וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נו, ההוא מ"הסופרנוס"

גיא שמי

17.12.2009 / 11:49

"הסופרנוס" שינתה את פני הטלוויזיה כפי שאנחנו מכירים אותה. גיא שמי חושף את הפרצופים הפחות מוכרים של סדרת העשור

לצד סדרות אחרות שאהובות עליי מאז ומתמיד ("הסימפסונים", "רצח מאדום לשחור" ו"סיפורי עמים", "משפחה בהפרעה","אהבה גדולה", העשב של השכן"), נדמה שמעל כולן לפעמים עומד אחד הדברים הגדולים שקרו לי בעשור האחרון. אני מדבר כמובן על "הסופרנוס". כדי לחגוג את קיומה, החלטתי לאסוף את ההם מהזה. משחקני המשנה בה ועד במאים גדולים שהופיעו כשחקנים בה.

ושלא תגידו שלא הזהרתי מספוילרים.

ג'ון הרד – וין מקזיאן, הבלש שאהב את טוני

מי שעובד במשטרה ולוקח כסף מטוני כבר זמן מה הוא הבלש מקזיאן, אותו טוני מכיר בעיקר מבית הזונות אותו פוקדים השניים (לוין קשר מיוחד במינו עם המאדאם). לאחר שטוני מחליט שד"ר מלפי, שהייתה אמורה לעזור לו, מוצאת חן בעיניו, הוא שולח את ידידו הבלש לעקוב אחריה ולראות עם מי היא מבלה. מקזיאן עושה יותר מכך ועוצר את האוטו של מלפי ובן זוגה רק בשביל להרביץ לו קצת, דבר שמוביל לפרידה של השניים. לקראת סוף העונה אנחנו מבינים שמקזיאן אוהב את טוני יותר מאת הכסף שהוא נותן לו ושיש לו בעיות נפשיות רציניות. בסצנה קורעת לב, מקזיאן מחליט לקפוץ ממקום גבוה ולשים קץ לדבר הנורא הזה שנקרא החיים. קשה להאשים אותו.

הרזומה הטלויזיוני של ג'ון הרד כולל סדרות כמו: "חוק וסדר: כוונה פלילית", "חוק וסדר" ,מדור מיוחד" (שתי דמויות שונות, אגב) "CSI מיאמי" "הפמליה" ועוד. אתם מכירים אותו מסרטים כמו "שכחו אותי בבית", "ביג" ו"התעוררות" וגם קראתם עליו כאן במדור.

דיוויד סתראת'רן – רוברט ווגלר, הרומן של כרמלה סופרנו

מי שהיה היועץ של איי ג'יי לענייני מכללות, נכנס לתמונה פחות או יותר באותה תקופה שכרמלה מחליטה להיפרד מטוני. כאילו בכדי להוכיח לעצמה, שכוחה המיני עדיין במותנייה (יצא לי בטעות) מר ווגלר מוזמן ליציאה ולא עובר זמן רב עד שנמצא אותם יחד במיטה. מלבד הנשיקה בארון הבגדים עם ויק מוסטו (ג'ו פני שהיה ג'ייק בג'ייק והשמן), רוברט ווגלר הוא היחיד שהיה עם כרמלה, חוץ מבעלה. כאשר הוא מאשים אותה באופרטוניזם, היא נעלבת עד מאוד וכשהוא מנסה להתנצל, היא מודיעה לו (להפתעתה ולהפתעתנו) שהיא הולכת לחזור לבעלה (בסצנה נהדרת שנעצרת, בבימויו של מייק פיגיס). מה שדי ברור לנו ולכרמלה, הוא שלטוני אסור לדעת על זה.

סתראת'רן הוא "ההוא מהזה" קלאסי. הוא הופיע באינספור סרטים בתפקידים קטנים ביניהם "עיר של תקווה", "אי ודאות", "סודות אל.איי", "נהר הפרא", "בוב רוברטס", "הפירמה", "דג התשוקה", "אמא לילה" ו"לאבד את איזייה". אתם מכירים אותו גם מ"סניקרס" ומתפקידו הראשי ב"לילה טוב ובהצלחה". וכן, גם אותו פגשתם ממזמן במדור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אלישיה וויט – איימי סאפיר, נערת התסריט שהיה לה קטע עם כריסטופר

ג'ון פברו (בתפקיד עצמו) מגיע לג'רזי ומדבר עם כריסטופר על סרטים, בדיוק כאשר זה מחליט להיות תסריטאי. פגישה גורלית עם האסיסטנטית שלו, איימי, מובילה לישיבת תסריט אינטימית בחדר במלון שמובילה לסקס לוהט עם חלוק. כריסי קצת מתאהב באיימי, אך היא משנה את עורה לגמרי בפגישתם הבאה ורומזת לו ש"סרטי מאפיה לא מקבלים כרגע כסף". ברגע של חולשה צועק כריסי לעברה: "יא נערת מים מזדיינת!!" דבר שפוגע בה מאוד. איימי היא דמות שמופיעה רק בפרק אחד ולא ממש מובילה לכלום, אבל באותו פרק היא מוסיפה מנה יפה של ג'ינג'יות לוהטת.

את אלישיה אתם מכירים מהסדרה הנוסטלגית "טווין פיקס" ואחר כך מסדרות קצת פחות אטרקטיביות כמו "אלי מק'ביל" ו"סיביל". בקולנוע תזהו אותה בסרטים כמו "אגדה עירונית", "ססיל בי. דימנטד", "שבועיים מראש", "נערה אמריקאית", "88 דקות", "עשן כחול", "ונילה סקיי" ו"קללת הטבעת". אה, כן. היא גם היתה החברה הלסבית של מדונה ב"ארבעה חדרים".

רוברט לוז'ה – פיץ' לה מאנה – המאפיונר שחשב שמגיע לו

באותו זמן שטוני בלנדטו (סטיב בושמי), ופיל לאוטרדו (פרנק וינסנט) משתחררים מהכלא, משתחרר גם פיץ' לה-מאנה, שועל קרבות וותיק שעבד בג'רזי לפני מעצרו ולא עובר זמן רב עד שהוא מתחיל להתקוטט עם פולי על מי יכסח את הדשא איפה. פיץ' הוא ידיד טוב של ג'וניור וטוני מנסה לתת לו צ'אנס. לאחר וויכוחים סוערים, הכינוי "הסנדק" המלגלג לטוני ובדיחה לא מצחיקה במשחק קלפים (ממנה רק פיץ' לא יצחק), מבין טוני שכמו בנושא ריצ'י אפריל, יש דברים שאם לא תטפל בהם מהר, הם יחמירו. תרגיל עוקץ מתוחכם המשלב סוד של כריסי, משאית עמוסת מסכי פלזמה, ושוטר שמגיע לביקור בביתו של פיץ', מחזיר את פיץ' לכלא בבושת פנים. ובכל זאת, יש לו מזל שלא הרגו אותו.

לוז'ה שיחק באינספור סדרות טלויזיה, ביניהן: "רצח במשיכת קולמוס", "הוואי אפס-חמש","מגנום", "אלפרד היצ'קוק מציג", "סטארסקי והאץ'", "המלאכיות של צ'ארלי", "פלקון קרסט", "מלקולם באמצע" ו"דארמה וגרג". בקולנוע תזהו אותו מ"פני צלקת", "ביג" ואפילו מ"היום השלישי".

אנבלה שיורה – גלוריה טרילו – הרומן האסור של טוני

את גולריה פגשנו ביחד עם טוני בחדר ההמתנה של מלפי והיא התגלתה כמוכרת מרצדס איטלקיה וחמת מזג, שלא לומר מטורללת עם קבלות. רומן סוער מתפתח בינה לבין טוני, אך גלוריה, שלא מבינה את מקומה, נוקטת במהלכים קיצוניים, מאוד לא הולמים ל"גומה", כמו לזרוק על טוני סטייק שמן וליצור קשר (ידידותי ודיסקרטי, למזלה) עם כרמלה. פטסי פריזי הוא זה שמסביר לה (אחרי שהיא לא מאמינה לטוני) שזה נגמר. מאוחר יותר היא מתאבדת, וטוני מתייסר ברגשות אשמה

אנבלה שיורה הספיקה להשתתף ב"איש הקדילק", לפני שהתפרסמה בתפקיד הראשי ב"קדחת הג'ונגל". סרטים כמו היד "שמנענעת את העריסה", ו"לחלום אותך" עם רובין וויליאמס היו חלק מאלו שוודאי מנעו מהקריירה שלה להתרומם, אבל נוכל למצוא אותה בתפקידים טובים עד מצוינים ב"משפטו של ג'קי די" (סרט המאפיה של סידני לומט עם וין דיזל), "רומיאו בן זונה" ו"קופלנד" המעולה של ג'יימס מנגולד.

שילה קלי – לי, הרומן הקצר של קווין פינרטי

קווין פינרטי הוא שם הבחור שטוני סופרנו נאלץ לגנוב את זהותו (או שמא הוא אט-אט נהפך להיות הוא?) בתרדמת המבולבלת של טוני, שנמשכת מספר פרקים לאחר שדודו ג'וניור יורה בו. קווין פינרטי בגילומו של טוני סופרנו הוא איש עסקים קטן שתקוע בעיר קטנה לאחר שאיבד את הארנק שלו. לאחר שהבנו כי טוני החדש (הדבר המדהים הוא שהמבטא שלו משתנה) נשוי גם בהזיה שלו (הוא מדבר עם אשתו בטלפון, זה אגב לא הקול של כרמלה), כמה אנשי עסקים שבאו לשתות בבר בו הוא יושב חסר אונים, לומדים על מצבו העגום ומזמינים אותו לשבת עמם. האישה היחידה ביניהם (שילה קלי) מתמזמזת איתו בעמידה ברחוב בסצנה הבאה, בדרך מאוד לא טוני סופרנואית.

שילה קלי שיחקה בפרק אחד של שלושים ומשהו וב-42 פרקים של "פרקליטי L.A" היא הופיעה ב"האחות בטי", אנשי המזימות" ו"סטריפטיז באיגואנה הכחולה" למרות זאת, רובנו נזכור אותה כהשכנה עם העגילים מ"סינגלס".

אליאס קוטאס – דומיניק פלדינו, מי שאמור לעזור לכריסי להפסיק עם הסמים

בעקרון, לאף אחד במשפחה לא ממש אכפת אם אתה עושה סמים ואיזה סמים אתה עושה. אם מישהו כמו טוני אומר לכריסי שהוא נותן יותר מדי באף, זה רק בשביל לערער לו את הביטחון או לתפוס עליו תחת. כראיה כשמציעים לטוני שורה, לא צריכים להציע שוב. רק אחרי שכריסי נותן פנס (שיהיה מאוד קשה להסתיר) לאדריאנה ומתיישב על הדיזיינר פודלית שלה "קוזט", מחליטה המשפחה המורחבת להתערב. לשם כך, הם מביאים את דומיניק פלדינו, "שעבד איתנו פעם..." וגם יודע איך עושים "אינטרוונשן". לצערו הטונים הצורמים לא מאחרים לבוא ולמרות כל ניסיונותיו לשמור על אווירה מתורבתת, כשאתה שם חבורה של מאפיונרים בחדר אחד (במיוחד אם לאחד מהם יש מה להפסיד), הם יתחילו ללכלך אחד על השני.

אליאס קוטיאס הוא הכפיל המזרח אירופאי של כריסטופר מלוני (מ"אוז ו"חוק וסדר"). הוא שיחק בהמון סרטים, חלקם מעניינים: "משהו נפלא", "הנבואה", "סייבורג 2" (אחד התפקידים המוקדמים של אנג'לינה ג'ולי), "גן השיש", "אקזוטיקה", "מה קרה בגטקה", "לטרוף את החיים", "פגיעה היקפית", "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" ו"קראש" המתריס של קרוננברג (בו קוטיאס אומר לזונה את השורה האלמותית: "בואי ניפטר מהמסטיק, לא הייתי רוצה שתעשי לי בלונים בשפכה"). אלו הם רק חלק קטן מהרזומה המגוון של קוטיאס. אני אישית הכי אהבתי אותו בתור לוחם הפשע המדליק קייסי ג'ונס ב"צבי הנינג'ה" הראשון.

צ'ארלס ס. דוטון – ליאון ווילמור, השוטר שנותן דו"ח לטוני

באחת הפגישות הראשונות עם ד"ר מלפי, (אולי אפילו הראשונה?), בהן מעיז טוני להביא את אשתו, יצאו הזוג מהמשרד לאו דווקא בתחושה נפשית טובה, מה שגרם לטוני ללחוץ טיפה יותר מדי חזק על דוושת הגז ולהיעצר ע"י השוטר השחור ליאון. כמקובל בעולמו התרבותי של טוני, ההצעה לכסף מגיעה די מהר ועם חיוך איטלקי כובש, אבל ליאון נעלב מעצם המחשבה ונותן לטוני דו"ח. בעזרת חבר המועצה זלמן (פיטר ריגרט מ"בית החיות") מצליח טוני להתעלל קלות בשוטר הקטן והמסכן ופגישה מקרית בין השניים בחנות לפסלי גינה, גורמת לו לחשוב שמא הגזים בתגובתו. אך אל דאגה, בידיעה ברורה מי זה טוני סופרנו, הדבר הנכון, לאו דווקא נעשה מצידו.

צ'ארלס ס. דוטון הוא בחור מפחיד אך מעורר אמון. הוא שיחק ב"אוז" וב"רצח מאדום לשחור" ואפשר יהיה למצוא אותו בסרטים כמו: "מימיק", "מי רצח את קוקי?", "הנוסע השמיני 3", "אוטובוס החים", "עבירה ראשונה", (אותו גם ביים), "גוטיקה", "90 דקות לרצח", "יצירת האלוהים" ו"חלון סודי". כמו כן, הוא ביים את "אישה בזירה" ו"פינה" וריצה שבע וחצי שנים על נשיאת נשק ותקיפת שוטר.

הבמאים ששיחקו בסופרנוס

פול מזורסקי – "סאנשיין", מחלק הקלפים עם הפתגמים

סיפור גבורתם של טוני ג'קי אפריל וחברים, אודות פריצה למשחק הקלפים המנהלי ושדידתו, המסופר לג'קי ג'וניור וחברו האהבל על ידי ראלפי ציפארטו (אולי אפילו בכוונת זדון?), נוטע במוחם של זוג חברינו הצעירים את הרעיון הלא נכון. ההחלטה לשדוד את משחק הקלפים המנהלי הקרוב לא מאחרת לבוא. זו לא הפעם הראשונה בה אנחנו רואים את המחלק החביב "סאנשיין" שמדבר בעיקר בפתגמים ודברי חכמה, אך היות ומילים גבוהות מפחידות את ג'קי ג'וניור ושות' ומוסיפות ללחץ שמתלווה לניסיון לשדוד את המאפיה של ניו ג'רזי, זו תהה הפעם האחרונה שנזכה לראותו. יהי זכרו ברוך. ואל דאגה, יטפלו בהם.

פול מזורסקי הוא במאי/תסריטאי ניו יורקי חמוד, ששיחק בהמון סרטים. הוא כתב וביים את "בוב קרול טד ואליס" ב-1969 והמשיך לסרטים כמו "היחפן מבוורלי הילס", "מוסקבה על ההדסון", "אישה לא נשואה", העיבוד המעניין של "סערה" מ-1982 וכמובן, "שונאים סיפור אהבה" המעולה. מזורסקי גם כתב וביים את הקומדיה הכושלת "הרפתקאותיו של מלפפון חמוץ" עם דני איילו, אבל אי אפשר הכל.

סטיב בושמי – טוני בלנדטו, בן הדוד שהרחיק לכת

אחד הדברים שטוני הכי מצפה להם, הוא שחרורו מהכלא של בן דודו האהוב טוני ב. שנכלא לאחר שנתפס בשוד שטוני ס. היה אמור להגיע אליו אך לא הצליח, היות ולטענתו חבורה גדולה של כושים פיצצו אותו במכות (הוא רב עם אמא שלו, חטף התקף חרדה והתעלף). טוני ב. מנסה לעזוב את "העניין שלנו" ולעבוד כמסז'יסט, אולם עד מהרה (ובעזרתם האדיבה של חבריו המאפיונרים) הוא חוזר לסורו ואף מבצע שני מעשים שמוביל לבעיה חמורה, אותה טוני ס. נאלץ לפתור בהחלטה חמורה לא פחות.

כן, ברור שרובינו מכירים את סטיב בושמי כשחקן, בעיקר מהסרטים של האחים כהן, אך היות והוא גם במאי אתם יכולים כולכם ללכת קיבינימט.

סרטו הראשון של בושמי כבמאי שהתפרסם הוא "הפאב של השכונה", לאחר מכן המשיך ל"מאחורי החומות", "ראיון לילי" ו"ג'ים הבודד" עם ליב טיילר. בין היתר ביים פרקים ב"רצח מאדום לשחור", (שם גם שיחק), ב"אוז" ואפילו ב"סופרנוס".

סידני פולק – וורן פלדמן, הרופא שרצח את אשתו

רבות מהדמויות הקבועות בסופרנוס מעשנות סיגריות (טוני עצמו מעדיף סיגרים, אך מדי פעם הוא משנורר סיגריה מאחותו), אולם המלך הבלתי מעורער של המעשנים, מי שתמיד נתפס כשסיגריה בפיו, הוא ללא ספק ג'וני סק (וינסנט קורטולה). מה הפלא אם כן, שקצת אחרי תפיסתו על ידי הרשויות, הוא חולה בסרטן הריאות. רופאו ד"ר רוזן נותן לו שלושה חודשים אולם וורן פלדמן, רופא שכלוא ביחד עם ג'ון (אחרי שרצח את אשתו ומאהבה) דווקא חולק על רוזן ובעצם משמש כחבר האחרון של ג'וני בחייו, כאשר הוא שותה כל סיפור על כרמיין לופרטצי תאב הבצע, בשקיקה רבה. בסופו של דבר כאשר מצבו של ג'ון מתערער, נאלץ פלדמן להסכים עם קודמו ולהיפרד מג'וני בחוסר חשק.

סידני פולק ביים לא מעט סרטים שהם לא פחות מנכסי צאן ברזל בקולנוע האמריקאי העצמאי של שנות השבעים, ביניהם: "טוטסי", כך היינו" ו"הם יורים גם בסוסים" האגדי. ברזומה הנהדר שלו, תוכלו למצוא גם את "ג'רמיה ג'ונסון", "ללא כוונת זדון", "הפירמה", "שלושת ימי הקונדור" ו"זכרונות מאפריקה", עליו זכה באוסקר. הוא שיחק תפקיד מוזר ב"עיניים עצומות לרווחה" של קובריק וב-2008 נפטר ממחלת הסרטן.

פיטר בוגדונוביץ' – ד"ר אליוט קופפרברג, המטפל של ד"ר מלפי

גם הסנדלר צריך נעליים וד"ר מלפי (לוריין בראקו), למרות היותה מטפלת, הולכת לטיפול בעצמה, אצל חברה הטוב אליוט, שגם נפגש איתה בשעות הפנאי. אליוט הוא דמות שמופיעה במשך כמה וכמה עונות ולאחר שהוא מגלה אודות הפציינט המאפיונר של הפציינטית שלו, הוא מייעץ לה שוב ושוב להפסיק לטפל בו. כאשר המאמר של ד"ר יוכלסון אודות ה"ריגרסיה שחווה המוח הקרימינלי כאשר הוא בטיפול", בשילוב עם בזיזת המתכונים של טוני מהמגזינים בחדר ההמתנה שלה, שוברים לה את גב הגמל ולקראת סוף הסדרה, השניים נפרדים בכעס. ד"ר קופרברג וטוני נפגשים רק פעם אחת, במקרה, בחניון תת-קרקעי בלילה ובנסיבות מעט מטרידות. אליוט מספר למלפי על המפגש המפחיד, אז אנחנו מבינים שהוא בכלל לא זיהה אותו כטוני סופרנו.

גם פיטר בוגדנוביץ' נחשב לאחד מנביאי הקולנוע העצמאי הקטן של תחילת שנות השבעים עם סרטים כמו "מטרות", "ירח של נייר" וכמובן "הצגת הקולנוע האחרונה", שם הכיר את אשתו סיביל שפרד. בוגדונוביץ' הוא אחד ממעריצי אורסון וולס הגדולים ועל כן ביים ב-2001, את "המיאו של החתול", הנהדר, שהוא מין מחווה ל"האזרח קיין". בין שאר סרטיו נוכל למצוא את: "הם צחקו על כולם", "מה נשמע דוק", "טקססויל", "המסכה" (לא ההוא עם ג'ים קארי, אלא זה עם שר ואריק סטולץ משנות השמונים על הילד עם הפרצוף) וכמתבקש, פרק אחד של "הסופרנוס".

  • עוד באותו נושא:
  • הסופרנוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully