וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "תקציב התרבות מאפשר לנו לעשות מעט מאד"

עינב שיף

25.11.2009 / 10:42

התקציב נמוך מדי, השר הקודם מינה רק מקורבים, חלק מהקולנוע הישראלי לא לרוחה אבל היא לא תהיה צנזור, ובטלוויזיה אין מה לראות. שרת התרבות פתחה פה בכנס שנערך באוניברסיטת חיפה

שרת התרבות והספורט לימור לבנת תקפה אתמול (שלישי) בחריפות את גובה תקציב משרדה. "תקציב התרבות של מדינת ישראל הוא קטן ומאפשר לנו לעשות מעט מאוד מהדברים שהייתי רוצה לעשות", אמרה לבנת ביום עיון שנערך באוניברסיטת חיפה. לבנת אמרה את הדברים בתשובה לשאלה של סטודנטית, שתהתה מדוע אין כניסה חינם למוזיאונים בישראל. "אני מקווה להגדיל את תקציב משרד התרבות כדי להגיע למצב שבו ניתן יהיה לפתוח את כל המוזיאונים לקהל, אחת לכמה שבועות. פעם בשבוע כמו שקורה במדינות רבות באירופה אני אפילו לא רוצה לדמיין", הוסיפה השרה.

השרה תקפה גם את תקופת כהונתו של השר הקודם במשרד, ראלב מג'אדלה, ואת שיטות המינוי שלו. "הדבר שאני כן עושה בכל מקום שאני יכולה הוא לאזן את ההרכב של המועצות הציבוריות שקובעות את חלוקת הכספים, כך שיהיה מגוון דעות", אמרה לבנת. "זאת בניגוד למצב הקיים היום שבו השר הקודם מינה את האנשים שלו לכל התפקידים".

לבנת אף נשאלה על חלוקת תקציבי מדינה לסרטים והצגות הנתפסים לכאורה כאנטי-ציוניים. בתגובה אמרה השרה: "יש דברים רבים שאינם לרוחי, אבל אני לא צנזור. אנחנו מעניקים חופש ביטוי ויצירה, גם כשהתוצאות אינן לרוחי". לבנת אף הכריזה כי בכוונתה לייסד תחרות לכתיבת "מחזה בנושא ציוני" בשנה הקרובה.

לסיום, התייחסה לבנת גם למצב התכנים המשודרים בטלוויזיה ואמרה כי "אין ספק שמה שיש היום בטלוויזיה הוא לא נמוך אלא נמוך מנמוך. פשוט אי אפשר לצפות היום בטלוויזיה".

"אני מבין שלא נשאר לה הרבה מה לעשות"

"סדר היום שלי הוא כולו בעסקים ואינני מתכוון להתייחס לאמירות ולהודעות של כבוד השרה המכובדת", אמר לוואלה! תרבות השר לשעבר מג'אדלה בתגובה לביקורת שהשמיעה נגדו שרת התרבות הנוכחית. "מה שעשיתי בתקופת כהונתי תואם את האג'נדה ואת המדיניות שקבעצי במשרד. זה היה תפקידי וזו היתה סמכותי. אם לכבוד השרה המכובדת, יש אג'נדה ומדיניות אחרת, שתפעל בהתאם לסמכויות שמוקנות לה, מבלי להשמיץ כדרכה בקודש. אני מבין שלא נשאר לה הרבה מה לעשות, הרי חתמנו על הסכמים טובים במועצת התרבות ובמועצת הקולנוע. אני מבין את מצוקתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully