וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבנת: "אי אפשר להשאיר את הסופרים והמו"לים לשוק הפרוע"

עינב שיף

15.12.2009 / 11:10

שרת התרבות והספורט התבטאה לראשונה בפומבי בנושא המשבר בעולם הספרות והביעה תמיכתה בשינוי המצב הקיים. "חובתנו היא להביא למצב בו הסופרים לא ירעבו ללחם"

שרת התרבות והספורט לימור לבנת התייחסה אמש (שני) לראשונה בפומבי למשבר בשוק הספרים הישראלי והמאבקים ההולכים וגוברים בין הסופרים למוציאים לאור ורשתות השיווק. "צריך להגן על הסופרים, המו"לים, המתרגמים, המאיירים והעורכים", אמרה השרה במהלך טקס הענקת אותות הוקרה לסופרות תמר בורשטיין לזר (מחברת סדרת "קופיקו") והסופרת דבורה עומר. "אי אפשר להשאיר אותם לשוק הפרוע. אם יוצרי התרבות ייפגעו, החברה כולה תיפגע. חובתנו היא להביא למצב שבו שוק הספרים יוכל להמשיך לפעול, אך הסופרים לא ירעבו ללחם ויתקיימו בכבוד".

במהלך האירוע, שנערך בקריית גת לכבוד הוצאת דני ספרים, העניקה לבנת אותות לבורשטיין לזר על מכירת 100 אלף עותקים מספרי "קופיקו" במהלך שנת 2009 ולעומר על מכירת יותר מ-40 אלף עותקים מספריה בשנה האחרונה. "בזכות הסופרת דבורה עומר ילדי ישראל זכו להכיר את תולדות הציונות ואת גיבוריה בדרך מרתקת", אמרה לבנת. "כבר עשרות שנים שדבורה עומר ותמר בורנשטיין לזר מנחילות בקרב ילדים רבים את הרגלי הקריאה".

דבריה של לבנת מחזקים את רושם כי השרה מעורבת בקידום יוזמה להקמת מודל חדש ביחסי הסופרים, המו"לים ורשתות השיווק, ביחד עם חבר הכנסת ניצן הורוביץ, יוזם הצעת חוק הספרים שעורר סערה בעולם הספרות. בעבר פורסם כי השרה נפגשה עם כמה מבכירי המו"לים ועם חברי הכנסת הורוביץ וזבולון אורלב, יושב ראש ועדת החינוך, התרבות והספורט לקידום הנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully