וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

אריאל קריל

3.12.2009 / 8:47

סרט פעולה ישראלי, עיבוד אמריקאי לדרמה דנית, סרט זומבים עם טוויסט קומי, סיפור אהבה טראגי באנגליה הויקטוריאנית וסרט הרפתקאות בארץ המינימונים - סלט מפואר עולה הערב על המסך הגדול

קירות

כשבועיים לאחר צאת אלבומה השני של היוצרת המדוברת בישראל, מגיע תורו של סרטה הראשון. "קירות" של דני לרנר עולה לאקרנים חמוש בהרבה אקדחים ובשתי יפיפיות – נינט טייב, מצד אחד, ונערת ג'יימס בונד האחרונה, אולגה קורילנקו, מצד שני.

הראשונה מגלמת את אלינור, קופאית סופרמרקט שחולמת לברוח מבעלה המתעלל. השנייה – את גליה, עובדת במכון ליווי, שחולמת להתאחד מחדש עם בתה, שנשארה באוקראינה, ונאלצת לבצע שורה של חיסולים עבור "המעסיקים" שלה כדי לקבל בחזרה את דרכונה ואת הכסף שהובטח לה. השתיים אינן מכירות מלבד דרך הקולות הנשמעים מבעד לקיר המשותף של דירותיהן, אבל כשגליה מנסה לעזור לאלינור להימלט מפני בעלה המכה, ניצת ביניהן קשר מיוחד. מכאן, לא נותר להן אלא לשתף פעולה במלחמה של כל אחת מהן על עתידה וגורלה.

במאי: דני לרנר. שחקנים: נינט טייב, אולגה קורילנקו, ולדימיר פרידמן, לירון לבו, שלום מיכאלשווילי, זוהר שטראוס, יאנה גור, ריימונד אמסלם (103 דקות)

אחים

הבמאי ג'ים שרידן לקח את סרטה הידוע של הבמאית הדנית סוזנה ביר והעביר אותו מדנמרק לארצות הברית. סאם קאהיל (טובי מגוויר) הוא חייל שהוכרז כחלל לאחר שמסוקו התרסק באפגניסטן. מי שעוזר לאשתו גרייס (נטלי פורטמן) ולשתי בנותיו להתמודד עם האבדן הוא אחיו הצעיר, טומי (ג'ייק ג'ילנהול), שהשתחרר זה מכבר מהכלא. על אף הרתיעה הראשונית שלה ממנו, הקשר בין גרייס לטומי הולך ומתהדק. אלא שאז מסתבר שסאם בכלל לא נהרג אלא נפל בשבי.

דבר הביקורת: אמירה חזקה אבל לא מצליח לשחזר את האינטימיות של המקור הדני.

ציון ממוצע: רוטן טומטוס – 50, מטאקריטיק – 59.

במאי: ג'ים שרידן. שחקנים: טובי מגוויר, נטלי פורטמן, ג'ייק ג'ילנהול (109 דקות)

ברוכים הבאים לזומבילנד

אל שלל הסרטים הפוסט-אפוקליפטיים שעלו על האקרנים בשבועות האחרונים, מגיע מצטרף חדש שמביא את הסוף העולם בטוויסט קומי. קולומבוס (ג'סי אייזנברג) הוא נמושה אבל בעולם שנשלט על ידי זומבים הפחד הוא זה שיכול להשאיר אותך בחיים. טלהאסי (וודי הארלסון), מצדו, הוא מחסל זומבים קשוח וכל מה שמעניין אותו זה להשיג את חטיף הטווינקי האחרון עלי אדמות. שני ההפכים האלה מאחדים כוחות עם וויצ'יטה (אמה סטון) וליטל רוק (אביגיל ברסלין), שמצאו גם הן דרכים מקוריות לשרוד את אימת הזומבים. אלא שעכשיו כולם יהיו חייבים להחליט מה גרוע יותר – לסמוך זה על זה או להיכנע למפלצות.

דבר הביקורת: מצחיק ביותר. הוכחה לכך שלסרטי זומבים עדיין יש מקום על המסך הגדול.

ציון ממוצע: רוטן טומטוס - 89, מטאקריטיק - 73

במאי: רובן פליישר. שחקנים: וודי הארלסון, ג'סי אייזנברג, אמה סטון, אביגיל ברסלין (88 דקות)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כוכב בהיר

הבמאית עטורת השבחים ג'יין קמפיון לוקחת אותנו אל לונדון של 1818 ואל הרומן הסודי בין המשורר הבריטי הנודע ג'ון קיטס (בן ווישואו) לבין שכנתו, פאני בראון (אבי קורניש). לקח לא מעט זמן עד שסיפור אהבתם של שני הצעירים ניצת: היא, סטודנטית לעיצוב גרפי, כלל לא התרשמה מכתיבתו, והוא מצדו חשב שהעיצובים שלה לא ראויים למבטו. אבל, עם הזמן, העוינות הפכה לפלרטוט והפלרטוט התגלגל לסיפור אהבה סוער. רק שאז הכל נקטע בפתאומיות.

דבר הביקורת: הבימוי של קמפיון מזוקק כמו התסריט שלה, והיא מצליחה להוציא את המיטב מהקאסט, במיוחד מאבי קורניש.

ציון ממוצע: רוטן טומטוס - 83, מטאקריטיק – 81.

במאי: ג'יין קמפיון. שחקנים: בן ווישואו, אבי קורניש (120 דקות)

ארתור – נקמתו של מלתזר

לוק בסון חוזר עם סרט המשך ללהיט האנימציה, "ארתור והנעלמים". הפעם, רגע לפני שארתור עומד לחזור לממלכת המינימונים ולהתאחד עם סלניה, מגיע עכביש ומוסר לו גרגר אורז שעליו חרוטה המילה "הצילו". ארתור בטוח שסלניה היא זו שנמצאת בסכנה ובמקום לחכות לאביו הוא מאלתר בעצמו מעבר מסוכן לעולם מינימונים. אלא שלאחר שכבר הצליח להתגבר על כל המכשולים ולהגיע לכפר, הוא מגלה שסלניה מעולם לא שלחה לו קריאת עזרה. מי, אם כן, הוא זה שהוביל אותו למלכודת מחוכמת שכזו?

במאי: לוק בסון. שחקנים: פרדי היימור, מיה פארו, ג'ימי פאלון, סנופ דוגי דוג (90 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully