וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים הבריטי לא יתקיים השנה בארץ

עינב שיף

17.12.2009 / 10:15

דווקא כשהיה אמור לחגוג עשור ועל רקע המצב הדיפלומטי המתוח בין שתי המדינות, אחד מהפסטיבלים הזרים הגדולים בישראל בוטל משיקולי תקציב. "כנראה שיותר חשוב להם להוציא צווי מעצר", אומר מנהל סינמטק ת"א

היחסים הדיפלומטיים בין ישראל ובריטניה אינם כתמול שלשום על פי האירועים האחרונים, אך האם גם מצב היחסים התרבותיים בדרך להידרדרות? לוואלה! תרבות נודע כי השנה לא יתקיים פסטיבל הסרטים הבריטי בסינמטקים ברחבי הארץ, לאחר תשע שנים מוצלחות בהן רץ בהצלחה. האירועים, שנערכו בחסות המועצה הבריטית, גוף רשמי של הוד מלכותה, כללו הקרנות בכורה ישראליות לסרטים בריטים נחשבים ומדוברים למדי, כמו "כפרה" על פי ספרו של איאן מקיואן ו"קונטרול" על סיפורה של להקת ג'וי דיוויז'ן, שכלל ביקור מתוקשר של הבמאי אנטון קורביין.

"כנראה שיותר חשוב להם להוציא צווי מעצר לישראלים", אמר בגיחוך מנהל הסינמטק אלון גרבוז לוואלה! תרבות בתגובה לדברים. "מבחינתי זו כבר שנה שניה שאין פסטיבל. אולי בשנה שעברה היו אירועים, אבל אי אפשר היה לקרוא לזה פסטיבל".

גרבוז מכוון ל"עונה הבריטית" שהתקיימה בישראל בשנה שעברה כחלק מחגיגות ה-75 להיווסדה. במסגרתה העונה נערך פסטיבל סרטים צנוע יחסית, עם 12 סרטים בריטיים שהוקרנו בסינמטקים של תל אביב, ירושלים וחיפה, לעומת כ-30 סרטים שהוקרנו בפסטיבלים קודמים. "הסיבה? תקציבים, כרגיל", מסביר גרבוז.

"קרו הרבה דברים, אבל זה בעיקר תקציבים", מסבירים בתגובה במועצה הבריטית. "אנחנו יכולים להבטיח שאנחנו עובדים על הרבה אירועים גדולים אחרים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully