וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי קיי רולינג - הסופרת הנמכרת ביותר בעשור האחרון

עינב שיף

16.12.2009 / 18:32

רשת אמאזון פרסמה את עשרת הסופרים והספרים הנמכרים ביותר בעשור האחרון והתוצאות לא מפתיעות: הארי פוטר שולט ומיד אחריו סדרת "דמדומים" של סטפני מאייר. סוגר את העשירייה: שייקספיר

אמאזון, אתר מכירות הספרים ברשת, פרסם את רשימת הספרים הנמכרים ביותר ואת רשימת הסופרים המוכרים ביותר בעשור האחרון. הרשימה מהווה אינדיקציה סבירה למדידת הכיוונים בשוק הספרות העולמי, שכן אמאזון נחשב לאתר מכירות הספרים החזק בעולם אשר כוחו השפיע גם על מצב חנויות הספרים הקלאסיות.

בראש שתי הרשימות, באופן לא מפתיע, עומדים "הארי פוטר" ומהחברת שלו, ג'יי קיי רולינג. רולינג אשר הוכתרה כסופרת הנמכרת ביותר בעשור האחרון. ואילו שני הספרים האחרונים בסדרה, "הארי פוטר והנסיך חצוי-הדם" ו"הארי פוטר ואוצרות המוות", ניצבים בראש רשימת הספרים הנמכרים ביותר, כשהאחרון מביניהם ("אוצרות המוות") תופס את המקום הראשון.

ספני מאייר, מחברת סדרת "דמדומים" נמצאת במקום השני ברשימץ הסופרים המוכרים ביותר ומיוצגת על ידי לא פחות מארבעה ספרים בעשירייה הפותחת ("Breaking Dawn", "דמדומים", "Eclipse", "ירח חדש") לעומת רולינג שלה יש רק שלושה ("עלילות בידל הפייטן" מצטרף לשניים שהוזכרו לעיל). רק שלושה ספרים שהם לא של מאייר או רולינג השתחלו לעשיריית הספרים הנמכרים של אמזון והם "אשתו של הנוסע בזמן" של אודרי ניפנגר ושני ספרים של חאלד חוסייני, "רודף העפיפונים" ו"אלף שמשות זוהרות".

ברשימת עשרת הסופרים הנמכרים ביותר נמצאים לצד רולינג ומאייר גם ג'וליה דונלדסון, טרי פראצ'ט, ג'יימי אוליבר ודן בראון, שהגיע למקום השישי בלבד. את רהעשירייה סוגר, כאילו לא עברה דקה מאז ימי הביניים, וויליאם שייקספיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully