וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עג'מי" הפסיד באוסקר האירופאי

עינב שיף

12.12.2009 / 21:45

סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי הפסיד הערב את פרס התגלית האירופאית לסרט בכורה לסרט הרומני "Katalin Varga". מה זה אומר על סיכוייו באוסקר?

"עג'מי" לא זכה בפרס התגלית בטקס הפרסים של האקדמיה האירופאית, המכונה גם האוסקר האירופאי. סרטם של ירון שני וסכנדר קובטי, אשר ייצג את ישראל באוסקר הקרוב, הפסיד לסרט הרומני, "Katalin Varga" של פטר סטריקלנד, שהוכתר כסרט הביכורים האירופאי הטוב של השנה. בטקס הנערך הערב (שבת) בבוכום בגרמניה נמצאים ירון שני והמפיק הגרמני של הסרט, תנאסיס קארטנוס. המפיק הישראלי, מוש דנון, נותר בישראל ואילו סכנדר קובטי נופש בירח דבש. הסרטים איתם היה מועמד הסרט "עג'מי" הגיעו השנה מרומניה, טורקיה, גיאורגיה וצרפת.

שני סרטים ישראלים נוספים התמודדו הערב על פרסים בטקס. "חוטא", סרטו הקצר של מני פיליפ, שנבחר כנציג פסטיבל ונציה לאוסקר האירופאי והפסיד ל"Poste Restante" של מרסל לוז'ינסקי הפולני, נציג פסטיבל קרקוב. סרט נוסף הוא "השמצה" של יואב שמיר, שהפסיד לסרט "The Sounds of Insects – Record of A Mummy" של השוויצרי פיטר לישטי.

הזוכה הגדול של הערב היה הסרט הגרמני "The White Ribbon" של מיכאל האנקה, זוכה פרס "דקל הזהב" של פסטיבל קאן. סרטו של האנקה גבר על הסרט שנחשב למועמד המוביל, "נביא" של הצרפתי ז'אק אודיאר, שהיה מועמד לששה פרסים בטקס, לעומת חמישה של "The White Ribbon". האנקה זכה גם בפרס הבמאי הטוב ביותר והסרט זכה גם בפרס התסריט הטוב ביותר. "נביא" הסתפק בפרס הצטיינות ("Prix D’excellence") ובפרס השחקן הטוב ביותר לטאהר ראחים.

בפרסים אחרים בטקס, קייט וינסלט השלימה מעגל לאחר זכייה באוסקר ובגלובוס הזהב עם זכייה בפרס השחקנית על תפקידה ב"נער קריאה" של סטיבן דלדרי. "נער החידות ממומביי", הזוכה הגדול של אוסקר 2009, זכה בפרס חביב הקהל.

מה עם האוסקר?

טקס פרסי האקדמיה האירופאית לקולנוע התקיים בפעם ה-22, לאחר שנוסד בשנת 1988. הטקס מתקיים בגרמניה, מושבה של האקדמיה, בכל שנה שנייה ובשנה הבאה ייערך בטאלין, בירת אסטוניה. את הפרס מעניקים חברי האקדמיה לקולנוע המגיעים מכל מדינות אירופה, בכללן ישראל שצורפה לאקדמיה בשנות ה-90 ביוזמת נשיא האקדמיה, הבמאי הגרמני וים ונדרס.

הקולנוע הישראלי זכה בפרסים בעבר בטקס זה, כשמקס ריכטר זכה בפרס המלחין הטוב ביותר בשנה שעברה עבור "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן וששון גבאי זכה בשנת 2007 בפרס השחקן הטוב ביותר עבור "ביקור התזמורת". השנה הגיעו שלושה סרטים ישראלים לרשימה הארוכה ממנה נבחרו הסרטים המתמודדים בקטגוריות המרכזיות בפרס, אולם אף אחד מהם לא שרד את הסינון הסופי. בשנה שעברה הפסיד "ואלס עם באשיר" את פרס הסרט הטוב ביותר ל"גומורה" האיטלקי. בסופו של דבר "ואלס" קיבל מועמדות בקטגורית הסרט הזר באוסקר בשנה שעברה ואילו "גומורה" לא, מה שמשאיר את הסיכויים פתוחים עבור "עג'מי", בטקס הפרסים ההוליוודי.

*עדכון אחרון: 23:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully