינטרסנט, אך הוא לאו דווקא דמות שלילית והוא עושה רושם של מישהו שעובד בכלא מספיק זמן בכדי לדעת שהוא לא באמת מנוהל על ידי הסוהרים.

"מיסיסיפי בוערת" – הגזען הברור

הסוכן רופרט אנדרסון (ג'ין הקמן) והסוכן אלן וורד (ווילם דפו) מהאפ.בי.איי מגיעים למיסיסיפי בכדי לחקור רצח של שלושה פעילי זכויות אדם, ומגלים אזור נגוע בגזענות פושעת וזילות בחיי אדם.
בין ראש העיר (אר. לי ארמי) שלא שש לשתף פעולה, לקלייטון טאונלי (סטפן טובולובסקי) מנהיג הק.ק.ק. שיודע מתי לפעול ומתי לשתוק, נמצא (לשמחתם הרבה של גיבורינו) את פרנק ביילי (רוקר) שהוא מעט יותר בור מחבריו הגזענים והרבה יותר קשה לו להסתיר את שנאתו לכל מי שלא לבן ופרוטסטנטי. "מיסיסיפי בוערת" הוא סרט מלא בגזענים, אולם הם מסתירים את עצמם מעינינו ומעיניהם של וורד ואנדרסון, עד אשר מגיע תורו של ביילי לזרוח, מה שכמובן יסייע לגיבורינו בסופו של דבר לגלות את האמת.

"ג'אמפר" – האבא הלא ברור של הגיבור

דיוויד (היידן כריסטיאנסן), מגלה להפתעתו, שביכולתו להזיז את עצמו בחלל לכל מקום שרק ירצה, דבר המקל עליו עד מאוד לשדוד מספר בנקים ולטייל בעולם. אולם עד מהרה יגלה דיוויד כי הוא אינו ה"קפצן" היחידי וגרוע מכך, קבוצה של אנשים מסתוריים בהנהגת רולנד הנורא (סמואל ל. ג'קסון) מחפשים אותו במטרה להורגו. את אבא של דיוויד, וויליאם (רוקר) אנחנו פוגשים ממש בהתחלה, אחרי הקפיצה השניה של דיוויד והוא עושה רושם של בחור שתיין ואבא לא מאוד מוצלח. אולם כאשר מגיע רולנד לתחקרו אודות בנו, ימלא וויליאם פיו מים ויבהיר לרולנד שאין בכוונתו לעזור לו. צעד חכם בדרך לזכות באהדתנו, אך טיפשי לאור הסיטואציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully