וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רייג' אגיינסט דה מאשין" ניצחה את סיימון קאוול

עינב שיף

20.12.2009 / 20:56

אחרי קמפיין מתוקשר הצליח השיר של הלהקה מ-1992, "קילינג אין דה ניים", לגבור על הסינגל של זוכה תוכנית הריאליטי X Factor ולהפוך לנמכר ביותר השבוע בבריטניה

הישג אדיר לקמפיין המחאה שהתנהל בשבועות האחרונים בבריטניה, שמטרתו הייתה הבאת הסינגל "Killing In The Name " של להקת Rage Against The Machine למקום הראשון בטבלת הסינגלים השבועית בבריטניה, על פני סינגל הניצחון המסורתי של זוכה תחרות ה"X Factor", גלגולה הנוכחי של התוכנית "Pop Idol" .

מול רייג' התמודד ג'ו מקאלדרי בן ה-18, הזוכה המאושר של התחרות, שציפה להמשיך את המסורת של זוכי התוכנית עם סינגל הניצחון שלו, קאבר ל"The Climb" של מיילי סיירוס. מקאלדרי אמר בראיונות כי מעולם לא שמע את השיר של רייג', שיצא לראשונה בשנת 1992 והפך לאחד מהמנוני המחאה הגדולים של הרוק האמריקאי מאז.

אחרי קמפיין פייסבוק ועיתונות מרשים למדי, הציפייה בבריטניה הגיעה לשיא על פי התוצאות הרשמיות על פי חברת UK Official Chart Company שהתפרסמו היום (ראשון), נראה כי חלה סנסציה והרוקנרול ניצח: הסינגל של רייג' הורד ונמכר ב-502,000 עותקים, הסינגל של מקאלדרי ב-450,000 עותקים בלבד. לראשונה מזה חמש שנים, הסינגל המנצח של האקס פקטור לא במקום הראשון בטבלת חג המולד.

"עשינו את זה! רייג' אגיינסט דה מאשין מספר 1 במצעד חג המולד!", נכתב בהצהרה רשמית באתר הלהקה האמריקאית. "הוכחנו שאנחנו יכולים לעשות את ההבדל, הראינו שאין לך את הזכות להיות מספר 1 רק כי סיימון קאוול אמר", הוסיפה הלהקה עקיצה לכיוון המפיק והשופט המרכזי בתחרות הבריטית.

המירוץ בין הלהקה לזוכה הצעיר הביא לסערה בבריטניה. מוזיקאים רבים נשאלו לדעתם בנושא וחיצים רבים הופנו נגד ה-NME, על הקמפיין המכוון נגד תוכנית הריאליטי. קאוול, בראיון מיוחד ל- NME אף כינה את המגזין "מטופש ומטומטם", אולם הקהל, כנראה, הצביע בידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully