וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס אסיה פסיפיק ל"השמצה"

עינב שיף

29.11.2009 / 10:08

סרטו של יואב שמיר זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס האוסטרלי, שהעניק גם את פרס חבר השופטים ל"הזמן שנשאר" של אליה סולימן

השמצה" של יואב שמיר ממשיך לאגור פרסים והפעם פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס "אסיין פאסיפיק", שנערך באוסטרליה בסוף השבוע. רוב המועמדים לפרס היו סרטים מאוסטרליה והאזור, אולם "השמצה", הצליחו להגיע לרשימה הסופית ואף לזכות. זוכה נוסף בעל זיקה ישראלית הוא "הזמן שנשאר" של אליה סולימן, שזכה בפרס חבר השופטים.

"השמצה" הוא סרט תעודה של שמיר העוסק בתופעת האנטישמיות המודרנית ממספר זוויות. בין השאר, טוען שמיר כי ישראל מכורה לנושא האנטישמיות ובטענה זו עורר עליו סערה בקרב ארגונים יהודיים בארצות הברית. אייב פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה המופיע בסרט, הוציא מכתב חריף המגנה את שמיר בעקבות התוצאה הסופית.

בפרס הגדול בפסטיבל זכה "שמשון ודלילה", סרטו של וורוויק ת'ורנטון, שזכה בפרס "מצלמת הזהב" בפסטיבל קאן ואף היה לנציג אוסטרליה במירוץ לקטגורית הסרט הזר באוסקר, שם הוא מתמודד מול "עג'מי".

פרס "אסיה פאסיפיק" הוענק זו הפעם השלישית מטעם השלטון המקומי בקווינסלנד אוסטרליה. בעבר זכו בפרסים במסגרת האסיה פסיפיק "עץ הלימון" של ערן ריקליס בקטגוריית התסריט הטוב ביותר ו"ואלס עם באשיר" של ארי פולמן בפרס סרט האנימציה הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully