וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומן פולנסקי שוחרר למעצר בית

עינב שיף

4.12.2009 / 14:47

רשויות שוויץ העבירו את הבמאי לבקתה בה ישהה עד שיוחלט האם להסגירו לארצות הברית. על פולנסקי נאסר לעזוב את הבית בכל עת

אחרי חודשיים וחצי של סאגה משפטית, יוצא היום (שישי) רומן פולנסקי למעצר בית בשוויץ. הבמאי המפורסם שוחרר בערבות של 4.5 מיליון דולר, שגויסו במאמץ רב כדי לשחררו מבית המעצר בו היה כלוא מאז חודש ספטמבר. "פולנסקי שוחרר היום למעצר בית בבקתתו כשבקשת ההסגרה תלויה ועומדת", נמסר ממשרד המשפטים השוויצרי. "על פולנסקי נאסר לעזוב את הבית בכל זמן שהוא". כמו כן, נודע שפולנסקי ייאלץ לענוד צמיד אלקטרוני על מנת ששלטונות שוויץ יוכלו לעקוב אחריו

השבוע נודע כי מי שפעל למען שחרורו של פולנסקי בערבות היה נשיא צרפת, ניקולה סרקוזי. לאחר שבית המשפט אישר את הבקשה, החלו עבודות ליד בקתתו של הבמאי במדינה כדי לאפשר את תנאי מעצר הבית שהטיל עליו בית המשפט. רק לאחר סיום העבודות ולאחר שפולנסקי הצליח לגייס את הסכום הגבוה (שנקבע בשל החשש שפולנסקי יברח מהמדינה), יצא לדרך מבצע העברתו של פולנסקי, שכלל העברה מוקדמת שלו למקום סודי ורק לאחר מכן שחרורו למעצר הבית, שם מחכים לו כ-200 עיתונאים.

פולנסקי (76) נעצר על אדמת שוויץ ב-26 בספמטבר עקב מרדף בן 31 שנים שמנהלות נגדו הרשויות האמריקאיות, לאחר שברח מריצוי עונש מאסר שהוטל עליו. פולנסקי הורשע בבעילת קטינה, שבינתיים ביקשה מספר פעמים מבית המשפט בארצות הברית להניח לבמאי. עם זאת, השלטונות האמריקאים לא מוותרים ובקשת ההסגרה הרשמית שלהם מונחת בפני הרשויות השוויצריות, שיחליטו האם להסגיר את פולנסקי אליהם או לא. פולנסקי ימתין להחלטה כאמור, מתוך מעצר הבית שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully