וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל אבן צור - "דקות מאושרות"

עינב שיף

14.12.2009 / 8:00

אחרי שנים מאחורי הקלעים עם פורטיס, סחרוף ומשינה, פרויקט הסולו של אבן צור יוצא לדרך בהפקתו של אחיו, שחר. "מעולם לא מיהרתי", הוא מספר

יח"צ - חד פעמי

כל מי שפקד הופעת רוק ישראלי בחייו, מכיר את המשפט "תודה לצורי". הכוונה היא לאיש הסאונד המצוין, אייל אבן צור, שברי סחרוף, רמי פורטיס ומשינה הם רק חלק מהאמנים שהשתמשו בשירותיו. להוציא אפיזודה לא ארוכה עם להקת נעליים (עידו אגמון, אורן רביב, אלעד קרן, גדי מורסיאנו), שהוציאה אלבום יחיד בהפקתו של ירמי קפלן, נשאר אבן צור לרוב מאחורי הקלעים והוציא הברקות כמו ההפקה המוזיקלית של "חצי אוטומטי" של פורטיס.

עכשיו, אחרי שנים של הכנה, הוא יוצא לדרך חדשה שהיא בעיקר שלו עם "דקות מאושרות" - סינגל ראשון מתוך אלבום הבכורה שלו כסוליסט. "לאורך השנים התעסקתי עם המון רבדים במוזיקה", מספר אבן צור לוואלה! תרבות על העיתוי, "ואין ספק שלחזור לכתיבת שירים ולעשיית אלבום דרוש תהליך מסויים וכמו כל תהליך אמיתי גם זה לקח זמן. מעולם לא מיהרתי, רק חיפשתי להרגיש שלם עם האלבום ואני מאושר מהתוצאה".

יש תחושת לחץ לקראת החזרה לפרונט?

"לחץ זו מילה קצת דרמטית לסיטואציה. אני חושב שהתרגשות היא מילה יותר מתאימה. יצא לי בשנתיים האחרונות לעשות הרבה הופעות חימום לאמנים, ככה שתמיד שמרתי על קשר עם הבמה. אבל כן, אני מתרגש מאוד לקראת יציאת האלבום".

אייל אבן צור – דקות מאושרות.
מתרגש מאוד. אייל אבן צור

אבן צור הוא חלק ממשפחת מוזיקאים עם שורשים רציניים ברוק הישראלי. אביו, שמעון אבן צור, הוא מתופף, ממש כמו אחיו, שחר אבן צור ממוניקה סקס, שהוא גם בעל קריירת הסולו משלו. היחסים המוזיקליים במשפחה תמיד היו קרובים, ולכן לא מפתיע שאייל בחר בשחר כמפיק האלבום. "מעבר לזה ששחר הוא החבר הכי קרוב שלי, הוא גם מוזיקאי מבריק ומפיק מעולה", אומר אבן צור. "נכון שקשה להיות אובייקטיבי, אבל עם הרגשה אמיתית אני לא מתווכח. לעבוד עם שחר זו פשוט חוויה אמיתית".

תוכל לפרט קצת?

"מפיק צריך שתהיה לו יצירתיות וכמובן לדעת לקבל החלטות ולשחר יש בעבודה שילוב מושלם בין השניים, מה גם שתמיד הוא מקשיב לאחרים תוך כדי העשייה. חוץ מזה שבאלבום הזה החלטתי שאני לא לוקח על עצמי את עמדת המפיק והטכנאי אלא מתרכז בלכתוב ולשיר. שחר עבד איתי צמוד צמוד באלבום הזה ובאופן מסוים זו יצירה משותפת של שנינו".

הרבה מוזיקאים היו שמחים לצאת לדרך עם רשימת חברים כמו שלך. היה להם חלק באלבום?

"החברים שצברתי לאורך השנים תמכו לאורך כל הדרך וכל אחד מהם תרם, בין אם זה לחוות דעה או סתם לדחוף קדימה. יש גם שיר אחד באלבום ששלומי ברכה ניגן בו גיטרה וזה כבוד גדול".

עם השנים נעליים הפכה ללהקה יותר ויותר מוערכת. עכשיו כשאתה שוב בפרונט, יש סיכוי לחזור לעבודה משותפת?

"האמת היא שלאט לאט אני מוצא עוד ועוד אנשים שמאוד אוהבים את נעליים וזה מאוד משמח. אני יוצא לדרך חדשה והאמת שלא חשבתי על איחוד, אבל בחיים כמו בחיים, אם זה יגיע לשם אני לא אתנגד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully