וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט החדש של פולנסקי יתחרה בפסטיבל ברלין

עינב שיף

15.12.2009 / 20:13

הבמאי השנוי במחלוקת יחזור מהר מאד למרכז עולם הקולנוע עם בכורה עולמית לסרטו החדש באחד משלושת הפסטיבלים החשובים באירופה. גם החדש של סקורסזה בפנים

"The Ghost Writer", סרטו החדש של רומן פולנסקי, יוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ברלין היוקרתי, שיחגוג השנה 60 שנים להיווסדו בין התאריכים 11-21 בפברואר. הסרט, המבוסס על נובלה של הסופר רוברט האריס ומשחקים בו יואן מקרגור, פירס ברוסנן וקים קטרל, יתחרה בתחרות הרשמית של הפסטיבל וצפוי לעורר סביבו עניין רב, בשל מצבו המשפטי הסבוך של פולנסקי הנתון במעצר בית. אם מעצר הבית יימשך עד פברואר, דבר סביר למדי בהתחשב בבקשת ההסגרה המורכבת של ארצות הברית, פולנסקי לא יגיע לפסטיבל.

סרט נוסף המעורר עניין בפסטיבל הוא "Shutter Island" של מרטין סקורסזה, בכיכובם של ליאונרדו דיקפריו, מישל וויליאמס, בן קינגסלי ומקס פון סידוב הוותיק. גם סרטו של סקורסזה מבוסס על ספר, הפעם של דניס ליהאן, מי שכתב את "מיסטיק ריבר", שהפך לסרט מצליח של קלינט איסטווד, שהביא פרסי אוסקר לשון פן וטים רובינס על תפקידם.

עוד הודיעה הנהלת הפסטיבל כי התחרות הרשמית השנה תכיל 26 סרטים, ביניהם כבר הוכרזו רשמית סרטים מגרמניה, אוסטריה, אירן והודו. כל הסרטים בפסטיבל, כולל אלו שיוצגו ויתחרו במסגרות השונות, יוכרזו רשמית בתחילת 2010.

פסטיבל ברלין נחשב לאחד משלושת פסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם, יחד עם ונציה וקאן. הפרס הראשון בפסטיבל הוא "דב הזהב" ובשנה שעברה זכה בו הסרט הפרואני "חלב הצער".

בשנה שעברה הוקרנו בפסטיבל מספר נאה של 15 סרטים ישראלים, אולם אף אחד מהם לא התחרה בתחרות הרשמית. בשנה שלפני כן, התמודד "בופור" של יוסף סידר בתחרות הרשמית וזכה בפרס "דב הכסף" לבמאי הטוב ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully