וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוויץ: בית המשפט קיבל את בקשת הערבות של רומן פולנסקי

עינב שיף

25.11.2009 / 18:20

הבמאי ישוחרר למעצר בית בערבות של 4.5 מיליון דולר אם משרד המשפטים השוויצרי יחליט שלא לערער על פסיקת בית המשפט. הבמאי ייאלץ לענוד צמיד אלקטרוני

בית המשפט בשוויץ קיבל את בקשת הערבות של רומן פולנסקי. אתר ה-BBC מפרסם היום (רביעי) כי סכום הערבות עומד על 4.5 מיליון דולר וכי הבמאי יישאר במעצר בית ויתחייב לענוד צמיד אלקטרוני שידווח על מיקומו. עוד דיווחו סוכנויות הידיעות כי משרד המשפטים השוויצרי יחליט במהירות האם לערער על החלטה זו. לרשות המשרד עומדים 10 ימים כדי להכריע בנושא ובזמן זה – פולנסקי יישאר במעצר. עם זאת, שרת המשפטים של שוויץ רמזה שמשרדה לא יערער על ההחלטה.

על פי פסיקת בית המשפט, פולנסקי עדיין נחשב כבעל סיכון גבוה להימלט מהמדינה, אולם סכום הערבות שנקבע הוא גבוה מספיק בכדי להרתיע את הבמאי מלעשות כן. כמו כן, ההחלטה לא משנה את החלטת ממשלת שוויץ בנוגע להסגרת פולנסקי לארצות הברית וההליכים בנושא יימשכו עד להכרעה הסופית.

פולנסקי (76) נעצר ב-27 בספטמבר בציריך שבשוויץ, אליה הגיע בכדי להשתתף בפסטיבל סרטים מקומי אשר חלק לו כבוד. הסיבה למעצרו היא מעמדו כפושע נמלט בארצות הברית, ממנה ברח בשנת 1978 לאחר שהורשע בבעילת קטינה בת 13. פולנסקי ניסה לערער על מעצרו, אולם ערעורו נדחה. לאחר מכן פתח במאבק לשחרורו בערבות, כשהוא נתמך באישי תרבות בכירים, חלק מן הצד הפוליטי של המתרס. בקשתו הראשונה של פולנסקי נדחתה ולאחריה פורסם כי הבמאי סובל מדיכאון.

כמו כן, התגלעו חילוקי דעות בצוות המשפטי של הבמאי זוכה האוסקר, בשאלת המשך הפעולה בנושא. לאחר מכן, הוגשה בקשה שניה לשחרור בערבות, בסכום גבוה בהרבה וכן הבטחה כי הסכום יינתן במזומן. כעת ימתין הבמאי לתגובת משרד המשפטים ולאחר מכן – להחלטה הסופית האם להסגירו לארצות הברית, שם צפוי לו עונש מאסר בן שנתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully