וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא שחור, נסיכה שחורה

אריאל קריל

14.12.2009 / 9:08

הנסיכה השחורה הראשונה לבית דיסני כבשה בסוף השבוע האחרון את טבלת שוברי הקופות בארצות הברית. סרטו החדש של קלינט איסטווד על נלסון מנדלה נכנס הישר למקום השלישי

לאחר שארב מאחור במשך שבועיים, צובר כוחות ומחכה לרגע הנכון להתפרץ, הגיע זמנו של "הנסיכה והצפרדע". סרט האנימצייה האולד סקול מבית דיסני (הוא מצויר ביד ולא באמצעות מחשב) כבש בסוף השבוע האחרון את הקולנועים בארצות הברית ובקנדה עם 25 מיליון דולר בקופות. כאמור, זה היה סוף השבוע הראשון שבו יצא הסרט בהפצה מלאה, וכמו בשניים שקדמו לו - בהם הוקרן בשני קולנועים בלבד והכניס ממוצע עצום של 400 אלף דולר בכל אחד מהם בכל סוף שבוע - מסתבר שהאומה האמריקאית מאוד מרוצה מכך שאולפני דיסני הצטרפו לעידן אובמה והמליכו סוף סוף נסיכה שחורה.

"הנסיכה והצפרדע" הוריד את "The Blind Side", המקום הראשון של השבוע שעבר ואחד הסרטים המפתיעים של השנה, למקום השני. הסרט, בכיכובה של סנדרה בולוק, השיג 15.5 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון, שהביאו את סך הכנסותיו ל-150.2 מיליון והפכו אותו לחבר של כבוד בקבוצה אקסקלוסיבית של 15 סרטים שהכנסותיהם חצו השנה את קו ה-150 מיליון (זהו מספר הסרטים הגבוה ביותר אי פעם שחצה את הקו בשנה אחת).

סרטו החדש של קלינט איסטווד, "Invictus", נכנס הישר אל המקום השלישי בטבלה עם 9 מיליון דולר בקופות. סרטו של איסטווד על נשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה, הוא הסרט היחיד בעשירייה שהוקרן בבכורה בסוף השבוע האחרון והכניס פחות מהסכומים שהכניסו סרטיו הקודמים של הבמאי הוותיק בהקרנות הבכורה שלהם. יחד עם זאת, סרטיו של איסטווד מעולם לא התאפיינו בפתיחות חזקות במיוחד אלא צברו כוח לאורך זמן.

הסערה סביב "דמדומים 2: ירח חדש" ממשיכה לשכוך ועימה גם ההכנסות: 8 מיליון דולר בקופות ומקום רביעי בטבלה. זה כמובן לא משנה את העובדה שהוא נמצא כרגע במקום החמישי בטבלת הסרטים המכניסים ביותר של השנה, כשיש לו עוד כברת דרך לא מעטה לפניו. "רוחות חג המולד" שומר מצדו על יציבות מרשימה, עם 6.9 במיליון דולר בקופות – ירידה זעומה של 11.5% ביחס להכנסות של סוף השבוע שעבר – שמקנים לו את המקום החמישי בטבלה.

בהמשך הטבלה

במקום השישי בטבלה ניצב "אחים", העיבוד של ג'ים שרידן לדרמה של הבמאית הדנית סוזן ביר, עם 5 מיליון בקופות וירידה של שלושה מקומות בטבלה. אחריו מגיע "2012", הסרט הפוסט-אפוקליפטי של רולנד אמריש, שממשיך בכל הכוח עם 4.4 מיליון דולר בקופות וירידה של מקום אחד. צמוד אליו ובסך הכול 4,000 דולר מתחתיו, מתמקם "Old Dogs", הקומדיה בכיכובם של ג'ון טרבולטה ורובין וויליאמס, שיורד שלושה מקומות אל המקום השמיני.

"Armored", מותחן הפשע של הבמאי ההונגרי נימרוד אנטל, בכיכובם של מאט דילון, ז'אן רנו ולורנס פישבורן, ירד בסוף השבוע האחרון שני מקומות והתמקם במקום התשיעי בטבלה עם 3.5 מיליון דולר בקופות. סוגר את העשירייה הראשונה - "Ninja Assassin", סרט הפעולה שהפיקו האחים ושובסקי ("מטריקס") לבמאי ג'יימס מק'טיג, עם 2.7 מיליון בקופות וירידה של שני מקומות בטבלה.

"Up in the Air", הדרמה הקומית עטורת השבחים בכיכובו של ג'ורג' קלוני, נושק את העשירייה לאחר שהכניס ממוצע יפה של 34 אלך דולר בכל אחד מ-72 הקולנועים שבהם הוקרן. אלה הצטברו לסך של 2.5 מיליון דולר שהקנו לסרט את המקום ה-11 בטבלה.

בהמשך הטבלה ראויים לציון שני סרטים שפתחו בסוף השבוע האחרון. "סינגל מן", סרט הביכורים של מעצב האופנה טום פורד, יצא לאקרנים בתשעה קולנועים בלבד והניב ממוצע של 24 אלף דולר בכל אחד מהם – סכום כולל של 216 אלף דולר. ואילו "The Lovely Bones", סרטו המצופה ועטור הכוכבים של פיטר ג'קסון, פתח בלא יותר משלושה קולנועים והשיג ממוצע מכובד למדי בכל אחד מהם: 39 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully