וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכורה: ליאל קולט - "קווים אדומים"

עינב שיף

2.12.2009 / 7:56

תוך כדי קריירה בינלאומית ענפה מתפנה הזמרת לאלבום ישראלי ראשון, עם סינגל שכתב חובי סטאר. בראיון היא מספרת על הדברים שלמדה מעופרה חזה וגם על הבחירה לשרת בצבא

יח"צ - חד פעמי

קצת מפתיע לגלות שאחרי כמעט 9 שנים של חשיפה בינלאומית, לליאל קולט אין בעצם אלבום סולו בעברית. יש לה שיתופי פעולה עם אנדריאה בוצ'לי, הסקורפיונס ואפילו ביל קלינטון, שהיא ממש לא מתחרטת על שזימנה אותו לשיר איתה ביום הולדתו ה-80 של פרס, למורת רוחם של מפיקי האירוע. אבל יצירה ביתית ראשונה – זה עדיין לא קרה. אז היום קולט בת ה-20 משחררת את "קווים אדומים", סינגל ראשון מתוך "לטרוף את החיים", אלבום בכורה בישראל.

"אני מאוד שמחה וגאה סוף סוף להוציא אלבום בבית", היא אומרת בשיחה עם וואלה! תרבות. "תמיד מדובר על מה שאני עושה מעבר לים וסוף סוף, פעם ראשונה שאני זוכה להוציא אלבום בארץ".

למה דווקא עכשיו?

זה קרה בגלל המחזה 'עופרה' שבו אני משחקת את עופרה חזה ובגלל הגיוס לצבא לפני שנה. בעקבותיהם יצא שאני הרבה בארץ וזה היה הכי טבעי שאני גם אנצל את ההזדמנות להוציא אלבום כאן".

ליאל קולט. משה שי, התו השמיני,
"סוף סוף בבית". ליאל קולט/משה שי, התו השמיני

קולט ידעה שהיא צריכה סיפתח מפוצץ לפתיחה ולכן בחרה לצאת בשיר שכתב לא אחר מאשר חובי סטאר, מהמתמודדים הבולטים של העונה האחרונה של "כוכב נולד", שכתב את מילות השיר ללחן של קולט עצמה. "האמת היא שהכרתי את חובי בנסיבות טרגיות, כשהופענו בצבא בזמן 'עופרת יצוקה'", מספרת קולט. "היה בינינו חיבור מאוד חזק ובזמנו הוא סיפר לי על התוכניות ללכת ל'כוכב נולד'. אמרתי לו שהוא בטוח יפרוץ בגדול שם. כשהחלטנו להוציא סינגל אמרתי לו שזו ההזדמנות שלו, שיפתיע אותי".

ואכן חובי סטאר הפתיע וגם קולט, שהדביקה לחן רועש יחסית למי שהרגילה אותנו לקול הגבוה והרגוע שלה. היא עצמה, לא ממש מופתעת: "זה הסטייל שלי לאורך השנים", היא אומרת. "אנשים לא נחשפו אליו לאורך זמן, אבל הכיוון שלי הוא מאוד גיטרות ואנרגיה חיה. אני לא רוצה לקרוא לזה 'רוק' כי אני לא שוברת גיטרות על הבמה. זה יותר מוזיקה שיוצאת מהנשמה"

חובי סטאר. אביב חופי
"תפתיע אותי". חובי סטאר/אביב חופי

כשהיא לא בצבא, בהקלטות או כמובן בהופעות מעבר לים, קולט משחקת כאמור את עופרה חזה במחזה על חייה. כמי שהתפרסמה לראשונה בתחרות הכשרונות "בראבו" עם השיר "לאורך הים" זה נראה כמו ליהוק טבעי וטבעי לא פחות – ההחלטה של קולט לשבץ גרסה חדשה ל"לאורך הים" באלבום הבכורה שלה. "אני לוקחת מעופרה את הפשטות שלה", מספרת קולט. "עופרה חזה הייתה רק אחת, אין פה שום השוואות, אני גם לא מנסה לחקות אותה – אבל הדברים הקטנים שלה והרוגע שלה, הממלכתיות שלה, אלו הדברים שניסיתי לקחת ולהוציא בדרך שלי".

אגב הדרך שלך, את משרתת בצבא למרות קריירה בינלאומית, בחירה שהרבה מהקולגות שלך לתעשייה בחרו שלא לעשות. הייתה התלבטות?

"האמת שבכלל לא היו התלבטויות בנושא. זה משהו שידעתי שאני רוצה לעשות, אף פעם לא היה סימן שאלה בנושא. ידעתי שאני הולכת לצבא, אפילו לא ברמה של היחצנות ושיכתבו על זה – אם החברים שלי עשו את זה והקדישו שנתיים או שלוש מהחיים שלהם כדי להתגייס לצבא, אז אין סיבה שאני לא אעשה את זה. מה גם שעזרו לי מאוד, פתחו לי דלתות, נתנו לי אפשרות להמשיך בקריירה שלי ולא הייתה סיבה להפסיק. הנה, בזכות הצבא הכרתי את חובי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully