וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל תיאטרון קצר יוצא לדרך

עינב שיף

25.11.2009 / 14:00

פסטיבל התיאטרון הוותיק של צוותא ייפתח ב-23 בדצמבר ויציג 7 מחזות מקוריים ביניהם לראשונה גם מחזות מוזיקליים. למרות זאת, מנהל הפסטיבל לא מרוצה מהיעדרן של מחזות בנושא מלחמת לבנון ה-2 ומבצע עופרת יצוקה

פסטיבל "תיאטרון קצר" יתקיים בין התאריכים 23-26 בדצמבר במועדון צוותא בתל אביב. בפסטיבל יוצגו בבכורה שבעה מחזות מקוריים אשר נבחרו מתוך 130 הצעות שהוגשו להנהלת הפסטיבל. בין השבעה נמצאים לראשונה שני מחזות מוזיקליים, "הג'ילג'ול" שחיבר יוני להב על פי הסיפור הקלאסי "הגלגול" של קפקא בכיכובו של דורי בן זאב ו"מיכל" שחיברה מיכל חזון עם מוזיקה של אמן מוזיקת העולם הבינלאומי יאיר דלאל.

הצגות נוספות בפסטיבל הן "הדרך למטה" שכתבה אלמה וייך-חושן, "ילדות" שכתבה רחל שליטא, "אין כמו משפחה" שכתב מאור הרוש, "חקירת שיניים" שנכתב על פי "אחת לדרך" של זוכה פרס נובל הרולד פינטר עם מוזיקה של יובל מסנר, "ילדות" שכתבה רחל שליטה ו"סוחרים" שכתב עמית ארז ומביים שלום שמואלוב, המנהל האמנותי של הפסטיבל זה 12 שנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צוות ההצגה "הג'ילג'ול עם דורי בן זאב/מערכת וואלה!, צילום מסך

קונספט הפסטיבל השנה הוא "בואו נדבר על אלימות" והוא עוסק בהתמודדות החברה הישראלית עם צדדיה השונים. עם זאת, שמואלוב הביע אכזבה על כך שהמחזות לא עסקו במלחמת לבנון השנייה או במבצע עופרת יצוקה. "אני מודה שהשנה התגנבה אליי תחושת אי נוחות מסוימת במהלך הקריאה", אמר שמואלוב. "מניסיון של 12 שנות ניהול הפסטיבל אני יודע שבדרך כלל שנה או שנתיים אחרי אירועים ביטחוניים אלימים כמו מלחמה , פיגועי טרור וכו' מופיעים מחזות העוסקים באירועים אלה בצורה זו או אחרת.

"השנה, שלא כפי שציפיתי, לא קיבלנו מחזות העוסקים במלחמת לבנון השנייה או במלחמה בעזה המכונה מבצע 'עופרת יצוקה'. הקורבנות משני הצדדים נותרו יתומים מהתייחסות. יחד עם זאת שמתי לב שרוב המחזות סובבים סביב אירוע אלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully