וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תומכת בהצעת החוק לייבוא ספרים ממדינות אויב

עינב שיף

29.11.2009 / 17:57

ההצעה שנועדה להרחיב את מעגל הספרים בשפה הערבית בישראל אושרה בועדת השרים לענייני חקיקה ותגיע להצבעה טרומית. חברת הכנסת יולי תמיר: "מדובר בחוק חשוב"

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) הצעת חוק ייחודית, שמטרתה לאשר ייבוא של ספרים ממדינות אויב. מאחורי הצעת החוק עומדים חברי הכנסת יולי תמיר (עבודה), זאב ביילסקי (קדימה) ויריב לוין (ליכוד).

המניע להצעת החוק נובע מקשיים רבים העומדים בפני קוראים בשפה הערבית. לטענת חברי הכנסת, אין כיום כדאיות כלכלית לתרגם ספרים מובילים מהשפה העברית לערבית ובתי דפוס הקרובים ביותר המוציאים לאור ספרים בשפה הזו נמצאים בשכנותיה של ישראל כמו סוריה, המוגדרת מדינת אויב ולא ניתן לייבא ממנה ספרים. על פי הצעת החוק, יינתן אישור לייבא ספרים אשר לא יטיפו לאלימות והכחשת שואה ולא יהוו בעיה בטחונית, גם ממדינות אלו.

"מדובר בחוק חשוב שיבטיח את חופש הספרות והתרבות של כל אזרחי ישראל", אמרה יולי תמיר עם אישור ההצעה, שתגיע ביום רביעי הקרוב להצבעה בקריאה טרומית. "כל אזרח ישראלי זכאי לקרוא ספרות ישראלית בשפת אימו, החוק ישים קץ לחוסר בספרים לילדים וספרות יפה בקרב קוראי הערבית במדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully