וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

אריאל קריל

10.12.2009 / 10:29

ערפדים נאווים, יהודים עם קשיים, יצורי פרא חביבים, זוגות עם בעיות וחיזרים ירוקים - כל אלה יקבלו את פניכם הערב על המסך הגדול

דמדומים 2: ירח חדש

הנה זה מגיע. הסרט שעלייתו לאקרנים בארצות הברית הובילה את הוליווד לאחד מסופי השבוע המכניסים ביותר בתולדותיה, הסרט שהגיע למקום השלישי בטבלת הפתיחות הטובות בכל הזמנים, הסרט שגרם מיליוני נערות לאבד את קולן. כן, כן, סרט ההמשך בסדרת הערפדים הנאווים עולה על המסכים בישראל ואל תיבהלו מהצרחות שככל הנראה יבקעו מכל בית קולנוע שבו הוא יוקרן.

והפעם (בפרק השני של הסאגה שככל הנראה תלווה אותנו שנים רבות): אדוארד (רוברט פטינסון) ומשפחתו נוטשים את העיירה בניסיון להגן על בלה (קריסטן סטיוארט) מהסכנות הנלוות לעולמם העל טבעי. בעקבות כך, בלה, כואבת ומדוכאת, מסרבת לגלות עניין בשנת הלימודים החדשה ומרחיקה עצמה מכל חבריה.

עם הזמן בלה מגלה שדיוקנו של אדוארד נגלה אליה בכל פעם שהיא נקלעת לסכנה. התשוקה האדירה שלה אליו מובילה אותה לסכן עצמה יותר ויותר, רק כדי לראות את פני אהובה לזמן קצר. יחד עם חבר הילדות שלה, ג'ייקוב בלאק (טיילור לאוטנר), בלה מתקנת אופנוע ישן ויוצאת לדרכים בחיפוש אחר הרפתקאות. במהלך מסעה, לבה השבור מתאחה והיא מתקרבת יותר ויותר לג'ייקוב. אלא שמה שבלה לא יודעת זה שהמפגש המיוחל עם אדוארד יכול לשים קץ לחייה.

דבר הביקורת: ככל הנראה יספק את מעריצי הסדרה, אבל צופים אחרים ודאי ימצאו את הקצב האיטי, הדכדוך האובר-דרמטי והאורך המופרז לא מושכים במיוחד.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 29, מטאקריטיק – 44.

במאי: כריס וייץ. שחקנים: קריסטן סטיוארט, רוברט פטינסון, טיילור לאוטנר (130 דקות)

יהודי טוב

סרט חדש מבית היוצר של איתן וג'ואל כהן, שמתחברים הפעם אל השורשים היהודיים שלהם, כלומר אל וודי אלן. חייו של לארי גופניק (מייקל סטולבארג), פרופסור לפיזיקה, יהודי ואיש משפחה, לא בדיוק הולכים בכיוון הנכון. אישתו, גודית' (סארי לניק), רוצה לעזוב אותו לטובת חבר משפחה. את בנו, דני (ארון וולף), לא מעניין שום דבר מלבד לעשן גראס. בתו, שרה (ג'סיקה מק'מנוס), גונבת ממנו כסף בשביל ניתוח אף. אחיו, ארתור (ריצ'רד קינד), ישן אצלו על הספה כבר כמה חודשים. ומשרתו באוניברסיטה נמצאת בסכנה בגלל תלמיד ממורמר. מה הפלא, אם כן, שלארי לא מצליח למצוא רב שייתן את העצה שתעשה סדר בבלגן הקרוי חייו.

דבר הביקורת: עם מיזוג מושלם של הומור אפל ותמות מעמיקות, זהו כנראה סרטם הבוגר ביותר – אם לא הטוב ביותר – של האחים כהן עד כה.

ציון ממוצא: רוטן טומייטוס – 87, מטאקריטיק – 79.

במאים: איתן וג'ואל כהן. שחקנים: מייקל סטולבארג, סארי לניק, ריצרד קינד (105 דקות)

ארץ יצורי הפרא

העיבוד הקולנועי המדובר של ספייק ג'ונז לספר הילדים הקלאסי מאת מוריס סנדק. מקס (מקס רקורדס) הוא ילד מעט פרוע אך בעל דמיון מפותח, שחש שלא מבינים אותו בבית. בתחפושת הזאבים שלו הוא מפליג אל אי בודד, שם הוא נתקל בחבורה של יצורי פרא, משכנע אותם שיש לו יכולות כישוף ומוכתר מיד למלך. ומהי הכרזתו הראשונה של מלך יצורי הפרא החדש? יאללה בלאגן, כמובן.

דבר הביקורת: האווירה המעט אפלה והסיפור המעט רזה אולי לא ימצאו חן בעיני חלק מהצופים, אבל העיבוד האוהב של ג'ונז לקלאסיקת הילדים הזו יפה כשם שהוא בלתי מתפשר.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 70, מטאקריטיק - 71

במאי: ספייק ג'ונז. שחקנים: מקס רקורדס, מארק רופאלו, קתרין קינר (101 דקות)

טיפול זוגי

קומדיה רומנטית מבית מדרשו של וינס ווהן, שלא רק מככב בסרט אלא גם כתב את התסריט ביחד עם ג'ון פברו (שמככב גם הוא). היחסים של ג'ייסון (ג'ייסון בייטמן) וסינת'יה (קריסטן בל) הם לא מה שהם היו פעם. הם לא מצליחים להיכנס להריון והפער ביניהם רק הולך וגדל. במאמץ אחרון להציל את הקשר, השניים מזמינים מקום בספא טיפולי לזוגות עם בעיות וכדי לחסוך בעלויות משכנעים את חבריהם הטובים להצטרף לחופשה מפנקת. אלא שמהר מאוד מתברר שאי אפשר לקחת חלק בתענוגות מבלי להשתתף בטיפולים ושלושת זוגות החברים, שחשבו שהם באים לחופשת תענוגות, מגלים שיש להם לא פחות בעיות מהזוג עם הבעיות שיזם את החופשה.

דבר הביקורת: למרות הקאסט המוכשר וכמה דיאלוגים משעשעים בין ווהן לפברו, הסרט מותיר את הצופים נצורים בתוך קומדיה יבשה ולא מצחיקה.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס - 12, מטאקריטיק – 23.

במאי: פיטר בילינגסלי. שחקנים: ג'ייסון בייטמן, וינס ווהן, ג'ון פברו, קריסטן בל, קריסטין דייוויס, מאלין אקרמן, ז'או רנו (113 דקות)

פלאנט 51 (מדובב)

הסרט היקר ביותר שהופק אי פעם בספרד הוא סרט אנימציה עם אוסף לא קטן של כוכבים – בריטיים ואמריקאיים – מאחוריו. יום אחד, על כוכב לכת הרחוק מיליוני מיילים מכדור הארץ, נוחת האסטרונאוט קפטן צ'רלס "צ'אק" בייקר (דוויין ג'ונסון) בחצר ביתה של נירה (ג'סיקה ביל). הוא יוצא מהחללית, תוקע דגל לאות ניצחון, מסתובב... ונתקל בתושביו ירוקי העור המבוהלים של פלאנט 51 שבטוחים שהוא חיזר שהגיע להשמידם. הוא בורח ומוצא מחסה בפלנטריום, שם הוא פוגש אץ ל?ם בן ה-16 (ג'סטין לונג). השניים מתגברים בהדרגה על הפחדים ההדדיים, ולם מסכים להחביא את צ'אק מפני העדר הזועם שמחפש אותו ולעזור לו להגיע לחללית שלו לפני שהיא חוזרת לכדור הארץ בלעדיו.

דבר הביקורת: הסרט מבזבז נקודת מוצא מעניינת על עלילה נדושה, דמויות בנאליות והומור שנע בין המסקרן לפוגעני.

ציון ממוצע: רוטן טומייטוס – 21, מטאקריטיק – 39.

במאי: חורחה בלאנקו. שחקנים: דווין ג'ונסון, ג'סיקה ביל, ג'סטין לונג, גארי אולדמן, ג'ון קליז (90 דקות)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully