וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הקולנוע היהודי בירושלים יוצא לדרך

עינב שיף

24.11.2009 / 18:32

סרט בכיכובם של ג'ק בלאק ומייקל סרה, מחווה לקולנוען הישראלי יכין הירש וסרט דוקומנטרי על האמן דוד טרטקובר - אלה ועוד בין 50 הסרטים שיוקרנו בפסטיבל

פסטיבל הקולנוע היהודי יתקיים השנה בפעם ה-11 בסינמטק ירושלים, בין התאריכים 12-18 בדצמבר. בפסטיבל יוקרנו 50 סרטים מהארץ ומהעולם העוסקים בטווח רחב של נושאים, כולם קשורים בצורה כזו או אחרת ליהדות.

הסרט שיפתח את הפסטיבל הוא "מזרח ומערב", הפקה אוסטרית בבימויים של סידני גולדין ואיוון אברמסון משנת 1923 בעותק משופץ ועם פס קול חדש שחובר על ידי למץ לובס מאוי ואבוי, המוזיקאי הישראלי מושיק קופ ורוהן קריבצ'ק. השלושה ילוו את ההקרנה במוזיקה חיה.

בהמשך יערוך הפסטיבל מחווה לקולנוען הישראלי יכין הירש, במאי בזכות עצמו וצלם בסרטיהם של איתן גרין, ג'אד נאמן, דוד פרלוב ועוד. הפסטיבל יקרין מבחר סרטים שאותם צילם או ביים, כמו "תומס חוזר" של ג'אד נאמן ו"המסחאים" שביים הירש עצמו.

במסגרת ההקרנות הבינלאומיות בפסטיבל יוקרן הסרט "שנה אחת" בכיכובם של ג'ק בלאק ומייקל סרה ("משפחה בהפרעה"), שלא זכה להפצה בישראל ועוסק בימי התנ"ך. סרטים בינלאומיים נוספים בפסטיבל הם "פרוטקטור" של הצ'כי מארק נייברט, "הבטחה שלא קוימה" של יירי חלומסקי שייצג את סלובקיה באוסקר הקרוב ועוד.

בפסטיבל יוקרנו 11 סרטים דוקומנטריים ישראלים בבכורה, ביניהם "השגרירים" של טל אגסי על תרבות סוחרי הרחוב הישראלים בחו"ל, "ילדי התנ"ך" של ניצה גונן, "טאראב", המתעד מסע בעקבות זיכרון וזהות בשני פרקים בו מככבים הסופר אלי עמיר ובוריס מפציר, "טרטקובר" של שחר רוזן העוסק באמן דוד טרטקובר ועוד.

עוד בפסטיבל: פרק בסדרה "מי אתה חושב שאתה?" של יפעת קידר, המקדישה את השאלה המהותית בכל אחד מששת פרקיה לדמות אחרת. הפרק שיוקרן יעסוק באוהד קנולר, כוכב "סרוגים". "סרוגים" גם תככב בפאנל מיוחד שיוקדש להשפעת הסדרה על דמותו של הדתי החדש, בהשתתפות יוצרה, לייזי שפירא, השחקן עמוס תמם ועורך המגזין "רייטינג" ירון טן-ברינק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully