וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: פסטיבל המטאל בוטל והכסף לא הוחזר לקונים

עינב שיף

25.11.2009 / 13:46

לבית המשפט השלום בתל אביב הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד מפיק פסטיבל "אנת'ם" ג'רמי נקש. סכום הפיצויים המבוקש: 1.7 מיליון שקלים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה היום (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב נגד מפיקי פסטיבל המטאל "אנת'ם" שתוכנן לחודש אוגוסט 2008 ואמור היה להיות פסטיבל המטאל הגדול ביותר שנערך בישראל עם הופעות של להקות מחו"ל כמו אופת' וכן הרכבים ישראלים בז'אנר. התובעים, אמיר דוליצקי והילה פלדמן באמצעות עורכי דינם רם אפרתי ופלורי ניסן, מבקשים פיצוי בגובה 1.7 מיליון שקלים בעקבות ביטול הפסטיבל ואי השבת הכסף לרוכשי הכרטיסים.

דוליצקי ופלדמן מייצגים לטענתם כ- 2,000 אנשים אשר ניזוקו על ידי הפקת הפסטיבל, ‘Anthem Productions”, בראשות ג'רמי נקש, אזרח ישראלי היושב בצרפת, אשר לטענת המבקשים התחמק מהשבת התשלום לקוני הכרטיסים. על פני 13 עמודים מתואר מהלך העניינים החל מההכרזה על הפסטיבל, דרך רכישת הכרטיסים ועד הודעת ה"דחייה" של נקש, וההבטחות החוזרות ונשנות בדבר החזרת הכסף. אולם על פי התובעים, לא רק שהכסף לא הוחזר, אלא ש"המשיבים פעלו בתרמית ו/או לכל הפחות ברשלנות רבתי ובעצימת עיניים", כפי שמתואר בכתב הבקשה.

"ההפקה הייתה של ג'רמי והוא העסיק אנשים שעבדו בתחום המטאל בישראל", סיפר גורם בהפקה, שגם לו נקש לא שילם את הכסף. "הוא כל הזמן אמר שהפסטיבל נדחה ושהוא יקרה, אבל הבנו שהוא ברח עם הכסף לצרפת".

לטענת המבקשים, אין להשיג את נקש וכי יצטרכו לראשונה להמציא בקשה למילוי הייצוגיות שבבקשה כלפי אדם הנמצא בחוץ לארץ, כיוון שחברת ההפקה של נקש, תושב ישראלי בעל כתובת ישראלית, רשומה בצרפת.

נקש:

לאחר שלמד את הפרטים, נקש העביר לוואלה! תרבות את התגובה הבאה: "חשוב לנו לציין ששארית היתרה להחזר הכסף נוצרה לאור אסון הקשור במצב הכלכלי של החברה בעקבות ההפסד הגדול שנגרם עקב ביטול הפסטיבל, זאת לאחר שניתנו מקדמות ללא החזר לטובת טיסות, כרטיסי טיסה וכו'. זה הביא לידי כך שלא יכולנו לעמוד בהתחייבות שלנו לתת החזרים על כרטיסים שנרכשו. אני מתעקשים שבשלב זה יכולנו כמו הרבה חברות אחרות, לסגור את החברה מבלי שנחויב באי אילו תשלומים. העדפנו לנסות ולמצוא פיתרון גואל, שיאפשר לנו לשלם את החוב ולהציל את החברה והתהליך הזה עדיין נמשך".

נקש הוסיף לפרט בדיוק את סכום החוב שלו. "להלן פירוט הסכומים שעדיין לא הוחזרו: כרטיסים שנרכשו בחנות "מטאלשופ" בתל אביב בסכום כולל של 165,259 שקל, כרטיסים שנרכשו בחנות ה-UFO בתל אביב בסכום של 877,132 שקל, כרטיסים שנמכרו בחנות "אטריום" בחיפה בסכום של 19,508 שקל, כרטיסים שנמכרו לצוותי שטח בסכום של 22,500 שקל וכרטיסים שנמכרו דרך האינטרנט בסכום של 16,250 שקל. סל כל הסכום שצריך להחזיר עבור הכרטיסים שנרכשו הוא 356,394 שקל. מתוך אותו הסכום חילקנו 282,920 שקל למנהל ההפקה הישראלי שלנו, שאמור להעביר את הכסף למשרדי הכרטיסים ולצוותי השטח. לא שמענו ממנו עדיין, למרות נסיונות חוזרים ונשנים ליצור איתו קשר באמצעות טלפון ואימייל. מדובר באדישות פזיזה או טמטום שגרם לנו לנזק נוסף והוביל אותנו לפעול".

נקש מכוון בדבריו לרועי שרמן, שנחשב למנהל ההפקה בישראל. שרמן הכחיש כי זהו תוארו וסירב להגיב מעבר לכך.

"הפקנו שלושה מופעים נהדרים בארץ, של להקת מאשין הד, אוביטורי, והייטבריד, אחד מהם אף נמכר מראש", הוסיף נקש. "לא תיארנו לעצמנו שמכירת הכרטיסים לפסטיבל תיכשל כך בנוסף לכך שלא היינו ערוכים למכירת הכרטיסים הדלה, נתקלנו בכמה בעיות של הרגע האחרון הקשורות במשטרה, ביטחון וכן הלאה.

"כמו כן אנחנו רוצים לציין שמספר גורמים הסבו את תשומת ליבנו לסיפורים שקריים אודותינו. שימו שלא תהיה כל סובלנות ולא נהסס לנקוט בכל הצעדים המשפטיים נגד כל מי שיאמר או יכתוב כל דבר שקרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully