וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קופצים ולא רוקדים

עינב שיף

13.12.2009 / 8:00

חברי להקת שוטי הנבואה שוקלים לתבוע את חבר ההרכב רואי לוי על שאישר לבורגראנץ' להשתמש בלהיט "הילדים קופצים" ללא אישורם. לוי בתגובה: "המחלוקת תיפתר ברמה החברית"

חברי להקת שוטי הנבואה יוצאים נגד חבר הלהקה לשעבר רואי לוי. העילה לסכסוך היא האישור שנתן לוי לחברת בורגראנץ', (המוחזקת כיום על ידי קבוצת האחזקות לה שייכת גם חברת ברגר קינג), להשתמש בשיר "הילדים קופצים" (הידוע בכינויו "כל הילדים קופצים רוקדים"), מתוך אלבומה הראשון והמצליח של הלהקה.

לוואלה! תרבות נודע שחברי הלהקה אברהם טל, עמית כרמלי ועידן כרמלי פנו בנושא לעורך דין תדהר צור, מעורכי הדין הבולטים בישראל בתחום הקניין הרוחני, שייצג את הד ארצי בתיק נגד הראל סקעת וכן בתיקים נגד החברים של נטאשה ומיכה שטרית. שני חברי הלהקה, גלעד ויטל ואסי גבעתי, לעומת זאת, בחרו שלא להיות מעורבים בפרשה. "לא נימצא בסרט הזה", אמר ויטל לוואלה! תרבות. "אני זוכר רק באהבה את שוטי הנבואה ובסדר עם כולם".

יחד עם זאת, חברי הלהקה האחרים לא ממש מרוצים מהמצב שנוצר. לטענת מקורבים ללהקה, לוי לא ביקש את רשותם לפני שאישר לבורגראנץ' לעשות שימוש בשורות מהשיר לצורך פרסומת, בה מופיע הכיתוב "כל הירקות קופצים רוקדים" ואחריו "מרימים את הידיים גבוה לשמיים", כמילות השיר. חברי הלהקה נדהמו לגלות כי השיר נמצא בפרסומת, ללא שחתמו על כל הסכם המאפשר זאת, למרות שעל פי הרישום באקו"ם, הן הלחן והן המילים רשומים על שם חברי הלהקה - זאת מתוך החלטה עקרונית בתחילת דרכו של ההרכב על רישום משותף של כלל היצירות.

בורגראנץ': "אנחנו מכוסים"

עוד נודע לוואלה! תרבות כי עו"ד צור הוציא מכתב חריף לבורגראנץ', למשרד הפרסום של הקמפיין "ציבלין תקשורת צעירים" ולעורכת דינו של לוי, מיכל סער, בדרישה להסדיר את הנושא ובהקדם. סער השיבה כי היא מעוניינת בפגישה על מנת לדון בנושא, אולם בשל ענייני לוח זמנים הפגישה בוטלה. כעת שוקלים חברי הלהקה המעורבים את המשך ההליך המשפטי נגד לוי, בורגראנץ' וחברת הפרסום, בשל העלויות הכלכליות הצפויות מפנייה לבית המשפט. יתכן שהלהקה תפנה למוסד לבוררות של אקו"ם, אולם הליך כזה לא יכול לחייב את בורגר ראנץ' אלא את לוי בלבד.

בבורגראנץ' מגלגלים את הנושא למשרד הפרסום "ציבלין תקשורת צעירים". קרן בוגדן, תקציבאית הפרויקט, אמרה לוואלה! תרבות כי אכן הפרסומת נעשתה על בסיס השיר "הילדים קופצים": "רואי חתם על כל האישורים בנושא הזכויות", אמרה בוגדן. "לנו יש כיסוי מלא".

חשוב לציין שעמדת אקו"ם בנושא ברורה וחד משמעית: "סכום התמלוגים המועבר ליצירה נחלק שווה בשווה בין בעלי הזכויות ביצירה", נמסר מהאגודה לשמירת זכויות יוצרים בתגובה לפניית וואלה! תרבות. "במקרה בו מפרסם רוצה לעשות שימוש ביצירה עליו לפנות לכל בעלי הזכויות הרשומים ביצירה ולבקש את רשותם. במקרים בהם נגרמים חילוקי דעות, היוצרים מוזמנים לפנות למוסד הבוררות באקו"ם".

גורם נוסף בסיפור הוא חברת התקליטים עננה, בבעלות יניב דוידסון, עמה חתום לוי בחוזה. החברה הייתה מעורבת בהסכם בין לוי לבורגראנץ'. עננה, כחברת התקליטים של לוי, היתה מודעת להסכם בין לוי לבורגראנץ' וידעה כי לא ניתן אישור של שאר חברי הלהקה לשימוש בשיר. בעננה בחרו שלא להגיב בנושא.

שוטי הנבואה היו לאחת הלהקות המצליחות בישראל, אולם לאחר שני אלבומים ("מי שנולד הרוויח", שהגיע למעמד אלבום פלטינה, ו"מחפשים את דורות", שהגיע למעמד אלבום זהב), בחרה להתפרק בשל חילוקי דעות פנימיים בין חברי הלהקה. עוד בטרם הפירוק, הקימו רואי לוי וגלעד ויטל את ההרכב פשוטי העם ולאחר הפירוק פנה לוי לפרויקט משותף עם אשתו אסנת, האלבום "אהבת הארץ". חבר נוסף בלהקה, אברהם טל, פתח עם הפירוק בקריירת סולו מצליחה שכללה להיטים כמו "הזמן עושה את שלו" ואת החידוש לשירה של דורית ראובני, "אדם צובר זיכרונות".

תגובות

עו"ד תדהר צור, המייצג את חברי שוטי הנבואה אברהם טל, עמית כרמלי ועידן כרמלי, מסר בתגובה: "בעקבות השימוש שנעשה לאחרונה בשיר 'הילדים קופצים' בפרסומת לבורגראנץ' ללא קבלת הסכמתם של מרשיי, נעשתה פנייה על ידנו לגורמים המעורבים ובכלל זה למר רואי לוי וחברת בורגראנץ' ובעליה ברגר קינג והגופים המשדרים. בעקבות פנייתנו החלו מגעים בין הצדדים לפתרון הבעיה ואנו מאמינים כי ניתן יהיה להגיע להסכמה בין הצדדים בדרכי שלום כבר בזמן הקרוב ולשביעות רצונם של כל הצדדים".

הנהלת בורגר ראנץ' : "נושא הפקת הפרסומת, כולל השימוש בפסקול, הוא באחריות "ציבלין תקשורת צעירים", משרד הפרסום של הקמפיין. מהנהלת ציבלין הובהר להנהלת בורגראנץ' כי הם קיבלו את כל האישורים והרישיונות הנדרשים מיוצר המוסיקה, כמקובל בתחום".

עו"ד תרצה שרייבמן, ממשרדה של עו"ד מיכל סער המייצגת את לוי, מסרה בתגובה: "היתה מחלוקת והיא נפתרת בין חברי הלהקה ברמה חברית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully