וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביונסה מובילה במועמדויות לפרס הגראמי

עינב שיף

3.12.2009 / 5:11

כוכבת הפופ המדוברת בעולם זכתה ל-10 מועמדויות בטקס הפרסים החשוב עולם המוזיקה. טיילור סוויפט עם 8 מועמדויות וליידי גאגא עם 5

הוכרזו המועמדים לפרס הגראמי, הפרס החשוב ביותר בתעשיית המוזיקה והשנה הוא עומד בסימן הובלה נשית. ביונסה היא המועמדת המובילה לפרס עם 10מועמדויות בסך הכל, ביניהן לקטגוריות החשובות ביותר: סינגל השנה, שיר השנה ואלבום השנה, כמו גם מועמדויות בקטגוריות האר אנ' בי ואפילו הראפ, עם הביצוע המשותף שלה ושל קנייה ווסט לשיר "Ego".

מיד אחריה נמצאת טיילור סוויפט עם 8 מועמדויות, גם בטריו הקטגוריות החשוב וכן בתחום הקאנטרי. ליידי גאגא זכתה בחמש מועמדויות, ביניהן לשיר השנה, הקלטת השנה ואלבום השנה וכן בתחום הדאנס על סינגל השנה ("Poker Face") ואלבום השנה, על הבכורה המפוארת של "The Fame".

מועמדים בולטים נוספים הם הבלק אייד פיז עם 6 מועמדויות, כמו גם זמר האר אנ' בי מקסוול וקנייה ווסט, אם כי 5 מתוך המועמדויות של ווסט הן על שיתופי פעולה בהן השתתף (ג'יי זי וביונסה, למשל) ורק אחת (שיתוף הפעולה הטוב ביותר בהיפ הופ) על שיר שלו, "Amazing", עם יאנג ג'יזי.

בתחום הרוק בולטת קינגז אוף ליאון עם ארבע מועמדויות, כולן על השיר "Use Somebody" מאלבומם האחרון, שהביא להם כבר 2 פרסי גראמי בשנה שעברה עם השיר "Sex On Fire". ברוס ספרינגסטין זכה ב-4 מועמדויות על שירים מתוך "Working on A Dream" אלבומו האחרון. U2 זכתה שלוש מועמדויות, אולם כולן בתחום הרוק. הקטגוריה המרתקת ביותר בתחום היא "ביצוע הסולו הטוב ביותר" שמפגישה לראש בראש את בוב דילן, ניל יאנג, ברוס ספרינגסטין, פרינס וג'ון פוגרטי.

בתחום הראפ ניתן לרשום הפתעה מרעישה, כשג'יי זי לא זכה למועמדות לפרס אלבום השנה על "The Blueprint 3". הראפר הנחשב זכה לעומת זאת ל-5 מועמדויות בסך הכל, על "DOA" ו"Run This Town" מתוך האלבום. קיד קאדי הפתיע עם שלוש מועמדוית בקטגוריה, על השירים "Day 'n' Nite" ו"Make Her Say".

כצפוי, פרסי הגראמי נוטים להעניק מועמדויות להרכבים וותיקים ששנת 2009 הייתה שנה טובה מאוד עבורם. כך זוכים הפט שופ בויז למועמדות על אלבומם המצוין "Yes" בקטגוריית אלבום הדאנס של השנה, לצד מועמדויות של AC/DC ואלבום הקאמבק שלהם "War Machine". מדונה תתמודד בקטגוריית סינגל הדאנס של השנה (על השיר "Celebration") מול היורשות שלה, בריטני ספירס ("וומנייזר") וליידי גאגא ("Poker Face").

המועמדים הוכרזו בספיישל חגיגי בן שעה שהוקרן בשידור חי ברשת CBS. את הספיישל הנחה הראפר אל.אל קול ג'יי ובמהלכו הופיעו הבלק אייד פיז, זמר האר אנ' בי מקסוול במחווה למייקל ג'קסון, ניק ג'ונאס מהג'ונאס בראדרס שהשיק את פרויקט הסולו הצדדי שלו וצמד הקאנטרי Sugarland.

טקס פרסי הגראמי ייערך השנה זו הפעם ה-52 ב-31 בינואר 2010. זו השנה השביעית ברציפות בה הטקס נערך באולם הסטייפלס סנטר בלוס אנג'לס והשנה יוענקו בו 109 פרסים. הגראמי נחשב לפרס החשוב מכולם בשל העובדה כי זוכיו נבחרים על ידי בכירי תעשיית המוזיקה האמריקאית ולא על ידי הקהל, כפי שנהוג בטקס פרסי המוזיקה האמריקאית.

קטגוריות בולטות

קטגוריות אינדיבידואליות

*שיר השנה: ליידי גאגא - "Pokerface", ביונסה – "Single Ladies", מקסוול – "Pretty Wings", קינגז אוף ליאון – "Use Somebody", טיילור סוויפט – "You Belong With Me"

*סינגל השנה: ביונסה – "Halo", ליידי גאגא – "Poker Face", טיילור סוויפט – "You Belong With Me", קינגז אוף ליאון – "Use Somebody", בלק אייד פיז – "I Gotta Feeling"

*אלבום השנה: ביונסה – "I Am…Sasha Fierce", ליידי גאגא – "The Fame", בלק אייד פיז – "The E.N.D", טיילור סוויפט – "Fearless", דייב מתיוס בנד – "Big Whiskey And The GruGrux King"

*האומן החדש הטוב של השנה: MGMT, קרי הילסון, הטינג טינגז, הסילברסן פיקאפס, זאק בראון בנד

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

רוק

אלבום הרוק הטוב של השנה: U2 – "No Line on The Horizone", גרין דיי – "21 Century Breakdown", דייב מתיוס בנד – "Big Whiskey And The GrooGrux King", AC/DC- "Black Ice", אריק קלפטון וסטיבי ווינווד – "Live At Maddison Square Garden"

ביצוע הרוק הטוב ביותר לצמד או הרכב: גרין דיי – "21 Guns", קינגז אוף ליאון – "Use Somebody", קולדפליי – "Life In A Technicolor II", אריק קלפטון וסטיבי ווינווד - "Can't Find My Way Home"

האלבום האלטרנטיבי של השנה: יה יה יה'ז – "It's Blitz!", פניקס – "Wolfgang Amadeus Phoenix", דפש מוד – "Sounds of The Universe", דיוויד ביירן ובריאן אינו – "Everything That Happens Will Happen Today", דת' קאב פור קיוטי – "The Open Door"

פופ

ביצוע הפופ הטוב של השנה של צמד או הרכב: בלק אייד פיז – "I Gotta Feeling", MGMT- "KIDS"', הל & אוטס – "Sara Smile", בון ג'ובי – "We Weren't Born to Follow", The Fray – "Never Say Never"

ביצוע הפופ הנשי הטוב של השנה: ביונסה – "Halo", אדל – "Hometown Glory", קייטי פרי – "Hot N Cold", פינק – "Sobber", טיילור סוויפט – "You Belong With Me"

ראפ

שיר הראפ של השנה: ג'יי זי – "DOA", ג'יי זי עם ריהאנה וקנייה ווסט – "Run This Town", קיד קאדי – "Day 'n' Nite", T.I עם ג'סטין טימברלייק - "Dead And Gone"

ביצוע הראפ הטוב של השנה: ג'יי זי – "DOA", אמינם – "Beautiful", קיד קאדי – "Day & Night", דרייק – "Best I Ever Had"

אלבום הראפ של השנה: קיו-טיפ – "The Renaissance", מוס דף – "The Ecstatic", קומון – "Universal Mind Control", אמינם – "Relapse", פלו-רידה – "R.O.O.T.S"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully