וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סט של כלבתא בחינם

עינב שיף

25.11.2009 / 10:46

סוף השבוע החגיגי של TABAC מתחיל מחר ובינתיים די ג'יי כלבתא חולק איתכם את ההתרגשות שלו מהסצנה וגם סט חינמי ומקורי

סוף השבוע החגיגי של חבורת TABAC, המציין 3 שנים לקיומה של הקבוצה, ייצא לדרך מחר (חמישי), אבל אנחנו מחממים אתכם כבר מהיום עם סט של אריאל תגר, די ג'יי כלבתא, מהמפיקים והדי ג'ייז הישראלים הבולטים של השנים האחרונות, שמחלק את זמנו בין לונדון וישראל. ביום ה' יעלה תגר ובפעם הראשונה ינגן סט שיורכב מחומרים מקוריים שלו בלבד, חלקם עוד לא ראו אור.

תגר ייקח חלק ביומיים של מסיבות והופעות של די ג'ייז מקומיים ואורחים מחו"ל, ביניהם סול וויליאמס, חצי הצמד ריתם אנד סאונד, דוריאן קונספט ועוד. TABAC היא קבוצת יוצרים המורכבת מהדי ג'ייז וולטר, כלבתא והקטיק, אשר ערכו אינספור מסיבות בשלוש השנים האחרונות, שכללו אמנים מובילים מחו"ל כמו רוטס מנובה, גאסלמפ קילר, דיים פאנק ועוד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלבתא בפעולה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הרעיון בא מצח (צח בר מ-TABAC. ע"ש), שסיפר לי על סוף השבוע הזה והוא שאל אותי איך אני רוצה להשתתף", מספר תגר לוואלה! תרבות. "חשבתי שלתקלט זה לא מספיק מיוחד בשביל האירוע ולנגן חומרים מקוריים זה בעצם משהו שתמיד רציתי לעשות. האם זה יותר מלחיץ? אני אגיד לך דקה לפני. ברור שכשאתה מתקלט חומרים של אחרים, אתה יכול לזרוק באמצע משהו של מישהו אחר שאתה יודע שיעבוד. עכשיו הכל עליי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

תגר, יחד עם TABAC, היו בין הראשונים שזיהו את סצנת הדאבסטפ העולמית ועזרו לטפח את ישראל כמעצמת מסיבות בתחום. מכאן, הדרך להשתתפותו בחגיגות הייתה קצרה. "אני חושב שהפסטיבל הזה הוא צעד אחד קדימה מעבר לארגון מסיבה כלשהי", הוא אומר. "צריך להתייחס לאירועים האלו כמעין חוויה תרבותית כי המוזיקה שטבק מביאים לארץ היא בעצמה משהו מעבר להופעה או מסיבה. תמיד הדי ג'יי או המפיק שמגיע הוא מישהו ששינה משהו אצל הרבה אנשים, שהצליח לרגש אותם. לכן הפורמט הזה של פסטיבל הוא באמת מין במה שנותנת להתרחשות עצמה הרבה יותר מקום שווה ערך. מה שמדהים הוא שלפני כמה ימים הבנתי שמגיעים כמה לאזור חבר'ה מקפריסין ומיוון במיוחד לסוף שבוע, כאילו נוצר משהו אזורי שאנשים יכולים להתרגש ממנו ולהגיע בספינה בשביל זה. זה הקונטרה לספינות של המוזיקה המזרחית".

לתגר הייתה שנה עמוסה במיוחד, שאת פירותיה הוא יקצור במהלך 2010, אז ייצאו כמה מהריליסים עליהם עבד. כאחד שיוצא ובא מאירופה, יש לו מה להגיד על האופן שבו הסצנה הישראלית נתפסת מבחוץ. "הרבה מהאנשים שהגיעו בשנה והשנתיים והאחרונות לנגן פה לא הצליחו לנגן מול קהלים כאלו", מספר תגר. "גם לי כמפיק זה מאד עוזר ומאד נעים שאני בא ממקום שיש בו סצנה מאד פעילה ואני לא פועל באיזה ואקום, שיש קהל תומך שאני יכול לבדוק דברים חדשים בזמן אמת על אנשים שמבינים ומעודכנים. לא יכול למכור להם חתול בשק, רק כי אני מסתובב בחו"ל. אנשים יכולים להבדיל בין טוב ורע וזה הרבה עבודה משותפת בין החבורות שיש בארץ ובאיזשהו מקום אני מרגיש שסוף השבוע הזה הוא נקודת שיא בתחושה הזו".
אתה חושב שאנחנו בשיא שקרוב למיצוי או בנקודת ההתחלה?
"אני חושב שזוהי נקודת ההתחלה האמיתית, כל מה שהיה לפני זה היה לבלובים שנתנו להרבה אנשים אחרים את הכוח להבין שאם הם גרים בארץ זה לא אומר שהם מנותקים. אני מאד מתרגש מהתקופה הזו, מעבר לייצוא המוזיקלי של מפיקים ודי ג'ייז, גם קבוצה כמו טבק עושים את המסיבות שלהם בצורה מלאת כישרון, בלי עניין מסחרי, אפילו להיפך, ועדיין יש להם אפס התפשרות בקשר להפקה. זה המקום שנותן קרקע פורייה לאנשים להבין שזה אפשרי".

כלבתא יתקלט מחר (חמישי) במועדון הבלוק בתל אביב, אחרי סט של מרק ארסטוס מריתם אנד סאונד שיארח את טיקימן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully