וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גראמי על מפעל חיים למייקל ג'קסון

עינב שיף

10.12.2009 / 22:03

המוזיקאי המנוח שזכה כבר ב-13 פרסי גראמי בחייו, יזכה לכבוד אחרון בטקס החשוב של עולם המוזיקה לצד לאונרד כהן, לורטה לין ומוזיקאים נוספים

מייקל ג'קסון יזכה בפרס הגראמי למפעל חיים, כך הודיעה הערב (חמישי) האקדמיה האחראית על הענקת הפרס היקרתי ביותר בעולם המוזיקה. מלך הפופ המנוח, שזכה ב-13 פרסי גראמי עד מותו, יזכה לכבוד על "שבירת גבולות גזעיים, תרבותיים ובין-דוריים" על פני ארבעה עשורים של פעילות. הפרס יוענק לג'קסון בטקס שייערך יום לפני טקס הפרסים המרכזי, ב-30 בינואר.

גם לאונרד כהן, הקנדי בן ה-75 שהופיע בישראל בחודש ספטמבר האחרון יזכה בפרס על תרומתו הענפה לעולם המוזיקה. עבור כהן יהיה זה גראמי ראשון המוענק לו ישירות, לאחר שבשנת 2007 זכה בפרס על השתתפותו עם אומנים נוספים באלבום של אגדת הג'אז הרבי הנקוק. בשנה שעברה, נכנס לאונרד כהן להיכל התהילה של הרוק.

זוכים נוספים בפרס הם יוצרת הקאנטרי האגדית לורטה לין בת ה-74, שזכתה עד כה ב-3 פרסי גראמי, שניים מהם על אלבומה “Van Lear Rose" משנת 2004, בו שיתפה פעולה עם ג'ק וייט, ששימש כמפיק מוזיקלי של האלבום. מוזיקאים אחרים שזכו בפרס הם יוצר הבלוז דיויד אדוארדס, המנצח והמלחין אנדרה פרבין, הג'אזיסט קלארק טרי ובובי דארין, המוזיקאי השני לצד ג'קסון הזוכה לכבוד לאחר מותו.

הפרסים יוענקו כאמור ב-30 בינואר, יום לפני הטקס המרכזי, כשגם למחרת תיערך מחווה לכבודם במהלך הטקס. בשנה שעברה זכו בפרס למפעל חיים דין מרטין, הפור טופס, הנק ג'ונס ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully