וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט תעודה ישראלי בתחרות הרשמית של פסטיבל סאנדנס

עינב שיף

2.12.2009 / 23:10

"שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי יתמודד בתחרות הרשמית לסרטים דוקומנטריים מהעולם בפסטיבל שייסד רוברט רדפורד. גם הבמאי הישראלי לשעבר אמיר בר לב עם סרט בתחרות

הסרט "שתיקת הארכיון" של יעל חרסונסקי יתמודד בתחרות הרשמית של פסטיבל סאנדנס, בקטגוריה המוקדשת לסרטי תעודה מהעולם. בסרט, עוסקת חרסונסקי בסיפורו של סרט שצילמו הנאצים על החיים בגטו ורשה, ומשמש עד היום כחומר ארכיוני על החיים בגטו. הקרנתו בפסטיבל תהיה גם הבכורה העולמית של הסרט, שהופק על ידי נעמי שחורי.

הסרט הוצג לראשונה בכנס פיצ'ינג של פרויקט גרינהאוס שנערך באיסטנבול, שם זכה במענק פיתוח ובהכרה מצד בכירים בתעשיית הקולנוע באירופה. הסרט נבחר כאחד מ-12 סרטים בלבד שיתמודדו בתחרות מתוך 782 בקשות שנידונו על וידי הנהלת הפסטיבל. מול חרסונסקי מתמודדים סרטים מקמבודיה, אירלנד, קנדה, גרמניה, דנמרק וגם מהרשות הפלסטינית, עם סרטו של הבמאי ראעד אנתוני, "Fix Me".

"שתיקת הארכיון" ישודר בישראל בערוץ yes דוקו במהלך 2010.

גם הבמאי המוערך אמיר בר לב נמצא בתחרות השנה, עם הסרט "I’m Pat _______ Tillman", המתמודד בקטגוריית הסרטים הדוקומנטריים האמריקאים בתחרות. בר לב הוא ישראלי לשעבר, אשר סרטו "הילדה שלי יכולה לצייר את זה" השתתף גם הוא בפסטיבל סאנדנס בעבר וזכה לשבחים.

פסטיבל סאנדנס, מיסודו של השחקן רוברט רדפורד, נחשב לאחד הפסטיבלים החשובים בעולם הקולנוע העצמאי. הפסטיבל מתקיים זו השנה ה-32 ביוטה שבסולט לייק סיטי, בין התאריכים 21-31 בינואר. הפסטיבל מתגאה בסרטים מצליחים רבים שהוצגו אצלו לראשונה. בשנה שעברה למשל, הזוכה הגדול של הפסטיבל היה "Precious" הנחשב למועמד מוביל להתמודדות על האוסקר. הפסטיבל אפילו זכה לאיזכור בפרק של "משפחת סימפסון", כשליסה סימפסון הצליחה להיכנס לפסטיבל עם סרט על משפחתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully