וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנדרה בולוק יוצאת לעקיפה

אריאל קריל

7.12.2009 / 7:00

חילופי מקומות בראש טבלת שוברי הקופות בארה"ב: "The Blind Side" של הכוכבת הדיח את "ירח חדש" של הערפדים. יחד עם זאת, הסיפורים האמיתיים נמצאים מחוץ לעשירייה הפותחת

imdb

לאחר מאבק עיקש ונחוש, הצליחו סוף סוף סנדרה בולוק ו-"The Blind Side" להדיח את הערפדים ו"דמדומים 2: ירח חדש" מראש טבלת שוברי הקופות בארצות הברית ובקנדה. שני הסרטים מובילים את הטבלה מאז שיצאו בו זמנית לאקרנים לפני שלושה שבועות, כאשר הסרט על מוצצי הדם הנחשקים הוביל בתחילה בפער עצום (כצפוי) אך הלך ואיבד תאוצה ככל שההתלהבות הראשונית שככה, בעוד הדרמה המשפחתית של הכוכבת גילתה התמדה וצברה אהדה בקרב הקהל.

"The Blind Side" הכניס במהלך סוף השבוע האחרון 20.4 מיליון דולר בקופות, שהעניקו לו, כאמור, את המקום הראשון בטבלה, לעומת 15.7 מיליון שהשיג "ירח חדש" ושאילצו אותו להסתפק במקום השני לאחר שבועיים של הולכה. יחד עם זאת, במאזן הכללי "ירח חדש" ממשיך להוביל ובגדול, עם 255.6 מיליון דולר הכנסות בארצות הברית ובקנדה לעומת 129 מיליון של "The Blind Side". בשאר העולם, הגיעו הכנסותיו של "ירח חדש" ל-314.5 מיליון, שמביאים את סך כל ההכנסות של הסרט בשלושת השבועות שבהם הוא מוקרן לסכום אסטרונומי: מעל חצי מיליארד דולר.

במקום השלישי ניצב "אחים", העיבוד של ג'ים שרידן לדרמת המלחמה של הבמאית הדנית סוזנה ביר. הסרט, בכיכובם של טובי מגוויר, נטלי פורטמן וג'ייק ג'ילנהול, הניב בסוף השבוע הראשון להקרנתו 9.7 מיליון דולר בקופות. מיד אחריו, מחליפים שני סרטים של דיסני מקומות ביחס לשבוע שעבר. "רוחות חג המולד" ממשיך ליהנות מאווירת החג המתקרב ובשבוע החמישי להקרנתו השיג 7.5 מיליון דולר בקופות שהעלו אותו מקום אחד אל המקום הרביעי בטבלה. "Old Dogs", לעומת זאת, הקומדיה בכיכובם של ג'ון טרבולטה ורובין ווילאימס, ירד מקום אחד אל המקום החמישי עם 6.9 מיליון בקופות.


במקום השישי בטבלה ניצבים שני סרטים עם 6.6 מיליון דולר בקופות כל אחד: סרט האסונות "2012", שיורד מהמקום השלישי, ומותחן הפשע "Armored", שזהו סוף השבוע הראשון להקרנתו. הבא בתור בטבלה הוא "Ninja Assassin", סרט הפעולה שהפיקו האחים ושובסקי ("מטריקס") לבמאי ג'יימס מק'טיג, עם 5 מיליון דולר בקופות. סרט האנימציה "Planet 51" ממשיך לא לעמוד בציפיות שעורר ונמצא בדרכו החוצה מהעשירייה הפותחת לאחר שהכניס בסוף השבוע האחרון 4.3 מיליון דולר שהעניקו לו את המקום התשיעי בטבלה. סוגר את העשירייה – "Everybody’s Fine", העיבוד של קירק ג'ונס לסרטו של ג'ספה טורנטורה, בכיכובם של רוברט דה נירו ודרו ברימור, שהשיג 4 מיליון דולר בסוף שבוע הבכורה שלו.

ובינתיים, בעשירייה המעניינת

מחוץ לעשירייה הפותחת, ישנם שלושה סרטים שראויים לציון. יקיר לבם של המבקרים ושל הולויווד, " Precious: Based on the Novel ‘Push’ by Sapphire", החל להפגין סימני דעיכה לאחר שהניב בסוף השבוע האחרון 2.3 מיליון דולר שמיקמו אותו במקום ה-12 – ירידה של ארבעה מקומות בטבלה ו-67% במכירות ביחס לשבוע שעבר.

מיד אחריו, במקום ה-13, ניצב "Up in the Air", הדרמה הקומית של ג'ייסון רייטמן שזכתה בשבוע שעבר בפרס הסרט הטוב ביותר של ה-National Board of Review. הסרט, בכיכובו של ג'ורג' קלוני, לו הוענק פרס השחקן הטוב ביותר, עלה בסוף השבוע האחרון לאקרנים ב-15 בתי קולנוע בלבד והצליח להכניס לא פחות מ-1.2 מיליון דולר – ממוצע של 77 אלף בכל קולנוע.

יחד עם זאת, ההישג של "Up in the Air" הוא כאין וכאפס לעומת זה של מקום 16 בטבלה, "הנסיכה והצפרדע". כמו בשבוע שעבר, הוקרן סרט האנימציה החדש של דיסני בשני קולנועים בלבד – עובדה שלא מנעה ממנו לגרוף סכום לא ייאמן: 744 אלף דולר, ממוצע של 372 אלף דולר בכל אחד מהקולנועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully